Kotinne siisteydestä

• Viestiketjun aloittaja hmmmh
  • Ensimmäinen viesti
Donatella
[QUOTE="vieras";25975116]Donatella...saako teille tulla kylään!? kuulosti viihtyisältä.
Äitini on ollut kylässä taloudessa jossa oli kissa, mitä hän ei tiennyt. Kahvipöydässä liinan suojissa katti oli täräyttänyt kynnet äitini jalkaan sillä seurauksella että äitini heitti kahvikupin kaaressa seinälle, sitäkös emäntä katsoi silmät pyöreänä... ![/QUOTE]
Haha, saa tulla! :p
Mä vihaan kissoja jotka käy yhtäkkiä jostain sohvan takaa jalkaa kiinni :D onneks meiän kissa ei oo ollenkaa sellanen. Hyppää kyllä syliin äkkiä arvaamatta mutta ei pure eikä raavi. Kattoo vaan silmät lupsallaan ja kehrää. Tekee myös sitä leipomis-liikettä mikä ei kaikista ole mukavaa..

Vieraat voivat tulla milloin vain. Meillä on aina perussiistiä, ei loju mitään likaisia vaatteita tai astioita tai juokse villakoiria. Meillä siivotaan ja järjestellään vähän joka päivä.
Lasten lelut voi olla levällään ennen kuin ne yöksi siivotaan pois, mutta se kuuluu lapsiperheeseen.

"nih"
[QUOTE="Vieras";25973330]Itse uskon siihen että ihminen jolla on kaikki aina tiptop aiheuttaa toisille paineita siivota, jotta he voivat tulla kylään. Ainakin minussa aiheuttaa sellaisen reaktion, enkä siksi halua kutsua heitä meille kylään ellei minulla ole kolmea päivää aikaa siivota ja puunata. Silloin siis vierailut jäävät vähälle lähinnä syntymäpäivien viettoon. Itse saan monta kertaa positiivista palautetta kun menen vierailulle. Olen monta kertaa kuullut ihmisten sanovan että "teidät on kiva kutsua kylään kun ei tarvii pingottaa siivouksen takia" Ja siksi varmaan vieraillaan useasti neljästä lapsesta huolimatta.[/QUOTE]

Tää on totta! Mua oikeasti ahdistaa sellaisten ihmisten vierailut meillä joiden koti on todella siistissä kunnossa.. Ei meilläkään nyt ole sotkuista, mutta tavaraa on joka paikassa ja tiskipöydällä astioita jne.
Mut oikeasti mä en halua, että kaikki vapaa-aika menee siivoamiseen tai lasten muistot liittyy siivoamiseen :)

No meillä on aina sillain perussiistiä että likaa ei ole lattioilla tai pöydillä tai muuallakaan. Leluja tosin on aina pitkin ja poikin ja joskus voi olla muitakin tavaroita (harvemmin kyllä). Mulla on se periaate että jos meillä jonkun vieraan mielestä on liian likaista niin oikein mielelläni annan luutua ja pesuainetta, meillä saa ihan vapaasti siivota jos haluaa :) ei oo ikinä vielä kukaan pyytäny...

"sasa"
No hei... mä' menin maanantaina mun kaverille syömään (joka kyllä jäi välistä syystä...)
Selitti puhelimessa että on tehnyt ihan hullun suursiivouksen.
Joo, kamaa ei ollut missään, mutta luoja sitä lian määrää :X
Keittiön lattialla kahvia, mehua, leipää, kurkkua, ranskalaisia.
Kaikki kaapin ovet likaisia. Muttkin huoneet oli sen näköisiä, että ei oo ikinä imuroitu!

"nih"
[QUOTE="nanna";25973160]tervetuloa vaan! En usko et kukaa yllätysvierailija olettaa et kissa koira ja lapsiperheessä on kaikki aina niinku sisustuslehdessä varsinki ku on makuuhuone ja lastenhuoneremppa kesken. Kyllähän anoppi aina muistaa sanoa et "onneks me mapen kanssa ollaan molemmat niin kovia siivoamaan"... Mut mies muisteleekin aina lapsuuttaan kauhulla ku kavereita ei saanu tuoda ettei eteiseen tuu hiekkaa ja eläimiin ei saanu kylässä edes koskea ku ne tartuttaa tauteja =) Joskus mä ihmettelen et miten se on sopeutunu täysin steriilistä ympäristöstä tänne landelle..[/QUOTE]

Meillä on se periaate, että muksujen kaverit on tervetulleita vaikka sotkua tulisikin triplaten. Miehen kotiin ei saanut tulla kavereita ja mun kotiin ei viittinyt viedä.. Naapuri ei päästä lapsiensa kavereita kylään kun niillä on niin sekaista. Huvittavinta tässä on, että niillä on vaan 2 lasta kun meillä on 4 ja toisilla naapureilla 6, eikä olla mitään siivousintoilijoita :D

meillä on todella likaista.
mä kotiudun töistä n puol viis enkä todellakaan jaksa kiinnostua ekana noista hiekkamurusista eteisessä, likapyykeistä olkkarin selkänojalla tai välipalan jäljiltä pyyhkimättä jääneestä pöydästä.
mutta jos vieraita tulee, niin tulkoon. en ala niiden takia siivoomaan .

• Tykkää
Reactions: Eedla
"Erin"
Meillä on aina siistiä, saa tulla. Täällä asuu äiti, kolme poikaa ja koira.
Siisteys alkoi kun perheen isä muutettiin muualle pari vuotta sitten :D Miten voikin aikuisen miehen poisto vaikuttaa positiivisesti perheen arkeen??

Yhteistyössä