Koulu alkoi - kiusaaminen alkoi

Eipä ehditty käydä koulua kuin kaksi päivää niin kuulin että tyttäreni kiusaaminen alkoi taas. Mulkoilua ja seuraamista välkällä... Nyt on saatu uusikin oppilas värävttyä mukaan. Tätä on jatkunut jo viisi vuotta. Raskas syksy taas edessä :'(

mie
Voi kurja! Jos tuota ei kerta millään saada kuriin, niin onnistuisiko teidän muuttaa pois sieltä ja tytön vaihtaa koulua? On väärin että kiusattu joutuu lähtemään, mutta jos ei kerta muuten lopu niin pakko se on, lapsen takia. Tuo on niin helvetillistä joutua kiusaamisen kohteeksi, että kohta tytöllä on koko loppuelämän kestävät haavat, jotka ei parannu välttämättä koskaan.

vitu
Mulla ei oo lapset lähelläkään kouluikää vielä, mutta mua korpee koulukiusaaminen ihan sikamaisesti. Miten voi olla, ettei kouluja saada kiusaamattomiksi??? Tai siis ettei kaikkia kouluja saada? Toiset koulut kyllä pystyy, mutta toiset ei vissiin välitä siitä, että lapset joutuu kärsimään asioista, jotka voi vaikuttaa loppuelämään?! Sympatiat sulle.

kipinä
Voi kurjuus. :( Surullista, niin surullista.

Minä aikoinaan koulukiusattuna vaihdoin koulua, koska en olis enää jaksanut. Ei hyvä vaihtoehto, mutta parempi niin jos kiusaamista ei saada kuriin.

:hug: Voi että toi on kurjaa, meillä painitaan saman asian kanssa. Tuntui kuin sydän olis revitty rinnasta kun tyttö nousi autosta koulun pihalla ja yritti hymyillä reippaana mutta näin miten askel painoi :'(
Mä niin toivon, että kaikkien koulukiusattujen oppimisrauha saataisiin taattua ja pieniä sydämiä ei tallottaisi, siitä jää syvät arvet.
:hug: teille!

Alkuperäinen kirjoittaja Anana Snap:
:hug: Voi että toi on kurjaa, meillä painitaan saman asian kanssa. Tuntui kuin sydän olis revitty rinnasta kun tyttö nousi autosta koulun pihalla ja yritti hymyillä reippaana mutta näin miten askel painoi :'(
Mä niin toivon, että kaikkien koulukiusattujen oppimisrauha saataisiin taattua ja pieniä sydämiä ei tallottaisi, siitä jää syvät arvet.
:hug: teille kans.

sire
Miten ihmeessä tuota ei saada loppumaan?Ei siis ole tarkoitus olla millään muotoa syyllistävä kommentti,mutta oletko käynyt KAIKKI keinot läpi?Itsellä samanikäinen tyttö,osaan hyvin samaistua.Miten opettajat suhtautuvat?Ota asiaksesi että KIUSAAMINEN LOPPUU TÄNÄ SYKSYNÄ!!Palavereja kehiin,vanhempien tapaamista ym ym..vikana vaihtoehtona vaikka koulun vaihto,mutta lapselle on saatava koulurauha,
Kaikkea hyvää teille =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Motha:
Mua vituttaa ajatuskin että tyttö joutuis vaihtamaan koulua ja nää kusipäät vaan porskuttaa. Mä meen varmaan tekemään pienen kotikäynnin jos muu ei auta, en tiedä.
Tätä mäkin aina ihmettelen, että menee näin. Yhden koulun tiedän, missä kiusaajat 2 kpl joutuivat vaihtamaan koulua. Rehtorilla meni hermo heihin.

vier
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua vituttaa ajatuskin että tyttö joutuis vaihtamaan koulua ja nää kusipäät vaan porskuttaa. Mä meen varmaan tekemään pienen kotikäynnin jos muu ei auta, en tiedä.
Tätä mäkin aina ihmettelen, että menee näin. Yhden koulun tiedän, missä kiusaajat 2 kpl joutuivat vaihtamaan koulua. Rehtorilla meni hermo heihin.

Ton pitäis olla kirjotettuna johonkin koululakiin tms. Että kiusaajat joutuu lähtemään. Varmaan silloin kiusaajien vanhemmatkin jaksais yrittää jotain asioiden parantamiseksi.

hei
minä olin todella tiukkana rehtorille ja kuraattorille ja tein selväksi, että en jätä asiaa tähän vaan haen sille opetusvirastosta tai vielä ylempää kantaa jos ei oppimisrauhaa saada turvattua.
Kiusaaminen loppui heti. Olet tiukkana nimenomaan koulun henkilöstölle.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Anana Snap:
Kuvaat sydäntäsärkevästi asian, tulipa paha mieli puolestanne. Meillä tyttöä pari kertaa joskus nimitelty, mutta opettajat hoisivat upeasti asian, ja nykyään nimittelijät ovat tyttöni ystäviä!

vieras
Sinuna menisin suoraan näiden kiusaajien vanhemmille puhumaan. Mä menin, ja se auttoi. Eikä kiusaaminen edes ollut kovinkaan pahaa vielä silloin, mutta tyttöä ahdisti. Kävelin suoraan kiusaajien ovelle ja sanoin vanhemmille, voinko tulla juttelemaan tyttöjen käytöksestä. Ja kas vain, siihen loppui se peli.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Loppuiko se ?
Loppui. Oltiin exän kanssa tiiviisti yhteydessä kouluun, exä soitti kiusaajien vanhemmille, useampaankin otteeseen, oli palaveria opettajan, avustajan ja rehtorin kanssa. Exä taisi ottaa kiusaajatkin puhutteluun, jos oikein muistan.
Loistavaa toimintaa :flower: Oliko nää poikia ? Varmaan miehen asiaan puuttuminen on aika tehokasta.

vihainen
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
minä olin todella tiukkana rehtorille ja kuraattorille ja tein selväksi, että en jätä asiaa tähän vaan haen sille opetusvirastosta tai vielä ylempää kantaa jos ei oppimisrauhaa saada turvattua.
Kiusaaminen loppui heti. Olet tiukkana nimenomaan koulun henkilöstölle.
uhkaat rikosilmoituksella seka artikkelilla lehteen. on kysymyksessa lapsesi ELAMA!

Oon puhunut yhden äidille ekalla luokalla kun kiusasivat kotimatkalla mutta äiti ei uskonut kun tyttönsä sanoi että ei hän ole mitään tehnyt |O . Toisen äidille puhuin kans mutta samassa tilanteessa ollaan. Kolmas tyttö on uusi tässä koulussa ja nämä paskat ovat värvänneet inhoamaan tyttöäni vaikka eivät tunne toisiaan ollenkaan. Opettaja on tietoinen että tämä on jatkunut ekasta luokasta nyt tähän viidenteen saakka.

Yhteistyössä