kouluavustajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uutta juttua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uutta juttua

Vieras
Kukaan ollut koulussa avustajana, harjoittelijan palkalla? Eli siis työmarkkinatuella tms...

Mitä olet saanut tehdä? Miten pitkiä päiviä?

Kyselen siksi, kun kotihoidontuki pian loppumassa. Itseni irtisanoin työpaikasta, eikä se ala kiinnosta pätkääkään.

Mä tykkään tehdä käsitöitä, eli neuloa, ommella, askarrella ja jonkun verran menee puutyötkin.
Ois niin ihana olla ala-asteelaisten kanssa :)

Mietin et kai liitto maksaa harjoittelusta ansiopäivärahan, siihen kun kuulun?

Minä aloitin aikoinani työt avustajana niin,että olin ensin työllistämisvaroin avustajana ja seuraavan vuoden olin työmarkkinatuella. Pieni rahahan se oli mutta kyllä kannatti, kun sitten pääsin oppisopimuskoulutukseen. Työmarkkinatuella työaika oli 6h päivässä.

Sittemmin olen siis valmistunut oppisopimuskoulutuksella koulunkäynninavustajaksi. Täällä paikkakunnalla koulunkäynninavustajan nimike väistyi ja tilalle tuli koulunkäynninohjaaja.

Mukavaa työtä mutta myös raskasta. Nykyään on todella paljon lapsia,jotka tarvitsevat tukea. Palkka on.. noh.. ei paras mahdollinen,kun ei täyttä työaikaa tule. Mutta kyllä sillä pärjää... vaan tuntuva korotuskaan ei olisi pahitteeksi. Ja kesä on ongelma,kun töitä ei ole tarjolla niin sitten on lomautus ja rahat tulee liiton kautta.. oma urakkansa sekin.

Yhteistyössä