Kotirauhan rikkominen kerrostalossa..

mukavuudenhaluinen

Uusi jäsen
19.07.2017
4
0
1
28
Ollaan nyt asuttu pari kuukautta uudessa asunnossa kerrostalossa, ekan kuukauden sisään ei tullut yhtään häiriötä toisista asunnoista mutta nyt toisen kuukauden kohdalla naapuriasunnosta on ruvennut kuulumaan todella äänekkään yhdynnän ääniä kello 22:00 jälkeen illalla. Ääntely saattaa jatkua tuntejakin välillä. On todella häiritsevää että joku alkaa pitämään naapurissa meteliä juuri kun itse on käymässä nukkumaan, eikä juuri tästä syystä pysty nukkumaan. Onko kotirauhan pitämiseen ja rikkomiseen minkälaisia lakeja, kun itse en tiedä. Mielessä kävi, että kirjoittaisin kirjeen naapuriin tästä kyseisestä asiasta ja pyytäisin yksinkertaisesti heitä lopettamaan kyseiseen aikaan meluamisen tai muuten ilmoitan talon isännöitsijälle. Mutta tosissaan jos joku tämän lukija tietää moisista laeista, niin kertokoon kiitos.

Riittää kun koko yön keskimääräinen melu on alle 30 dB. Tuohon muutamat rakastelut merkittävästi vaikuta.

Kerrostalossa täytyy tottua elämisen ääniin.

Jos seinän äänieristys on huono, kannattaa tarkistaa että seinä on tiivis. Seinän päälle irti vanhasta seinästä voi tehdä uuden koolauksen ja siihen päälle pari kerrosta raskasta kipsilevyä, niin äänet vaimenee.

En sattumoisin herätyksen takia pysty käyttämään korvatulppia, koska en kuulisi sitä aamulla. En edes ymmärrä miksi ihmiset vitsailevat tälläisen asian kanssa kun se ei ole mikään vitsi vaan selvää kotirauhan häirintää.

Mitäköhän munkin elämästä olisi tullut, jos olisin alkanut valittamaan jokaisesta rakastelusta tai koiran haukkimisesta. Hirnu takaisin.

En sattumoisin herätyksen takia pysty käyttämään korvatulppia, koska en kuulisi sitä aamulla. En edes ymmärrä miksi ihmiset vitsailevat tälläisen asian kanssa kun se ei ole mikään vitsi vaan selvää kotirauhan häirintää.
Myöskään korvatulppien käyttö ei ole mikään vitsi. Laitat herätyksen tarpeeksi kovalle, kyllä se tulppien läpi kuuluu. Yleensä taloyhtiöissä on hiljaisuus klo 22 tai 23, toki selvästi häiritsevä meluaminen on muutenkin kielletty. Rakastelunäänet kuuluu normaaleihin elämisenääniin, joten jos ei nyt ihan huutamista ole, niin ei tuohon oikein voi muuten puuttua kuin laittamalla naapurille pyynnön olla harrastamatta seksiä niin, että naapurit häiriintyy siitä.

Myöskään korvatulppien käyttö ei ole mikään vitsi. Laitat herätyksen tarpeeksi kovalle, kyllä se tulppien läpi kuuluu. Yleensä taloyhtiöissä on hiljaisuus klo 22 tai 23, toki selvästi häiritsevä meluaminen on muutenkin kielletty. Rakastelunäänet kuuluu normaaleihin elämisenääniin, joten jos ei nyt ihan huutamista ole, niin ei tuohon oikein voi muuten puuttua kuin laittamalla naapurille pyynnön olla harrastamatta seksiä niin, että naapurit häiriintyy siitä.
Niin sikeästi kyllä nukun, että mihinkään herätyksiin herää jos korvatulppia käytän. Taloyhtiössämme hiljaisuus alkaa 22:00 ja tuo kyseinen ääntely on juurikin huutamista eikä pelkkää voihkintaa. Seinät ovat muuten kyllä melko paksutkin mutta kyllä kovimmat huutoäänet kuuluvat läpi. Mielummin häiritsen heitä kirjeellä itse kuin jatkan tuon melun kuuntelemista ja pysyn hereillä kun töihin pitäisi aamulla mennä. Olen asunut kerrostalossa viimeiset 9 vuotta joten olen kyllä tottunut elämisenääniin mutta kiljuminen ja huutaminen rakastelun aikana on täysin sopimatonta lapsiperheestä kun kyse on.

Ymmärrän sinua täysin.
Kerran jopa känninen naapurini kysyi että oottaako vieras mulk*u alhaalla. Kun olin menossa kaverin kanssa rannalle.

Kiva kun jotkut vielä luulevat että se sairas huuto tulee täältä.

Siis kamala kun on saamassa unenpäästä kiini, ja alkaa voihkinta ja kiljuminen. Ei kenenkään tarvitse nautintoaan huutaa niin lujaa keskellä yötä.
Sairasta perversiota haluta kailottaa niin että varmasti muut kuulee, jonkinmoista huomiota sekin, ja kai saa kiihotusta.

Niin sikeästi kyllä nukun, että mihinkään herätyksiin herää jos korvatulppia käytän. Taloyhtiössämme hiljaisuus alkaa 22:00 ja tuo kyseinen ääntely on juurikin huutamista eikä pelkkää voihkintaa. Seinät ovat muuten kyllä melko paksutkin mutta kyllä kovimmat huutoäänet kuuluvat läpi. Mielummin häiritsen heitä kirjeellä itse kuin jatkan tuon melun kuuntelemista ja pysyn hereillä kun töihin pitäisi aamulla mennä. Olen asunut kerrostalossa viimeiset 9 vuotta joten olen kyllä tottunut elämisenääniin mutta kiljuminen ja huutaminen rakastelun aikana on täysin sopimatonta lapsiperheestä kun kyse on.

Miten ihmeessä ne äänet nukkumistasi haittaa, kun nukut niin sikeästi?

Ihan joka yökö siellä naidapaukutetaan kovaäänisesti?

Minäkin kuuntelen seinänaapurin seksielämää jokusen kerran viikossa, mutta ei se mua häiritse. Itsekin kun välillä seksin aikana ääntelen melko kovaa.
Joskus seinän takaa kuuluu öisin myös musiikkia kovalla, silloin olen koputtanut seinään ja musiikki menee pienemmälle.

On täällä tyhmiä ihmisiä, taloyhtiön järjestyssäännöt tai kaupungin tai kunnan järjestyssäännöt ovat ne joiden mukaan kerros ym. taloissa eletään. Isännöitsijälle ilmoitus häirinnästä, joka kerta. Jos ei auta kannattaa otta vielä poliisikin mukaan, joka käy säätämässä omat ohjeensa ja vähänkin kun pistät hanttiin niin pääset pahnoille seuraaksi yöksi. On se niin noloa, kun ei osaa kotonaan asua ihmisiksi. Niin, yöhiljaisuus on yleensä klo 22.00-07.00.

Yhdyntää ei muuten saa keskeyttää edes vaikka nussisivat keskellä puistoa. Poliisi saa vasta aktin Loppumisen jälkeen antaa sakkolapun,koska muuten voi jäädä toiseen kiinni ja tulee ambulanssi keikka :)

Yhteistyössä