Kotipizza ei suostunut tekemään haluamaani pizzaa - onko sallittua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja armede
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

armede

Vieras
Kävin eilen pienen paikkakunnan kotipizzassa ja olisin ostanut prinssipizzoja useamman. Siis niitä tavallista pienempiä, koska jokainen perheessä halusi eri täytteet.

Ensimmäisenä tilasin Parmiamo-prinssipizzan, johon kassalla ollut änkytti toiselle, että mitenhän tämän saa laitettua koneelle? Pizzerian omistaja vastasi töykeästi minulle suoraan, että "ei me tehdä sitä, puolet raaka-aineista jää meillä siitä yli. Ota sellainen normaalikokoinen" ja jatkoi pizzanpyöritystä.

Olin ihan äimänä, muista kotipizzoista vastaava on onnistunut aina tilata prinssipizzana. Päädyin sitten yhteen norm.kokoiseen pizzaan ja hain toisesta pizzeriasta loput pizzat.
Onko tämä ihan sallittua, ettei joitain pizzaa tehdä, olin käsittänyt että kotipizzastakin voi listalta valita mitä haluaa?

Mietin muutenkin, että töykeän oloisia asiakaspalvelijoita, ei kiitetty tai sanottu ole hyvää, kun menimme, pizzoja pyöritettiin vain, ei tervehditty. Kun tein tilausta, kassalla ollut vastasi puhelimeen välillä (tuli tilaus) ja antoi kuitin siinä sivussa- en voinut kysyä esimpizzapassiin leimaa kun ojensi kuitin ja samantien meni pöydälle kirjoittaan tilausta. Kaverini oli jonossa jälkeeni, ja hän sanoi myöhemmin, että oli tosi surkeaa asiakaspalvelua. Hän ei valita yleensä mistään, ja on palvelualalla itse töissä. Sanoi, että olisi tehnyt mieli lähteä tilaamaan kaikki pizzat muualta.

Lapsi odotti saavansa tikkarin, kuten aina ennenkin, mutta sitä ei tarjottu. Autossa pieni lapsi kiukutteli- no enhän minä kehdannut anella tikkaria, kun ei tarjottu :) En tiedä, antavatko aina, mutta meille on kolmen vuoden aikana JOKA muu kerta annettu, kun lapsi ollut mukana.

Kaipa yrittäjä saa itse päättää, mitä tuotteita myy? Eri asia, mitä asiakkaat sitten tykkää, jos yhtään ei jousteta. Onneksi asiakas voi valita, mistä ostaa.

[QUOTE="Maarikka";30688767]Kuka edes ostaa Kotipizzan pizzoja, ne on pahoja. Kaupastakin saa pakasteena parempia pizzoja.[/QUOTE]

Heh, kyllä ne Kotipizzan pizzat ovat tosi erilaisia yrittäjästä riippuen. Toinen käyttää herkkusienisäilykkeitä, toinen tuoreita herkkusieniä, toisessa paikassa on kalamataoliiveja, toisessa halvimpia mahdollisia mustia.

On sallittua miksi ei olisi? Tietysti hyvä keino karkottaa asiakkaat jos toimivat kuvailemallasi tavalla. Itse en rahojani olisi tuonne laittanut jos palevu on tuota tasoa.

On sallittua, jos säännöt on kaikille samat. Pizzayrittäjä ei saa toimia siten, että valkoihoiselle suomalaiselle heteromiehelle tehdään tilauksesta ihan mitä heteromies haluaa, mutta muslimit tai romanit saa tilata vain listalta. Sensijaan pizzayrittäjä saa kieltäytyä myymästä kaikille sellaisia pizzoja, joita ei pizzalistalla mainita.

Asiakas voi valita liikkeen, johon kävelee (toista kertaa) sisään.

Kotipizza on kallista paskaa. Pizzat on huonoja, pieniä ja kalliita. Mutta mitä väärää on yrittäjän päättää olla tekemättä jotain? Kait se nyt helvetti itse päättää että tekeekö vai ei. Osta muualta.

Kotipizza on kallista paskaa. Pizzat on huonoja, pieniä ja kalliita. Mutta mitä väärää on yrittäjän päättää olla tekemättä jotain? Kait se nyt helvetti itse päättää että tekeekö vai ei. Osta muualta.

Noh, voihan sitä halutessaan lla tekemättä, mutta käsitin, että nämä ovat ketju, ja oletin, että samat periaatteet olisi heillä.

Listalla on nimeonomaan sellainen pizza, kuin Parmiamo, eli ei minun keksimä (kun joku mainitsi, ettei pakko tehdä, jos ei listalla).
Myös maininta lisätäytteistä, ja että voi tilata valitsemansa pizzan.

Noh, voihan sitä halutessaan lla tekemättä, mutta käsitin, että nämä ovat ketju, ja oletin, että samat periaatteet olisi heillä.

Listalla on nimeonomaan sellainen pizza, kuin Parmiamo, eli ei minun keksimä (kun joku mainitsi, ettei pakko tehdä, jos ei listalla).

Vaikka olisi listalla ja vaikka tarjouksessa... yrittäjä itse päättää mitä tekee. Ei edes ketjuohjaus voi pakottaa, koska yrittäjä pyörittää omia rahojaan siinä. Äänestä jaloillasi ja osta parempaa, halvemmalla ja helpommin pizzataksista siitä naapurista.

Mulla kerran sano kotipizzan horo että jos ne laittaa oreganon se maksaa euron... eli lisätäytteen. Kun sitä siis sai pöydässä ilmaiseksi, kun vaan jakso ripotella. No se oli tasan tarkkaan vika kerta kotipizzassa, siitä on jo pari vuotta aikaa.

Tuskin tuota on listalla muuta kuin normaalipitsana ja perhepitsana, ne prinssipitsat on eri juttu. Ja varmasti saat sen pikkupitsanakin, jos maksat siitä normaalikokoisen hinnan.

On sallittua, jos säännöt on kaikille samat. Pizzayrittäjä ei saa toimia siten, että valkoihoiselle suomalaiselle heteromiehelle tehdään tilauksesta ihan mitä heteromies haluaa, mutta muslimit tai romanit saa tilata vain listalta. Sensijaan pizzayrittäjä saa kieltäytyä myymästä kaikille sellaisia pizzoja, joita ei pizzalistalla mainita.

Asiakas voi valita liikkeen, johon kävelee (toista kertaa) sisään.
Semmonen suvakki sieltä.
Kaikesta on pakko saada väännettyä valheellista ja keksittyä tarinaa siitä miten valkoinen heteromies on mukamas paha.

Yhteistyössä