Meidän esikoinen aloittaa myös elokuussa koulutiensä. Koulumatkaa kertyy melkein 3km, mutta kunta ei järjestä koulukyytiä sillä matka ei ole "ihan" sitä vaadittua 3 kilsaa (joku sanoi, että on 2,8km). Oman lähikoulun rakentaminen viivästyi vuodella, koulun piti olla valmis syksyllä 2008 mutta valmistuukin näillä näkymin vasta syksyksi 2009. Jään itse mammalomalle kk:n päästä, se helpottaa tuota koulumatka-asiaa kun voin itse kuskata/saattaa pojan kouluun ensimmäisen vuoden ajan.
Iltapäiväkerhoon on haettu pojan omasta toiveesta, mutta mitään tietoa ei vielä ole siitä onko paikka saatu vai ei. Itse olin ajatellut, että olisin voinut pitää koululaista iltapäivisin kotonakin, mutta kavereiden seura kuulostaa vissiin kivemmalta kuin äidin ja vauvan kanssa oleminen.
Tiedot luokkajaoista tulivat eilen eli pojan nykyinen eskariryhmä pidetään koossa. Yhteensä ekaluokkalaisia on koulussa 60 eli 3 20 oppilaan luokkaa. Kouluun tutustuminen on ensimmäisenä äitiyslomapäivänäni ja siitä viikon päästä on ensimmäinen vanhempainilta. Poika oli ainakin ilmoittautumistilaisuudessa ihan innostunut koulusta ja kätteli reippaasti rehtoria. Äitiä taitaa jännittää koulutielle lähtö poikaa enemmän.