Kouluikäinen ja hampaidenpesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras ap

Vieras
Jokailtanen tappelu ton tokaluokkalaisen kanssa. Aina on muka niin väsy sit jo, että ei jaksa ja selitystä pukkaa... Kyllähän sen pakotettua saa, mutta ei vaan jaksaisi kerta toisensa jälkeen raivota samasta asiasta ja saada sitten toinen huudon ja itkun kera hampaansa pesemään :(

Nyt ilmoitin, että eipä tarvii pestä hampaita, mutta sit ei voi syödä mitään muuta kuin vettä ja näkkileipää jos jättää hampaat pesemättä. Huomenna mennään sitten päivä pelkällä vedellä ja näkkärillä. Josko oppis pikkuhiljaa, että ne hampaat on pestävä!

Tee ensin niin että lopeta raivoaminen. Ei se ainakaan motivoi ja tee kyseisestä asiasta mieluisempaa.
Sitten illalla menette aina yhdessä sinne vessaan ja pesette ne hampaat ilman muttia eikä niin että räyhäät sohvalta toista tekemään jotain. Lapsi tuntuu tarvitsevan tukea. Meillä oli läksyjen kanssa sama homma monta vuotta, lapsi koki asian jostain syystä aivan vastenmieliseksi ja tarvitse kanunstavaa vanhempaa joka hetki rinnalle tukemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Tee ensin niin että lopeta raivoaminen. Ei se ainakaan motivoi ja tee kyseisestä asiasta mieluisempaa.
Sitten illalla menette aina yhdessä sinne vessaan ja pesette ne hampaat ilman muttia eikä niin että räyhäät sohvalta toista tekemään jotain. Lapsi tuntuu tarvitsevan tukea. Meillä oli läksyjen kanssa sama homma monta vuotta, lapsi koki asian jostain syystä aivan vastenmieliseksi ja tarvitse kanustavaa vanhempaa joka hetki rinnalle.

Yritin sitäkin tuossa, että seisoin tosiaan vieressä, mutta jotka kerta sen sai silti sinne pakottaa :( Enkä mä usko, että kyse on mistään vastenmielisyydestä sinänsä, koska lapsi pesee kyllä aamusin hampaansa ihan normaalisti. Iltasin vaan on niinku vissiin pakko vääntää (ehkä ei halua nukkumaan ja yrittää näin pidentää sitä?)

meillä 2 ja 3 luokkalaisilla sama homma,on yritetty yhessä ja erikseen,ite menny mukaan ja ollu menemättä ja aina sama homma,ei jaksettas ja muuta mukavaa,silti ne kuitenki pestään joka ilta ja aamu.oon kans tässä ootellu sitä päivää että menis ihan vapaehtosesti ja vieläpä hyvillä mielin peseen ne hampaat.

Alkuperäinen kirjoittaja 4 ÄITI:
meillä 2 ja 3 luokkalaisilla sama homma,on yritetty yhessä ja erikseen,ite menny mukaan ja ollu menemättä ja aina sama homma,ei jaksettas ja muuta mukavaa,silti ne kuitenki pestään joka ilta ja aamu.oon kans tässä ootellu sitä päivää että menis ihan vapaehtosesti ja vieläpä hyvillä mielin peseen ne hampaat.

Mä en vaan jaksa tota vääntöä enää :( Ihme tappelu joka päivä samasta asiasta. Nytkin sit kun sanosin, että on sitten huomenna pelkällä näkkileivällä ja vedellä niin sit oli, että "okei sit". Ilmoitin vaan, että liian myöhäistä.

Yhteistyössä