Kotinne siisteydestä

• Viestiketjun aloittaja hmmmh
  • Ensimmäinen viesti
hmmmh
Onko teidän kotinne ns. "valmiita" yllätysvierailulle?

Aloin miettimään, että ovikellon soidessa tulee aina pienoinen pikasiivouspaniikki. Eikä meillä silti ikinä ole likaista/sekaista, joku tavara voi olla pois paikoiltaan tai kissapainissa irronnut karvapallero pyöriä nurkissa. Ihan kuin kodissa ei saisi näkyä elämisen jälkiä.

"Maru"
Juu, kyllä on ... ;) Jos vieraat on valmiita yllätys sotkulle! :D Eli meillä tuo siisteyden taso vaihtelee suuresti. Nytkin tänään tulee vieraita joilla on aina paikat tiptop, joten meikäläisellä on hirvee homma vielä edessä. Eilisen ja toissapäivän tein jo siivousta ja nyt jatkuu kun maltan vaan nousta persiiltäni. Mut aina se paniikki on ja sillon saan aina parhaiten tehdyksikin. Mutta meille saa aina tulla vaikka likapyykit olis lastenhuoneissa mattona lattialla ja tiskipöytä ja ruokapöytä vyöryisi tavaraa... Meillä eletään vuorotyön ja neljän lapsen ehdoilla tän siivouksen kanssa. Vaikka tänään illalla olis siistiä, ei siitä ole takeita enää huomenna aamupäivällä kun vietän vapaapäivää kahden tarmokkaan leikkijän ja askartelijan kanssa. :D Eli meillä näkyy elämän jäljet.

No nyt on tiskejä altaassa ja hellalla. Pyykkiteline eteisessä(jossa mun alusvaatteita) ja sohvalla on sohvatyynyt ja torkkupeitto niin levällään ettei sieltä oikeen sohvaa näy. Mut just imurointi kesken et ei se maailmanloppu olis jos mun vanhemmat tulis mut jos appi tulis niin en tykkäis.
Onneks meillä ei yllätysvieraita käy.

toi
Onko teidän kotinne ns. "valmiita" yllätysvierailulle?

Aloin miettimään, että ovikellon soidessa tulee aina pienoinen pikasiivouspaniikki. Eikä meillä silti ikinä ole likaista/sekaista, joku tavara voi olla pois paikoiltaan tai kissapainissa irronnut karvapallero pyöriä nurkissa. Ihan kuin kodissa ei saisi näkyä elämisen jälkiä.
Kuulostaa siltä, että teillä todellakin on siistiä aina. Meillä voi olla tavarat todella sekaisin välillä ja likaistakin voi olla (tiskit pöydällä, pölyä pinnoilla, eteisessä hiekkaa) ja silti olen päästänyt yllärivieraat sisälle.

"vieras"
Ei ole valmista yllätysvieraille. Ja se ärsyttää minua. Tahtoisin siistimmän kodin, mutta en vain jaksa/muista/viitsi pitää siisteyttä yllä. Siis ei tämä mikään sikolätti ole, mutta nytkin olohuoneen pöydällä on joku mainos (kuuluisi lehtikoriin), keittiön pöydällä tyhjä juomapullo, pari cd-levyä, kirja, silmälasikotelo, tulitikkuja (eivät kuulu ruokapöydälle!)... Tiskipöydällä on tyhjiä pahveja, jotka pitäisi viedä kierrätykseen. Lattialla näkyy olevan sekä minun että miehen treenikassit. On vähän tilanpuutetta, ja kasseille ei esim. ole mitään järkevää paikkaa: eivät mahdu kaappiin.

ei ole
Ei ole, mutta en asian suhteen panikoi. Yllätysvieraita tulee ja ne viihtyy meillä niin hyvin ja kauan kuin viihtyvät. Pakota minä en ketään meille tulemaan enkä sen kummemin viihtymäänkään.

kökköliini
:LOL:on jos yllätysvieras EI välitä lattioilla lainehtivista leluista, parista tiskaamattomasta astiasta, pyykkitelineestä olohuoneessa ja parista tahrasta lattialla ja likaisesta keittiön matosta.

ooooooo
Mulla tulee ihan sama paniikki :D juuri sellainen, että elämisen jäljet pois ja äkkiä :D

Yleensä pöytätasoilla tavaraa, tiskialtaassa tiskejä. Vartin pikasiivouksella hoidan nämä pois. En vain VOI PÄÄSTÄÄ ketään meille ilman tätä pikasiivousta. Mies aina ihmettelee kun alan siivoamaan jos kertoo että hänen kaverinsa on tulossa käymään. Eli, meillä ei oo ikinä asunto siinä kunnossa että vois vieras tulla, ellei sitten oo ihan just siivottu

"nanna"
tervetuloa vaan! En usko et kukaa yllätysvierailija olettaa et kissa koira ja lapsiperheessä on kaikki aina niinku sisustuslehdessä varsinki ku on makuuhuone ja lastenhuoneremppa kesken. Kyllähän anoppi aina muistaa sanoa et "onneks me mapen kanssa ollaan molemmat niin kovia siivoamaan"... Mut mies muisteleekin aina lapsuuttaan kauhulla ku kavereita ei saanu tuoda ettei eteiseen tuu hiekkaa ja eläimiin ei saanu kylässä edes koskea ku ne tartuttaa tauteja =) Joskus mä ihmettelen et miten se on sopeutunu täysin steriilistä ympäristöstä tänne landelle..

"Vieras"
Itse uskon siihen että ihminen jolla on kaikki aina tiptop aiheuttaa toisille paineita siivota, jotta he voivat tulla kylään. Ainakin minussa aiheuttaa sellaisen reaktion, enkä siksi halua kutsua heitä meille kylään ellei minulla ole kolmea päivää aikaa siivota ja puunata. Silloin siis vierailut jäävät vähälle lähinnä syntymäpäivien viettoon. Itse saan monta kertaa positiivista palautetta kun menen vierailulle. Olen monta kertaa kuullut ihmisten sanovan että "teidät on kiva kutsua kylään kun ei tarvii pingottaa siivouksen takia" Ja siksi varmaan vieraillaan useasti neljästä lapsesta huolimatta.

"mona"
Puhdasta meillä kyllä on mutta elämisen jälkiä vaan tulee joka päivä. Meikkejä kylppärissä, vaatteita makuuhuoneiden tuoleilla, leluja lattioilla, pöydällä murusia ja astioita altaassa.

Ei kiitos yllärivieraille!

Meille ei kenelläkään ole mitään asiaa yllätysvierailulle, kyllä sitä vähintään pitää kulman takaa ensin soittaa ja kysyä sopiiko tulla, antaa parin minuutin varoitusaika. Koti voi olla valmis yllätysvieraille mutta minä en. Jos joku tuosta ovesta oikeasti poukkoaa sisään ihan ykskaks niin ei todellakaan ole oikeutta valittaa, jos koti ei ole ihan tiptop.

"Minttu"
No ei todellakaan ole! Meillä asuu mun ja miehen lisäks alta vuoden vanha lapsi ja jumalaton koira!
Justiin tässä yks päivä manasin näitä yllätysvieraita, kun tuli perseen alla siivosin minkä kerkesin ku anoppi ilmotti, että tulee vartin päästä! Vaikka se onkin anoppi, mutta SILTI! helkutin kyytiä nuo kolkyt paria kenkiä eteisessä riviin, imuri huusi ku syötävä, tiskikonetta tuskin olen ikinä ennen niin nopeaa täyttäny, kaikki rokamainoslehdet oli tarkotus viedä paperikeräykseen mutta ne sai nyt tällä kertaa luvan mennä roskapussiiin, isommat murut kaappasin käsillä pöydiltä roskiin, vähä rättiä näytin pöydille ja lapsen lelut heittämällä lelukoriin. Huhhuh sanon minä! Mä oon aina sanonu kaikille, että sovitaan ETUKÄTEEN päivä millon tulevat vierailulle. :D

"vieras"
Kyllä meidän koti on aina valmis yllätysvieraille. Saattaa olla hyvinkin sekaista ja kaapista ei välttämättä löydy keksipakettia ja voileipiä kummempaa tarjottavaa, mutta sen siitä saa jos tulee yllättäen... :D Pyykkiteline meillä saattaa olla olkkarissa rtai eteisessä vaikka vierailusta olisi sovittu etukäteen, kun ei ole muuta paikkaa laittaa pyykkiä kuivumaan ja pyykkitilanne pääsee leviämään ihan katastrofaaliseksi jos jätän vieraiden takia pyykkipäivän väliin...

Vessan käsipyyhkeet käyn kyllä aina vaihtamassa heti vaikka tulisi yllätysvieraita. Ei ne meillä koskaan kovin likaiseksi ehdi mennä, mutta mulle on tärkeää että siellä on puhtaat pyyhkeet aina kun on vieraita.

Donatella
Kyllä on, koira valmiina karvaamaan vieraiden vaatteet, kissa ponkasee heti syliin ja koira nuolee kädet ja vaatteet. Tiskitkin on tiskaamatta ja kissa saattaa just käydä vessassa silloin kun syöt sitä kahvipullaa..:D Jos oot yllätysvieras, saat "kärsiä" kaikesta tästä.

"vieras"
Donatella...saako teille tulla kylään!? kuulosti viihtyisältä.
Äitini on ollut kylässä taloudessa jossa oli kissa, mitä hän ei tiennyt. Kahvipöydässä liinan suojissa katti oli täräyttänyt kynnet äitini jalkaan sillä seurauksella että äitini heitti kahvikupin kaaressa seinälle, sitäkös emäntä katsoi silmät pyöreänä... !

"vieras"
No ei todellakaan ole aina siistiä, lapsi sotkee enemmän kuin jaksan siivota. Ei meillä paskaa lattioilla ole mutta lapsen lelut hujan hajan pitkin asuinkerrosta.

Kaverin emäntä on niin innokas siivoileen, että eräs ystävä oli kysynyt, onko heidän asunto myytävänä kun on niin tiptop :) Eikä mies paljoa "uskalla" kotosalla olla kun tarttee pelätä kaikkia leivän murusia.

En saa paniikkia ovikellon soidessa eli joko meillä on tarpeeksi siistiä tai sitten en vain välitä :D Tosin inhoan yllätysvieraita, mutta en sen takia että meidän kodissa jotain vikaa olisi vaan siksi, että tullaan häiritsemään... mun rauhaani.

Kyllä vieraille kelpaa, mut ennenku isäntä tulee töistä on kauhee pikajärjestely päällä ;) Kun ei jaksa kuunnella isännän nalkutusta sotkusta, kun se sotku yleensä on pari lelua siellä täällä ja matto rutussa : / Sillä ei ole vaikutusta kuinka oisit imuroinut, luutunnut, pessyt pyykkiä ja astiat, ne kaikki mitätöityy pienellä epäjärjestyksellä :kieh:

Eli yleissiisteys on yleensä aina kunnossa, ellen oo kipee/ työputki päällä.

Yhteistyössä