koukussa nenäsuihkeeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tukossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutsi oli viikon sairaalas täs alkusyksystä. Hän oli nasoliinin suurkuluttaja ja seurauksena oli kontrolloimaton verenvuoto. Nenän limakalvot niin ruvella et ne alko vuotamaan ja nenä jouduttiin tamponoimaan 2 kertaa et saatiin verenvuoto loppumaan.

Voit youtubesta katsoa miten tapahtuu nenän tamponointi. Mutsi sano et pallolaajennus ei ollu ees noin hirveä mitä toi oli.

Suosittelen lopettamaan ja käymään nenä, korva ja kurkkulääkärillä.

Yritä "huijata" vesisuolasuihkeella. Ei kyllä oo kovin kätevä, mutta kokeilla voi. Itse vieroitan pitkän käytön jälkeen niin, että laitan sumutetta vain yöksi ja silloinkin tirautan vain äärimmäisen pienen tipan suihkeesta nenään, pää takakenoon ja antaa aueta itsekseen. Tuo ihan minipieni tippakin riittää siihen avaukseen jos ei ole "oikeasti" tukossa, ei tarvi koko suihkausta. Pääasia että saa hengitettyä. Helpompi lopettaa kuin kertalaakista. Kokeile miedompaa vahvuutta, ja vähennä siitä tirauttelemaan.

Jep. Mä päätin tän kanssa. Enkä ole ostanu yli kymmeneen vuoteen. Keittosuolaliuoksella pärjää pahimmat flunssat yli, muuten en käytä mitään nenäsuihkeita. Ja allergiaa mullakin taustalla. Eikä noi Otrivinit sun muut edes kunnolla auta allergiasta johtuvaan tukkoisuuteen ainakaan mulla...

Sitkeesti vaan kitkuttelet sen pahimman ajan yli, on paljon helpompi olla, kun ei tarvi koko ajan läträtä niiden suihkeiden kanssa! Mulla meinas kaikki kauppaan lähdötkin olla ihme showta, kun täytyi moneen kertaan tarkistaa, että suihke tulee varmasti mukaan... :/
Mä oon ite vasta 14 vuotias ja kärsin tästä addiktiosta. Pitää saada joka päivä ainaki kolme kertaa ja yöisin jopa enemmän. Ja tätä on jatkunut jo vuoden. Miten voisin kertoa mun vanhemmille ja mistä saisin apua mun addiktioon kun oon vasta 14??

Yhteistyössä