Kotipaikka Tampereen keskustan alueelta lapsiperheelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitäs my, nääs?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitäs my, nääs?

Vieras
Nyt iski semmonen nakki, että sekä mies, että minä saatais työtä Tampereen keskustan tuntumasta. Ajateltiin, että jos ostais pätkäyttäis kerrostaloasunnon. Mutta missä siinä keskustan tuntumassa olis sitten hyvä asua lasten kanssa, koulut, päiväkodit ym., missä hyvät? Kaleva, Amuri, Pyynikki? Missä olis hyvät?
Asiallista kommenttia toivoen.
Nääs.

Hatanpää. Tarpeeksi syrjässä, mutta kuitenkin 10min bussimatkan päässä. Asunnot enimmäkseen uusia ja alue siistiä. Oma terveysasemakin on. On päiväkoti, koulu ja lukio.

Lähellä keskustaa kivoja paikkoja mun mielestä Hatanpää, Rantaperkiö, Koivistonkylä, Nirva, Muotiala, Pyynikki, Tahmela... On varmaan muitakin. Lähellä keskustaa välttelisin ainakin Nekalaa ja osaa Viinikkaa.

Kiitoksia vastauksista, minusta Koivistonkylä ja Muotiala on kartalla aika kaukana keskustasta, ja ajatus olis asua mahdollisimman lähellä työpaikkoja ja sitan säästää aikaa perheelle.
Nääs

Lähellä keskustaa kivoja paikkoja mun mielestä Hatanpää, Rantaperkiö, Koivistonkylä, Nirva, Muotiala, Pyynikki, Tahmela... On varmaan muitakin. Lähellä keskustaa välttelisin ainakin Nekalaa ja osaa Viinikkaa.

Noita ei oikein keskustaksi voi ihan kutsua, ainoastaan Hatanpää nyt sitä just ja just on. Toki monessa tapauksessa tuolta pääsee ihan hetkessä esim bussilla keskustaan. Hatanpään ja Rantaperkiön ero on pari minuuttia bussilla.

Nekalassa ja Viinikassa on hyvinkin haluttuja aluita. Esim omakotitalot Nekalan koulun ja Nekalan puiston välillä ovat Nekalaa ja oikein hyvää aluetta.

Jos ydinkeskustassa haluaa asua, niin itse katsoisin Amuria ja Pyynikin alueita. Pyynikillä tosin hinnat on aika kovia, ihanat talot maksavat hunajaa. Pispalasta onkin jo matkaa keskustaan. Mutta minusta esim Tammelaa miellyttävämpää. Petsamo onkin jo kauempana, mutta se olisi tosi jees. Finlayson voisi olla kanssa potentiaalinen alue. Järvensivun yläosissa voisi olla kanssa jotain potentiaalista.

Itse olen asunut Amurissa ja siellä on susirumia taloja mutta väljyyttä lapsiperheen näkökulmasta.

Yhteistyössä