koulujen loppumisesta ja opelle lahjojen kantamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei oo lapsi vielä sen ikäinen, mutta kyllä se minusta niin on, että ne opettajat työstään palkan saavat ja ainakin minun lapsuudessani opettajille veivät lahjoja ne perseennuolijat, jotka olivat esim. äitinsä kautta tuttuja opelle. Hyvä sisko-meininkiä, lahjat takaa vaan myötätuntoiset arvostelut todistuksiin :kieh:

Minä oon yläkoulun ope enkä niin hirmuisesti lahjoja saa, mutta yllättäen useimmiten niitä kantavat ne, joiden kanssa on eniten töitä tehty eikä suinkaan ne "perseennuolijat". Lämmittää tietysti kovasti mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Minä oon yläkoulun ope enkä niin hirmuisesti lahjoja saa, mutta yllättäen useimmiten niitä kantavat ne, joiden kanssa on eniten töitä tehty eikä suinkaan ne "perseennuolijat". Lämmittää tietysti kovasti mieltä.

Mun mies saa jonkin verran "lahjuksia, keväällä yleensä kukkia tai jotain pientä koriste-esinettä. Mies sanoi, että kaikista mieluisin on oppilaan itsensä tekemä kortti!!

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Ei oo lapsi vielä sen ikäinen, mutta kyllä se minusta niin on, että ne opettajat työstään palkan saavat ja ainakin minun lapsuudessani opettajille veivät lahjoja ne perseennuolijat, jotka olivat esim. äitinsä kautta tuttuja opelle. Hyvä sisko-meininkiä, lahjat takaa vaan myötätuntoiset arvostelut todistuksiin :kieh:

Kauheeta. Toivottavasti lasten opet ei ajattele noin.... Tyttö on aina ite halunnut jotain antaa, kukkia tai suklaata tai marmeladia. Ovat kuulemma open mieleen. Tänä vuonna vein kukan mm pojan koulun eritiysopelle kun on tehnyt pojan kanssa paljon töitä.... Ja tuskinpa ne enää numeroihin ehtivät vaikuttaa....

Lasten luokissa on sen verran hyvä yhteistoimintameininki että kerätään yhdessä rahaa johonkin isompaan lahjaan. Pojan luokalla se oli 2 ? x 20 oppilasta ja tytön 5 ? x 20 (likalla opettaja vaihtuu syksyllä ja siksi jäähyväislahja on nyt vähän kalliimpi )

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

Kauheeta. Toivottavasti lasten opet ei ajattele noin.... Tyttö on aina ite halunnut jotain antaa, kukkia tai suklaata tai marmeladia. Ovat kuulemma open mieleen. Tänä vuonna vein kukan mm pojan koulun eritiysopelle kun on tehnyt pojan kanssa paljon töitä.... Ja tuskinpa ne enää numeroihin ehtivät vaikuttaa....

Ei ajattele, älä huoli! Ja numerot on jo annettu (ja niissä on ihan antamisperusteet olemassa, joihin vanhemmat voi vedota, jos epäilevät lapsensa tulleen kaltoinkohdelluksi).

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Lasten luokissa on sen verran hyvä yhteistoimintameininki että kerätään yhdessä rahaa johonkin isompaan lahjaan. Pojan luokalla se oli 2 ? x 20 oppilasta ja tytön 5 ? x 20 (likalla opettaja vaihtuu syksyllä ja siksi jäähyväislahja on nyt vähän kalliimpi )

Tässä hieno idea. Me kerättiin lukiossa luokanvalvojalle lahja rahat samalla lailla. Ja opettaja liikuttui ihan kyyneliin asti. Oli todella otettu lahjastaan.

Me viedään pienet Pentikiltä ostetut karkkipurnukat. Ne on lasia ja vähän arveluttaa jos ne tippuukin ja menee rikki... Muutaman euron maksoi. En ehdi nyt käydä ruusuja ostamassa, enkä aamullakaan, pitkä matka, nuo pysty ostamaan etukäteen. Kortit kai tehdään niihin illalla viimetipassa, jotkut pakettikortin tyyliset =)

Tottakai se palkka riittää, ei opet odota mitään. Jotkut vaan tykkää antaa lahjoja, ja lähes kaikki tykkää niitä saada! Ihan vaan hyvän mielen takia sitä tehdään :)

Yhteistyössä