Kouluarvosanat asteikolla 1-5, onko 3 huono teidän mielestä?

Sain opinnäytetyön toiminnallisesta osuudesta 3 ja olen kyllä vähän pettynyt. :( Kokonaisarvosanaa en ole vielä saanut.

Saanko puolustautua sillä, että olin kipiä silloon kun suoritin tuota toiminnallista osuutta ja yhtä näyttöä samalla. :snotty: :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Opinnäytetyöksi huono. Eikös siinä pitäisi oikeasti näyttää parasta osaamista. Mutta kyllähän tuollainen sairaanaolo vaikuttaa.
Mutta joku voi yltää parhaimmillaankin "vain" kolmoseen, siis kriteerit huomioon ottaen. Ei ole tarkoituskaan, että kaikki saavat ont:stä vitosen, tai edes nelosta.
 
vieras
Hyvä verrattuna mun saamaan kakkoseen. Vähän kakkonen kirpaisee todistuksessa kun muut numerot on 4-5. Mutta taidealalla on mahdoton miellyttää kaikkia, otin opinnäytetyössä riskin joka ei kannattanut päättötyön numeron puolesta. Olen miettinyt usein onko numeroa mahdollista nostaa esim. 3.
 
Non compos mentis
Kolmonen on ihan kelpo numero. Ja usko pois, on paljon parempi saada sievä kokonainen numero kuin jokin desimaaliluku, joka jättää murehtimisen varaa. Kaverini sai tänä keväänä 3,46 opinnäytetyöstä ja se pyöristyi iloisesti kolmoseksi kuitenkin. Oma arvosanani tänä keväänä opinnäytetyöstä oli 4,3 eli siis nelonen. Jää sitten harmittamaan, että miten olisi vielä täytynyt parantaa omaa suoritusta, että 0,2 olisi saanut lisää siihen...

Tärkeintä on muistaa, että opinnäytetöitä arvostelevat ihmiset. Ihmisillä on erilaisia arvoja, erilaisia painotuksia ja erilaisia päiviäkin. Toisen ihmisen arvostelema arvosanasi olisi voinut olla erilainen; parempi TAI huonompi. Läpi kuitenkin ja arvosanalla, jonka kehtaa kertoa tuleville työnantajille. No worries.
 
Kolmonen on ihan ok. Minä olisin ollut tyytyväinen kolmoseen tästä viimeisestä harjoittelusta mutta nelonen tuli. En kyllä tiedä millä ihmeellä :D Opinnäytetyöstä napsahti vitonen mutta sen selittää vaan se tosiasia että opettaja ei varmaan ole edes lukenut sitä :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Opinnäytetyöksi huono. Eikös siinä pitäisi oikeasti näyttää parasta osaamista. Mutta kyllähän tuollainen sairaanaolo vaikuttaa.
Mutta joku voi yltää parhaimmillaankin "vain" kolmoseen, siis kriteerit huomioon ottaen. Ei ole tarkoituskaan, että kaikki saavat ont:stä vitosen, tai edes nelosta.
Ehkä oppilaitoksella on eroa. Meillä proffat eivät yleensä hyväksy dippatyötä, jos siitä tulisi arvosanaksi 3. Ainakaan alle ei mennä. Se ei tarkoita ehkä niinkään, että halutaan antaa vain hyviä arvosanoja vaan että porukan pitää tehdä tavallista enemmän töitä, jotta pääsevät edes läpi. Koska alimpia arvosanoja ei haluta antaa.
 
Jepi
Meillä opettaja sanoi että hänen mielestä 2 on hyvä, siis että ei voi ajatella että "onpas se nyt laiska, tai ettei ole lukenut".
ja 3 on "tosi hyvin". Itse olen noita saanut ja erittäin tyytyväinen, kuites pyöritin koulua, perhettä (sillon yh)...
 
vieras
Mitä väliä sillä arvosanalla on? Mulla on suorituksia väliltä 1-5, keskiarvo kuitenkin siinä 4 ja ei voisi vähempää kiinnostaa. Ihan oikeesti, sen jälkeen kun sä saat ne paperit sieltä, ei kukaan koskaan kysy sulta mikä sun numero oli, eikä se vaikuta yhtään mihinkään. Pääasia, että suoritus on hyväksytty.
 
Helmi S
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Ihan hyvä, ite tähtään yleensä neloseen :)

Nythän se tulee syksyllä se uudistus että arviointi vaihtuu numeroihin 1-3
1-2 vastaa numeroa 1
3-4 vastaa numeroa 2
5 vastaa numeroa 3
Ihan tosi? Yliopitoissa uudistettiin toisin päin pari vuotta sitten. Mikähän järki tuossa on.
 

Yhteistyössä