Kouluasiaa meiltä

Meillä on pojan kouluasia vieläkin ihan auki.
No kerrataampa vähäsen,meillä on tälläinen 6 vuotias dysfasia f 80.2 lapsi.Ei tule puhetta lainkaan,viittomat ja kuvat käytössä.Ymmärtämisessä myös ongelmia.
Viimeisen osastojakson jälkeen lääkärin ja terapeuttejen lausunto oli erityiskoulu ehdottamasti.Ja samaa mieltä ollaan myös itse.
Mutta me ollaan nytten kesällä muuttamassa yhteen pieneen maalaiskuntaan ja he ovat sitä mieltä että poju pärjää tavallisessa koulussa.
Meillä on nytten torstaina palaveri opettajan kanssa.
Sanokaa mitä me oikein sanotaan siellä että ne tajuaa ettei poika pärjää tavallisessa koulussa.
Kiitos jo etukäteen. =)
Sen verran vielä että pojalla on 11 vuotinen koulu,hän on käynyt nytten kaksi vuotta eskaria.Hänellä on tarhassa ollut kokoajan viittomataitoinen henkilökohtainen avustaja.

 
mä olen ainakin ollut siinä uskossa ett jos on pidennetty oppivelvollisuus niin se on automaattisesti ertyisluokka ja nimenomaan eha-luokka.
ainakin meille sanottiin ettei edes emuun ole asiaa..

ehkä sun kannattaa painottaa sitä puolta asiassa ett muulla luokalla ei tule olemaan "kivaa",jos on yks erityinen "sähläämässä"

eikä pahalla,älä vaan suutu :hug:

tätä käytin itse kun etsittiin meille tarhapaikkaa.ja ainakin iso-siskon tarhassa oltiin sitämieltä ettei heillä ole mahdollisuutta ottaa veetiä mihinkään ryhmään.ja helsigin avustaja hommat on siinä jamassa etten halua ruveta tappelemaan asiasta..
 
kyllä vaadippa ainakin henk.koht avustajaa pojalle...ja ota lasi mukaan siihen palveriin jotta nakevät mitä se todellisuudessa on... :/ :/ ....ja älä missään nimessä anna pompottaa lasta edes takaisin luokalta toiselle :/ :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2006 klo 21:09 D-mamma kirjoitti:
mä olen ainakin ollut siinä uskossa ett jos on pidennetty oppivelvollisuus niin se on automaattisesti ertyisluokka ja nimenomaan eha-luokka.
ainakin meille sanottiin ettei edes emuun ole asiaa..

ehkä sun kannattaa painottaa sitä puolta asiassa ett muulla luokalla ei tule olemaan "kivaa",jos on yks erityinen "sähläämässä"

eikä pahalla,älä vaan suutu :hug:

tätä käytin itse kun etsittiin meille tarhapaikkaa.ja ainakin iso-siskon tarhassa oltiin sitämieltä ettei heillä ole mahdollisuutta ottaa veetiä mihinkään ryhmään.ja helsigin avustaja hommat on siinä jamassa etten halua ruveta tappelemaan asiasta..
En todellakaan suutu. =)
Musta itsestä kanssa asia on niin ettei yksi erityislapsi voi olla "sähläämässä" tavallisessa luokassa.Siinä kärsii kaikki.
 
touhu tenava
taikku

Yritähän vielä jaksaa taistella lapsesi puolesta. Sillä hänellä on oikeus ainakin tuohon avustajaan. Mikäli olen sinun kirjoituksistasi osannut oikein päätellä.

Nimittäin tuo tulossa oleva koulutilanne ei hyvältä näytä. Jos lapsi kärsii kuolussa tai luokan muut oppilaat, niin se kyllä heijastuu niin kotiin lapseen, kuin opettajaankin. Ja siinä sitten onkin soppa valmiina. :(
Plus että kun tuohon epämielyttävään tilanteeseen ajauduttua on todennäköistä, että lastasi aletaan pompotella jos minne. Ja sehän taas johtaa siihen, että lapsen omanarvon tunne heikkenee, vanhemmat väsyy, eikä kukaan lopulta ota vastuuta.

Näin kävi aikoinaan minulle itselleni kun yhden lapseni kanssa kouluasioista yritin taistella.
No, meille onneksi sattui eräässä koulussa eläkkeelle jäävä opettaja joka otti ns. ohjat käsiinsä. joten nyt on kouluasiat mielestäni oikealla mallilaan.

:hug: Elikkä voimia, älä luovuta. Äläkä missään nimessä tyydy vähempään mihin on oikeus. :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 08:37 touhu tenava kirjoitti:
taikku

Yritähän vielä jaksaa taistella lapsesi puolesta. Sillä hänellä on oikeus ainakin tuohon avustajaan. Mikäli olen sinun kirjoituksistasi osannut oikein päätellä.

Nimittäin tuo tulossa oleva koulutilanne ei hyvältä näytä. Jos lapsi kärsii kuolussa tai luokan muut oppilaat, niin se kyllä heijastuu niin kotiin lapseen, kuin opettajaankin. Ja siinä sitten onkin soppa valmiina. :(
Plus että kun tuohon epämielyttävään tilanteeseen ajauduttua on todennäköistä, että lastasi aletaan pompotella jos minne. Ja sehän taas johtaa siihen, että lapsen omanarvon tunne heikkenee, vanhemmat väsyy, eikä kukaan lopulta ota vastuuta.

Näin kävi aikoinaan minulle itselleni kun yhden lapseni kanssa kouluasioista yritin taistella.
No, meille onneksi sattui eräässä koulussa eläkkeelle jäävä opettaja joka otti ns. ohjat käsiinsä. joten nyt on kouluasiat mielestäni oikealla mallilaan.

:hug: Elikkä voimia, älä luovuta. Äläkä missään nimessä tyydy vähempään mihin on oikeus. :hug:
Kiitos kirjoituksestasi. :flower:
Se anto mulle taas voimaa taistella vastaan.
Mä oon itse kanssa ajatellut tota lapsen oman arvon tunnetta.Koska viimeisellä osastojaksolla ne sanoivat että pojulla on hyvä itsetunto.Millais sen mahtais käydä.....
Olin eilen käymässä eräässä paikassa,sanoivat siellä että jos ei muu auta niin ota yhteyttä potilasasiamieheen.Varsinkin kun meillä on sairaala takana.Potilasasiamies on puolueeton kaikille.
No katotaan mitä palaveri tuo aikanaan. :'(
 

Yhteistyössä