Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ylipäätään minusta voitaisiin unohtaa tuo asia tyystin NYKYaikana lapsensaannin yhteydessä...Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 12:31 kaisu kirjoitti:Kautta aikojenhan kotona on synnytetty
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 10:45 minä kirjoitti:Mun mielipide on, että kotisynnytys on itsekäs ja epäeettinen valinta, enkä voi ymmärtää niitä kätilöitä, jotka niihin suostuu mukaan.
Vaikka kuinka olisi perusterve synnyttäjä ja normaali raskaus, voi moni asia mennä pieleen, jolloin tarvitaan joskus välitöntäkin sairaalahoitoa. Miksi riskeerata omaa ja vauvan terveyttä vain siksi, että kotona on mukavampaa??? Synnytys on mun mielestä tapahtuma, jota ei kannata hoitaa tilastojen valossa, koska jokainen synnytys on omanlaisensa tapahtuma, jonka kulkua EI KUKAAN voi ennustaa. Voi vaan miettiä niitä vuosia kotisynnytyksen jälkeen kun kaikki ei olekaan mennyt hyvin, että olisi ollut mahdollisuus valita toisin. Siinä voi heittää hyvästit omalle mieleterveydelle, jos oman valinnan seurauksena esim. lapsella on cp-vamma.
Olisin kiinnostunut kuulemaan perusteluja valinnalle. Oma ahdasmielinen ja lääketieteeseen (sokeastikin?) uskova mielipiteeni on tämä.
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 12:27 swerfiel kirjoitti:iSitäpaitsi kotona saa syödä mitä ja milloin mieli tekee, eikä sitä ällöä sairaalaruokaa silloin kun sitä satutaan tarjoamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 20:39 HeMa05 kirjoitti:pidän kotisynnyttäjiä todella rohkeina.mulla ei oliis siihen kanttia.enkä enää ekan jälkeen uskaltais yrittää...lapsi pelastui vaan koska oltiin sairaalassa....
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 21:56 yksi vain kirjoitti:Onneksi oltiin sairaalassa, muuten olis menny sekä lapsi että äiti. Onnea teille kotisynnyttäjille ja paljon hyvää onnea ja suojelusenkeleitä matkaan! Jos/kun teillä menee kotisynnytyksessä joku pieleen ja vaarassa on joko toisen tai molempien henki niin olisi kiva tietää miten ja missä aiotte seuraavan lapsenne synnyttää? En syyllistä, en tuomitse, mutta olisi kiva tietää olisiko yhden riskin tai pieleen menneen synnytyksen/menetyksen jälkeen pokkaa ottaa vielä riski? Kaikkihan menee hyvin niin kauan kun menee hyvin. Luonto ei vaan hoida kaikkea niin kun me sen haluaisimme hoitavan.
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 10:45 minä kirjoitti:Mun mielipide on, että kotisynnytys on itsekäs ja epäeettinen valinta, enkä voi ymmärtää niitä kätilöitä, jotka niihin suostuu mukaan.
Vaikka kuinka olisi perusterve synnyttäjä ja normaali raskaus, voi moni asia mennä pieleen, jolloin tarvitaan joskus välitöntäkin sairaalahoitoa. Miksi riskeerata omaa ja vauvan terveyttä vain siksi, että kotona on mukavampaa??? Synnytys on mun mielestä tapahtuma, jota ei kannata hoitaa tilastojen valossa, koska jokainen synnytys on omanlaisensa tapahtuma, jonka kulkua EI KUKAAN voi ennustaa. Voi vaan miettiä niitä vuosia kotisynnytyksen jälkeen kun kaikki ei olekaan mennyt hyvin, että olisi ollut mahdollisuus valita toisin. Siinä voi heittää hyvästit omalle mieleterveydelle, jos oman valinnan seurauksena esim. lapsella on cp-vamma.
Olisin kiinnostunut kuulemaan perusteluja valinnalle. Oma ahdasmielinen ja lääketieteeseen (sokeastikin?) uskova mielipiteeni on tämä.
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 12:51 vieras kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 12:27 swerfiel kirjoitti:iSitäpaitsi kotona saa syödä mitä ja milloin mieli tekee, eikä sitä ällöä sairaalaruokaa silloin kun sitä satutaan tarjoamaan.
Luultavasti kaikissa synnytyssairaaloissa on osastolla jääkaappi, missä on leipätarvikkeita, mehua, jogurttia yms. tarjolla ympäri vuorokauden synnyttäneille ja kanttiinista saa sitten namia, jos sitä haluaa.
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2006 klo 19:10 Nasu-Masu kirjoitti:Täällä myös yksi, jota ei olisi, jos olisi kotona synnyttänyt. Myös lapsi olisi menehtynyt. Joten oma mielipiteeni on EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA!!! Huom: tämä vain minun mielipiteeni.