koukussa nenäsuihkeeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tukossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tukossa

Vieras
millä ihmeellä tosta aineesta pääsee eroon? mä olen koukussa siis nenäsuihkeeseen.. sen tiiän että aine johon olen koukussa on xylometatsolini, se joka avaa ja poistaa limakalvojen turvotusta!

ainetta olen käyttänyt jo 4 vuotta :( ihan hävettää myöntää tämä.. en vaan pysty olemaan tukkosen nenän kanssa, tuntuu että kuolen kun en saa henkeä nenän kautta, yöt vasta kamalia onkin!

oon yrittäny lopettaa ns. kertalaakilla, iltaan mennessä olo oli niin kamala että pakko oli suihkauttaa, samoin yöllä..

kellään kokemusta näinki oudosta riippuvuudesta ja millä siitä pääsee eroon?

Mäkin olin aikanaan. Nasonex tai joku vastaava oli merkki. Eipä siitä muulla pääse eroon kuin lopettamalla käytön. Muutaman viikon on nenä niin tukossa, ettei tiedä, mitä tekis. mutta pikkuhiljaa helpottaa. :)

Mun ystävä oli kans joskus koukussa .. Kertalaakista pois vaan, ei siinä muu auta. Kyllähän nyt viikon,pari kestät olla tukkosella nenällä, ei tee hyvää vuositolkulla lutrata vahvoja aineita nenän limakalvoille.

Ystävällä oli sama juttu. Lopetti kertaheitolla ja pari viikkoa nenä oli tukossa ennen kuin alkoi helpottaa. Muistaakseni kaveri kyllä käytti jotain apteekista saatavaa nenään laitettavaa pähkinäöljyä(??) helpottamaan oloa... on luonnonmukainen eikä aiheuta samalla lailla riippuvuutta, mutta pitää limakalvot kosteina etteivät pääse kuivumaan. Sen jälkeen on käyttänyt flunssien aikana vain tuota öljyä satunnaisesti.. Ei uskalla enää käyttää noita avaavia nenäsumutteita, ettei jäisi taas koukkuun.

ikinä en olis uskonu että siihenki voi jäädä koukkuun :( KUN ´pääsen siitä eroon, en enää ikinä osta sitä, edes flunssaan!

Jep. Mä päätin tän kanssa. Enkä ole ostanu yli kymmeneen vuoteen. Keittosuolaliuoksella pärjää pahimmat flunssat yli, muuten en käytä mitään nenäsuihkeita. Ja allergiaa mullakin taustalla. Eikä noi Otrivinit sun muut edes kunnolla auta allergiasta johtuvaan tukkoisuuteen ainakaan mulla...

Sitkeesti vaan kitkuttelet sen pahimman ajan yli, on paljon helpompi olla, kun ei tarvi koko ajan läträtä niiden suihkeiden kanssa! Mulla meinas kaikki kauppaan lähdötkin olla ihme showta, kun täytyi moneen kertaan tarkistaa, että suihke tulee varmasti mukaan... :/

mulla on 3 apteekkia missä ravaan ja jos vaan satun olemaan vieraalla paikkakunnalla haen sieltä! siis tää on ihan sairasta touhua..

ja sataan kertaan joutuu tosiaan tarkistaa että se on varmasti mukana, menin minne tahansa! kauhee ahdistus iskee jós huomaakin ettei se olekkaan mukana, se on ihan kamalaa ja nenä meneekin heti tukkoon..

pakko mun on päästävä eroon tästä aineesta, pitkään olen jo tienyt että oon riippuvainen, ensin en sitä tajunnut, ihmettelin vaan että oon koko ajan tukossa ja laitoin suihketta..

voiskohan sellanen toimia, että laittaiski vaan toiseen sieraimeen, koko ajan samaan ja odottaa että toinen aukee kunnolla itekseen (siis se mihin ei laita ainetta) ja sen jälkeen aloittaa toisen sieraimen vierotuksen? olis edes toinen sierain auki ja sais jotenki nukuttua!?

voiskohan sellanen toimia, että laittaiski vaan toiseen sieraimeen, koko ajan samaan ja odottaa että toinen aukee kunnolla itekseen (siis se mihin ei laita ainetta) ja sen jälkeen aloittaa toisen sieraimen vierotuksen? olis edes toinen sierain auki ja sais jotenki nukuttua!?

Aukaiset suusi ja hengität suun kautta niinkuin me muut flunssan takia tukkoiset. Onhan se vähän kurjan tuntuista ja valvottaakin varmaan, mutta sitä se elämä on. Ihan kaikkea ei ole tarkoitus aina korjata lääkkeillä tms. vaan joskus on pientä epämukavuutta vain osattava sietää.

Voisithan sä sitä kokeilla, mutta epäilen onnistuuko. Mulla on nykyään xylitol-pastilleja yöpöydällä, jos nenä menee yön aikana tukkoon. Saan pastillin suuhun, eikä suu kuivu niin pahasti kun hengittää suun kautta.

Voin kertoa, että on yön jälkeen paljon levänneenpi olo, kun ei tarvi montaa kertaa yössä herätä suihkuttelemaan! Tsemppiä!!

Aukaiset suusi ja hengität suun kautta niinkuin me muut flunssan takia tukkoiset. Onhan se vähän kurjan tuntuista ja valvottaakin varmaan, mutta sitä se elämä on. Ihan kaikkea ei ole tarkoitus aina korjata lääkkeillä tms. vaan joskus on pientä epämukavuutta vain osattava sietää.

tää just.. ku se olis niin yksinkertasta! oikeesti.. se ei ole.. mä luulen että kuolen siihen tukkosuuteen! mua alkaa ihan ahdistaa ja pyörin levottomana (varmaan jo itse lääkeaine aiheuttaa sen) ympäri kämppää ja tuijotan pulloa..

jopa tupakan polton lopetus oli helpompaa ku tämä :(

kiitos kaikille vastanneille, mä yritän kokeilla kertalaakilopetusta! tänään en ole ottanut suihkaustakaan (tai aamuyöstä otin), nenä on helvetin tukossa jo nyt mutta meinaan kokeilla suolasuihketta nenään, jos se edes vähä avittais oloa!

tää just.. ku se olis niin yksinkertasta! oikeesti.. se ei ole.. mä luulen että kuolen siihen tukkosuuteen! mua alkaa ihan ahdistaa ja pyörin levottomana (varmaan jo itse lääkeaine aiheuttaa sen) ympäri kämppää ja tuijotan pulloa..

jopa tupakan polton lopetus oli helpompaa ku tämä :(

kiitos kaikille vastanneille, mä yritän kokeilla kertalaakilopetusta! tänään en ole ottanut suihkaustakaan (tai aamuyöstä otin), nenä on helvetin tukossa jo nyt mutta meinaan kokeilla suolasuihketta nenään, jos se edes vähä avittais oloa!

No sitten pyörit. Et varmasti kuole unettomuuteen etkä levottomuuteen etkä ahdistukseen Käsittele ne tunteet mutta älä anna periksi. Älä ajattele että voi kamala kun nyt en nuku niin en selviä päivästä tms. vaan tyhjennät pääsi ja ja ajattelet että nyt ei nukuta mutta ihan varmasti jossain vaiheessa nukuttaa sitten senkin edestä ja ahdistus kuuluu asiaan yms. Katso telkkaria, elokuvaa tms. jotta saat ajatuksia hetkeksi pois. Ota kellosta etappeja. Jos ahdistaa niin anna ahdostuksen tulla, ja sitten rauhoitat itsesi taas.

Yhteistyössä