koulukiusaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mä vaan

Vieras
mua ottaa päähän miks opettajat ei ota kantaa jos kiusataan vaan ko mitään ei olis

eli
mun sisko on 13 (murkku ikä voi ei)
siskoani haukutaan ja seläntakana puhutaan pahaa
siskoni oli tuossa vähän aikaa sitten osastolla syyt lähinnä vanhemmat juo ja isetuhoisia ajatuksia kun hän pääsi pois niin opettaja soitti kotia kysy että eihän se marianna tule enää tänne kouluun(nimi muutettu)
huom EIHÄN ja niillä olisi ollut luokkaretki tässä lähiakoina ni olivat koulussa sanoneet siskolle sinä et pääse mukaan koska sinulle ei ole vahtijaa eikä sinua uskalla laittaa ryhmiin

liikunta tunnit kiellettiin koska hän on vaaraksi muille vanhemmat on soittanu koululle niin sanovat että mitenkäs se teidän juominen eli ei asiaan vastausta vaan nälvimistä eikä asiaa auta että oman ikäset haukkuu

Kylläpäs kuulostaa pahalta tilanteelta. Minusta opet toimii nyt todella vääriin, eikö olisi ketään aikuista joka tiukasti puuttuisi tähän tilanteeseen, koulu kuraattori tms. tai vanhemmat tai joku. Ei opet SAA sanoa noin lapselle, ja sellainen lapsi jolla muutenkin vaikeaa luulisi olevan erityisen suojelun kohde, nyt kuulostaa, että häntä kiusaa koko koulu. Olet mukava, kun huolehdit sisaruksestasi, mutta sinun harteille tämä asia ei voi jäädä. Jos vanhemmillasi alkoholiongelma se ei oikeuta siskosi laiminlyöntiin koulussa. Jos vanhempasi ei aina juo, niin yritä saada heidät ottamaan yhteyttä kouluun.

eli mun sisko meni nyt seiskalle täällä uudessa koulussa on pistetty juorua liikkelle että marjaana (nim muutettu)ois juopotellu tuolla kaupungilla ja hän kuulema on lepakko eli kaikkee älytöntä tääl uudes koulus on entisestä koulusta niitä oppilaita nekös ne jatkaa sitä mitä ala-asteella oli marjaanalla on oikeesti pahaolla vaikka yrittää näyttää et kaikki ois hyvin ja huolestuttaa ko on sanonu että haluaa kuolla ja on käyny koneel ikävillä sivuilla

mulla on oma perhe enkä käy niin useaan kotona mä tunnen ihteni nii hyödyttömäx tämä marjaana soitti mulle äsken sano että mun pienintä siskoa joka on siel marjaanan entisessä koulus häntäkii kiusataan haukutuaan läskikx possuks hän vasta 8vuotta mutta fiksu tyttö

äiti ja isä juovat jatkuvaan isä on vuojen ajan joka päivä juonu mut saa kuitenkin työsä hoijettua eli kotona on täys perhe helvetti

olen sanonu että tytöt ei halua kotona asua niin rupiaavat että ei muuallakkaa varmaan niin täydellistä ole ajattelisivat kerrankin mikä siskoille on parhaaksi

kukaan ei varmaan jaksa lukea !!

Jaksaisitko sinä soittaa koulujen rehtoreille?
Ottavat kyllä asian hoitaakseen. Kuuluu ns. oppilashuoltoryhmän piiriin tuo asia, ja siihen kuuluu rehtorin lisäksi aina kyseisen oppilaan opettaja ja terveydenhoitaja, mahdollisuuksien mukaan myös vanhempi/vanhemmat ja joskus oppilas itsekin. Siellä asiaa käsitellään luottamuksellisesti.

tämä koulu on kylä koulu ja tiedän kyseisen rehtorin täys kuspää on sisko sanonu kun on kiusattu mutta ei mitään auta eikä ota kantaa keväällä kun tämä 13we sisko oli vielä siellä ja vanhemmat soitti nii se juominen vaan heitä kiinostaa se on että muksut joutuu kärsimään vanhempien tolskailuista tietäähän nuo oppilaat mitä meijän vanhemmat on siinä yks syy kiusata

mä aattelin ite mennä käymään siellä koululla kiehuu siihen malliin ko myö sisarukset on aina jouvuttu kuulemaan miten huonoja immeisiä myö ollaan

Mutta on hänen tehtävänsä ottaa asia hoitaakseen jos vanhempi tai opettaja esitää luokassa olevan asian johon pitäisi yhdessä puuttua.

Voit ottaa myös yhteyttä opeen, terveydenhoitajaan tai erityisopettajaan.. Yhteystietoja löytyy varmaan koulutiedotteista tms. Tai soita koululle ja kysy opehuoneesta yht.tietoja.

voi että. Tosi kurjaa jos rehtori ei välitä eikä kukaan.

Tekisi mieli itse puhua muutama sana tuollaiselle.

Totta kyllä on, että ei se laitoksessa ainakaan helppoa ole myöskään eikä paremmaksi mene. Vai millaista asuinpaikkaa sisarillesi ajattelit.

Onneksi sinä olet tukena heille ja ymmärrät tilanteen.

13wee likka sano että joko sijaiskoti tai sitten mun isosiskon luo vähä kauemmaks pikku kirppu haluais kotona vaikka tilanne on mikä on nii minun luo ois kans haluja mut tilanne on nyt huono entiiä jatossa miten ois mahollisuus

on oltu soskun kans tekemisissä jo sillon ko miekii jouvuin 3vuotta asumaan lastenkodissa isosisko kans asunu perhekodissa ja tämä 13 ollu osastolla ohan tuo äiti ollu lattaamossa ko nuita harhoja nähny juopottelun takia on käyty ryhmäterapiassa ovat luvanneet lopettaa juomisen ja tässä sitä vaan samaa rataa mennään