Kotkalaiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Historia kiinnostaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hemuli";22737594]Tuli nimittäin pyörittyä myös Karhulan puolessa vaikka asuin Kotkansaarella lapsuudessa. Majuriksi sanottii sitä setää :)
(karkas toi ed.viesti ni jatkoin)[/QUOTE]

Ai joo niin sanottiinkin, tuon olin jo unohtanut.

Ei voi olla totta, spididispapan (vai mikä lieneekään) muistan lapsuudesta, liikkui 70-luvun alussa Karhulan Helilässäkin. Ja niin, joskus huudeltiin spididispapaksi ja juostiin karkuun. Mutta enimmäkseen oltiin kilttejä tyttöjä. Kerran antoi meille viisi markkaa, kun vissiin autettiin jotenkin, en muista miten. Mutta sen muistan, että halusi antaa meille ihan väkisin rahaa. Välittömästi käytettiin karkkiin se raha. Minusta tuntui, että kävi siihen aikaan ainakin jossain töissä.

Kotkalaiset on kaikki hulluja. Heiluvat koko ajan. Ne puhuukin jotain käsittämätöntä mongerrusta. Jöröjä. Epäkohteliaita. Pukeutuvat harmaaseen ja kulkevat tympeän näköisinä. Välttelevät puhumista mutta kun sitten sanovat jotain niin siitä mongerruksesta ei tule loppua. Miämeenpasaatiituutsiämukaa yhteen pötköön. Kotkansaarta pidetään ihme kunniassa. Melkein kumartavat sinne päin. Bussit kulkee miten sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja siellä käynyt;22737964:
Kotkalaiset on kaikki hulluja. Heiluvat koko ajan. Ne puhuukin jotain käsittämätöntä mongerrusta. Jöröjä. Epäkohteliaita. Pukeutuvat harmaaseen ja kulkevat tympeän näköisinä. Välttelevät puhumista mutta kun sitten sanovat jotain niin siitä mongerruksesta ei tule loppua. Miämeenpasaatiituutsiämukaa yhteen pötköön. Kotkansaarta pidetään ihme kunniassa. Melkein kumartavat sinne päin. Bussit kulkee miten sattuu.

:laugh: En voi sanoa että metsään olisi pahemmin mennyt. Ehkä osittain siksi poistuin sieltä kuukausi sen jälkeen kun olin täyttänyt 18.

Spididispappa pyöri Karhulan keskustassa 70-80 lukujen vaihteessa.Tuli ilmeisesti aina bussilla Kotkasta päivittäin. Jahtasi meidänkin poikaporukkaa ympäri Helilää ja aina välillä ilmoitti ,että menee poliisiasemalle tekemään ilmoituksen meistä. Menihän hän poliisiaseman ovesta sisälle aina ,mutta jäi porraskäytävään ja vähän ajan kuluttua varovaisesti kurkki olimmeko jo lähteneet karkuun. Aikansa legendahan tuo Pölläsen muori oli. Ei ollut ilmeisestikään mikään lapsirakas ,kun kaikkia lapsia sätti ja nimitteli .( silloista ikäänsä ei osaa arvioida ,kun itse oltiin vasta vähän toisella kymmenellä,tuntui kyllä ,että hän oli jo silloin eläkeiässä ,mutta se saattoi johtua vaatetuksesta).

Kyllä tuo spididispappa Karhulassa pyöri. Aina me sitä karkuun juoksimme 70-luvun lopulla. Ja kävelykeppiherrasmieskin oli Karhula-Kotka välillä tuttu näky.

Se oli puistolassa asuva pididis pappa joka oli itseasiassa nainen. Näköhavainto vielä parin vuoden takaa eli saattaa olla vielä elossakin. Ja Kummun Ossi ei asunut missään roskalaatikossa vaan palopostilaatikossa Kotkan satamassa seiskakuurin kupeessa. Olin itse silloin satamassa töissä ja kurkistettiin välillä Ossin "osakkeeseen" kun Ossi oli kaupungilla.

Spididispaappa juu, muistan kyllä. Oli jo silloin mun lapsuudessa sellainen vanhempi nainen, jollakin tavalla vammainen ainaki joku älyllinen heikolahjaisuus ja käveli erikoisella tavalla. Tukka aina pörrössä ja pystyssä sekä isoja luomia tai syyliä naamassa ja naureskeli itsekseen, sellainen kassi-mummo. Lapsena peloteltiin kavereita et se on noita. Liikkui runsaasti täällä katukuvassa, mutta on takuulla jo edesmennyt kun oli siis vanha jo mun lapsuudessa.

Sinikka oikealta nimeltään.Asui puistolassa.

Hahahah :D varmaan kaikki nää kotkalaiset sua vastaan. Oot oikeessa. KUULESSIEMIEKÄVINKARHULANTORILOSTAASLIHAPIIRAKOITUUKSIEMAISTAA.

Tai sit juttu hyppää asiasta toisee iha ku dementiapotilaalla. "MIEKATOINSIITARISKUOLIKIVASÄNKY, HAUTUUMAALOLIMUUTIENÄTTEIKYNTTILÖI"

Jep, noin se on. TOTTA joka sana!!!

Muistan spididispaapan 2000-luvun alkupuolelta, sanottiin sitä kavereiden kesken Piipaksi. Yläasteikäisenä tuli heiluttua Eurossa tai Sokoksella ja Piippa oli Euromarketin vakkariasiakkaita. Muistan lähinnä vain isot luomet ja penskojen nimittelyt, eniten Piipassa kiehtoi se, että hänestä liikkui tarinoita jo 60-70-lukujen taitteesta

Hahahah varmaan kaikki nää kotkalaiset sua vastaan. Oot oikeessa. KUULESSIEMIEKÄVINKARHULANTORILOSTAASLIHAPIIRAKOITUUKSIEMAISTAA.

Tai sit juttu hyppää asiasta toisee iha ku dementiapotilaalla. "MIEKATOINSIITARISKUOLIKIVASÄNKY, HAUTUUMAALOLIMUUTIENÄTTEIKYNTTILÖI"
VÄÄRIN.
Kotkassa ei puhuta mitään Karjalan-murretta, tyyliin; sie ja mie / siulle ja miulle.
Kotkassa puhutaan; miä ja siä / sulle ja mulle.

Yhteistyössä