Kotipuutarhurit, joko satoa on saatu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ihamieli

Aktiivinen jäsen
11.11.2006
5 505
1
36
Meillä on ruukkuviljelmistä syöty ekat tomaatit ja kurkut, samoin vadelmia ja karviaisia ollaan jo päästy syömään. Chilit eivät onnisty jostain kumman syystä kunnolla tänä vuonna. Onneksi viime vuonna oli niin reilu sato, että niitä on vielä pakastimessa jäljellä.

Mulla on hernemaa ihan täys noita versoja mut ei yhtään hernettä vielä, mietin tuossa just et onkohan tuo ihan normaalia vai onkohan viel odotettavissa herneitäkin :D

Mun tomaatit vaan kukkii kukkii kukkii. Ei varmaan tee ainoatakaan tomaattia :headwall: olen versonut, kastellut, antanut köllöttää oikein kunnon auringonpaisteessa ja vaikka mitä, mutta ei. En tiedä sitten puuttuiko mehiläiset, ettei ole pölytystä tapahtunu. Ens kesänä jää tomaatit laittamatta :(

Vatut lähes kypsiä, herukat, karviaiset ja viinimarjat ihan raakileina. Mansikkää kypsänä, herneissä littanat palot. Ja kasvihuoneissa parikyt tomaattia isoina mutta raakoina vielä, avomaan- sekä kasvihuonekurkut ja chilit sekä paprikat kukassa, mutta yhtään kypsää kurkkua eikä paprikaa ei ole saatu.

Kovin on sato myöhässä tänä vuonna. :/ Mutta jos ne nyt ennen lumia ehtisivät kypsyä..

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Mun tomaatit vaan kukkii kukkii kukkii. Ei varmaan tee ainoatakaan tomaattia :headwall: olen versonut, kastellut, antanut köllöttää oikein kunnon auringonpaisteessa ja vaikka mitä, mutta ei. En tiedä sitten puuttuiko mehiläiset, ettei ole pölytystä tapahtunu. Ens kesänä jää tomaatit laittamatta :(

Me pölytettiin itse. Niitä kukkia pitää varovasti kopautella, että pöly laskeutuu sisältä ulkopinnalle tms. :xmas: Mies oikein sitten pumpulipuikollakin niitä vähän pyöritteli, että varmasti leviää :D
Lasitettu parveke -> ei pääse ötökät toimiin.

No meillä lähinnä vaan tuota marjapuolta, eli vadelmat ja karviaiset on ollu oikeastaan jo viikon verran poimintavalmiita ja "satohuippu" on just nyt. Viinimarjoja saa ootella varmaan vielä viikon pari - riippuu ilmoista. =)

Meillä alkaa punaviinimarjat olla aika punaisia jo. Raparperi piirakkaa olen tehnyt jo muutaman kerran ja mustikat, juu-u meidän pihassa on ihan luonnon mustikkaa =) ja ne on kypsiä nyt. Tänään juur maisteltiin.
Muuten tässä ei juuri muuta olekaan vielä, omenoita näyttäis tulevan ihan omiksi tarpeiksi.

Ensi kesänä sit tehdään kasvimaa.