Koululaisten vanhemmat, onko teillä lapset yksin kotona näin kesällä päivisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :-(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mun äitini on vasta 52v eli täysillä vielä työelämässä, ei hän pysty lapsia katsomaan

Kai hänelläkin on kesäloma mutta ei toki velvoitetta lastenhoitoon.
Omat vanhempani ottavat meidän lapset mukaan mökille ( ovat siellä parhaillaan ).

Kyllä on 7.vee yksin kotosalla sillä aikaa kun olemme molemmat töissä, meillä on tosin yksi yhteinen kuukausi lomaa koko perheellä samaan aikaan! tavallisessa vakituisessa palkka työssä ei saa 2.5kk lomaa koulujen aikataulujen mukaan, mielelläni toki lomailisin noin pitkään.:D

No mä olen opiskelija, joten mulla on ihan yhtä pitkä loma mitä lapsillakin, kesätöitä ei vain pysty tekemään. Kaikilla ei juu ole ja siksi kyselenkin. Oishan se kivempi kesätöissä olla :-( mut täytyy nyt nauttia sit vaan lomasta. Mä en uskalla noita kahdestaan kotiin jättää.

no ei tulis mieleenkään jättää eka-tokaluokkalaista yksikseen päiväksi,huh.aika vastuutonta.mä onnrksi työskentelen kotona,tietoinen valinta jotta saan olla koululaisen ja eskarilaisen kanssa tukena ja turvana koulun jälkeen ja loma-aikoina.mutta mä ajattelen lapsiani enemmän kuin isompaa palkkaa jossakin toisaalla työssä.mul ei ratkaise raha vaan sydämenääni

Omani oli puistokerhossa heinäkuunpuolelle sen ikäisenä. Sitten oli yliopisto-opiskelijapoika seurana 10-15:sta. Sitten oma loma. Elokuulla vielä viikko ennen koulun alkua sama opiskelija.

Mulla on tuo ongelma ensi kesänä. Lapsi silloin melkein 8. Mummo, isänsä, oma loma joku leiri.. ? Mutta ehkä joku päivä yksin ? Tai sitten palkkaan jonkun opiskelijalkan.
Onneksi asumme rauhallisella, turvallisella alueella jossa naapuritkin välittää ja joku aikuinen on aina kotona "tukikohtana".

No ei. olen järjestänyt elämäni niin että voin itse viettää lasten kanssa paljon aikaa. jos olisin töissä ,niin maksaisin siitä etä joku muu hoitaa lapset: laittaa ateriat ja vahtii ja setvii riidat ja ehdottaa tekemistä. Itse asiassa työvaihtoehto tuntui todella houkutelevalta toukokuussa, ei omien lasten takia vaan naapureiden penikoiden, joiden mekastukseen olen ihan kypsä.

Eivät ole yksin. Lapset 7v ja 9v. Kesäkuun olivat päiväleireillä läheisellä nuorisotalolla. Nyt heinäkuussa päiväleirejä ei ole, ovat alkupuolen päivät leikkipuistossa, jossa valvojia sekä ilmainen ruokailu. Kahden viikon päästä menevät maalle leirille, elokuussa yksi päiväleiri ennen koulun aloittamista + esikoisella muutaman yön leiri Helsingissä.

Yhteistyössä