Kotipaikalle nimi?

No niin, meillä on talonrakennusprojekti meneillään ja nyt pitäs keksiä paikalle nimi! Siis tontti on sellanen pikkunen mäki johon meidän unelmatalo rakentuu ja lohkojalle pitää ilmottaa joku nimi..

Ideoita oisko kellään? Kotimäki? Kotikukkula? tuli näin ekaksi mieleen mulle..
 
Kai siihen vois sukunimen lisätä mutta musta se ei tunnu hyvältä.. Joku muu mieluummin. Kotikolokin kuulostaa mukavalta. Vieläkö olis lisää?

Vanhoista paikoista en kyllä tiiä, kannattaa kysyä!
 
Huvikumpu, Suvikumpu, Suvikukkula, Huvikukkula, Pesäkumpu, Onnenmäki, Alppila.. kerro nyt jotain lisää, tulis parempia ehdotuksia??!!
Mikä teidän sukunimi on esim tms?
 
Viimeksi muokattu:
"riimi"
pulkkamäki sopis, jos olis aina talvi :) tai miksei liukumäki tai Kumpulainen, jos ei tuu liikaa Sepi mieleen :D. Tai sitten näin: sukunimen etuosa + mäki, kumpu, nyppylä, kukkula tms + -nen tai -inen loppuun esim. sukunimi virtanen tulis virtamäkinen, virtakumpunen, virtakukkulainen jne. tällä palapelillä saa vaiks minkä.
 
"vieras"
[QUOTE="riimi";22023667]pulkkamäki sopis, jos olis aina talvi :) tai miksei liukumäki tai Kumpulainen, jos ei tuu liikaa Sepi mieleen :D. Tai sitten näin: sukunimen etuosa + mäki, kumpu, nyppylä, kukkula tms + -nen tai -inen loppuun esim. sukunimi virtanen tulis virtamäkinen, virtakumpunen, virtakukkulainen jne. tällä palapelillä saa vaiks minkä.[/QUOTE]

Mun mielä tulis parempi kun jättää tuon -nen pois. Eli Virtasesta tulis Virtamäki, Virtakumpu jne..

Ja se että me on ainakin haluttu liittää tontin nimi jotenkin meihin. Ettei haluttu mitään yleisnimeä esim Huvikumpu ei olis liittyny meihin mitenkään.
 
"nyt harmaana"
[QUOTE="vieras";22023687]Mun mielä tulis parempi kun jättää tuon -nen pois. Eli Virtasesta tulis Virtamäki, Virtakumpu jne..

Ja se että me on ainakin haluttu liittää tontin nimi jotenkin meihin. Ettei haluttu mitään yleisnimeä esim Huvikumpu ei olis liittyny meihin mitenkään.[/QUOTE]

Meillä kans näin. Liitettiin oma sukunimi ja tontilla olevat koivut yhteen.
 

Yhteistyössä