Kotona "lusmu" olo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lusmuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lusmuilija

Vieras
Onko teillä kotona olevilla äideillä koskaan "lusmu" olo ja tunne, että "pitäisi" olla töissä? Mulla yksivuotias kotona. Teen tietysti kotityöt, mutta aikaa jää kyllä kotona tähän nettailuun yms. turhaan lapsen päikkyjen aikaan ja siitä on huono omatunto. Töihin olen palaamassa syksyllä, koska haluan viettää kesän kotona.

No ei, eikä sinustakaan pitäisi tuntua jos kerran olet yksivuotiaan kanssa kotona.
Minä en raaskinut viedä nuorempaa vielä hoitoon - teen tällä hetkellä vain osa-aikaista työviikkoa ja tykkään järjestelystä ihan hirveästi. Jatkan näin niin kauan kuin hyvältä tuntuu.

Sinä teet lapsellesi suuren palveluksen kun olet hänen kanssaan kotona vielä kesän yli. Puolitoistavuotiaan on ihan toista mennä päivähoitoon kuin yksivuotiaan. Nautiskele kuule ihan rauhassa siitä vauvasta, kyllä sä kerkeät sinne töihin vielä syksylläkin!

On välillä. Ei kyllä aiheudu nettailusta, jota harrastan tytön nukkuessa, vaan miehestä, joka jaksaa muistuttaa siitä, kun oon "vielä" kotona. Poika siis kohta 6 ja tyttö 1.4v. Pitäs mennä tienaan, eikä vaan olla kotona, sanoo mies.

Näinpä. Tässä nyt ajattelinkin niitä, jotka ovat itseni kanssa samassa tilanteessa eli kotona 1 taapero, joka ei enää kovasti valvota jne. Kun tämä oli vauva, ei tuntunut yhtään "lusmulta", koska olin koko ajan väsynyt yövalvomisten takia. Ehkä vaan pitäisi osata nyt nauttia!!

En ole kotiäiti, mutta teen töitä kotoa käsin. On siis työhuone kotona ja teen ihan täyttä työpäivää, tai no, yrittäjänä yleensä enemmän.. :) Silti kuulen välillä kommentteja tyyliin "nythän sulla on aikaa tulla meille kahville päivisin" tai "miten et ehdi tehdä kotitöitä kun olet koko ajan kotona". Joidenkin on todella vaikea ymmärtää, että töissä voi olla kotonakin, eikä silloin tehdä muuta kuin töitä - mitä nyt välillä poiketaan palstalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
No ei, eikä sinustakaan pitäisi tuntua jos kerran olet yksivuotiaan kanssa kotona.
Minä en raaskinut viedä nuorempaa vielä hoitoon - teen tällä hetkellä vain osa-aikaista työviikkoa ja tykkään järjestelystä ihan hirveästi. Jatkan näin niin kauan kuin hyvältä tuntuu.

Sinä teet lapsellesi suuren palveluksen kun olet hänen kanssaan kotona vielä kesän yli. Puolitoistavuotiaan on ihan toista mennä päivähoitoon kuin yksivuotiaan. Nautiskele kuule ihan rauhassa siitä vauvasta, kyllä sä kerkeät sinne töihin vielä syksylläkin!

Kiitos vaan kivoista sanoista. Itseni takia voisinkin mennä jo töihin, mutta lapsen takia en. On se aika pieni raasu menemään koko päiväksi päiväkodin meluun! Syksylläkin jään ehkä vielä osittaiselle hoitovapaalle.

Jos asiaa yhtään helpottaa, niin olen lapseton, ja mulla on aika lusmu olo töissä. Nyttenkin täällä hiton palstalla työaikana. Pikkulapsen äiti tarvitsee "omaa aikaa" jaksaakseen. Mulla ei ole mitään tekosyytä.

Ei, tosin periaatteessa osittain teen töitäkin kotona, kun osa noista hevosista on vuokrapaikoilla...

Mutta 3 alle kouluikäistä, kani, koira, 4 kissaa, 4 kanaa, 4 kukkoa, poni ja 4 hevosta kyllä jotenkin onnistuu pitämään huolen siitä, ettei mulla pääse tulemaan lusmu olo. :xmas:

Vaikka ehdin tässäkin istua ihan riittävästi.

Nettailee ne työssäkäyvätkin ja harva muutenkaan tekee koko päivää ihan täysteholla. Ei kai facebookit ja muut vastaavat palvelut pelkkien kotiäitien varassa pyörisi :)

joka tuntee olonsa täysin lusmuksi. Tunnen olevani loinen kun olen kotona lapsen kanssa. Inhottaa kun joudun olemaan miehen rahoilla kun kotihoidontuki on niin pieni. Onneksi lähden 2kk päästä töihin kun tämä kotona lusmuaminen käy psyykkelle. Haluan olla tuottava yhteiskunnan osa enkä mikään lusmu tai elätti

Yhteistyössä