kotimyyjät/jälleenmyyjät

  • Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä!
Tuo 8500? on alv velvollisuuden raja!!!
Eli kun aloin myymään partylitea niin samalla piti ilmoittautua ennakkoperintärekisteriin. Ja nyt juuri ilmoittauduin alv-velvolliseksi. Joten ihan turhaa en ole kutsuja pitänyt :whistle:
 
alkuperäinen
Itsekkin keväällä verottajalle ilmoitin kaikki mahdolliset tulot ja menot ja tänää tupsahti mätkyjä, mutta olen hyvällä mielin kun rehtiä peliä kannatan! Niin ja siksi kyselin kun tuntuu et niitä on enemmän ketkä ei ilmoita....hmm..pitäskö alkaa käräyttelemään, kun toiset verovapaasti kaupittelee.. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2006 klo 23:19 alkuperäinen kirjoitti:
Itsekkin keväällä verottajalle ilmoitin kaikki mahdolliset tulot ja menot ja tänää tupsahti mätkyjä, mutta olen hyvällä mielin kun rehtiä peliä kannatan! Niin ja siksi kyselin kun tuntuu et niitä on enemmän ketkä ei ilmoita....hmm..pitäskö alkaa käräyttelemään, kun toiset verovapaasti kaupittelee.. :D
Niin on se sillai jännä että näissä joissakin kotimyynneissä saa myydä, eikä tarvi veroja maksaa... vaan jotenkin kiertävät sen veron ylälinjan kautta...
Verohan pitäisi olla aina henkilökohtainen, eli jos jotain myyt, niin siitä myös silloin maksat verot!
Se on tavallaan ns. pimeää kauppaa kun ei veroja maksa :whistle:
 
HomCare
Kyllä olen tehnyt alusta asti veroilmoitukset ja kannatan myös rehellistä peliä. HomCaressa pidetään verokoulutuksia ja alusta asti myös yhtiö kannustaa tekemään veroilmoitukset. Eli HomCare toimii rehellisellä periaatteella. Kesäkuussa lähdin mukaan myös TrendZetterin vaatteiden myyntiin. Myös näistä vaatteiden myynneistä teen veroilmoituksen. ALV-velvolliseksi aloin vasta tämän vuoden alusta. Mutta vaikka aiemmin en alv-velvollinen ollutkaan ja myyntikin oli reippaasti alle 8500 e, niin silti olen AINA TEHNYT VEROILMOITUKSET!!!! Ei tulisi mieleenkään olla tekemättä ja siten hankkia pimeetä tuloa, josta joku voisi käräyttää.
Mulla ei ainakaan ole vara ruveta maksaan ylimääräisiä veroseuraamuksia, joita pimeän tulon hankinnasta tulee, jos kärähtää!!!! :attn: :attn: :attn: :kieh:
 
epärehellistä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2006 klo 19:25 Nti Nokkonen kirjoitti:
Minä en ainakaan ilmoita ja tiedän monta mutakin minun lisäkseni :D
Vai teet sinä pimeetä rahaa...joopa joo... :whistle: Ainakin meitä muita veronmaksajia kohtaan TOSI törkeetä tommonen... ja muutenkin!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2006 klo 22:14 Mymmeli kirjoitti:
No voi juukeli, eikö nyt mene kaaliin; Se 8500? on LIIKEVAIHTO ei tulot, tsiisus :p

Miettikääs nyt vähän, ei täällä kenelläkään ole verovapaata tuloa 8500 euroon asti!
Kellä sit ei oo menny kaaliin et 8500e on liikevaihto? :\|
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2006 klo 00:04 epärehellistä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2006 klo 19:25 Nti Nokkonen kirjoitti:
Minä en ainakaan ilmoita ja tiedän monta mutakin minun lisäkseni :D
Vai teet sinä pimeetä rahaa...joopa joo... :whistle: Ainakin meitä muita veronmaksajia kohtaan TOSI törkeetä tommonen... ja muutenkin!!
Just just mulle verotoimistossa sanoi että ei sun ole mitään ideaa sitä tehdä kun en saa siitä niin paljon voittoa itselle eli tuskin nyt niin kamala ihminen olen ;)
 
Tittamaari
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2006 klo 00:06 hä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2006 klo 22:14 Mymmeli kirjoitti:
No voi juukeli, eikö nyt mene kaaliin; Se 8500? on LIIKEVAIHTO ei tulot, tsiisus :p

Miettikääs nyt vähän, ei täällä kenelläkään ole verovapaata tuloa 8500 euroon asti!
Kellä sit ei oo menny kaaliin et 8500e on liikevaihto? :\|
Kaikkihan täällä puhuu alle 8500?:n tuloista mikä on ihan eri asia kuin liikevaihto...
 
mandi
VÄHÄINEN LIIKETOIMINTA

Vähäinen liiketoiminta on jätetty arvonlisäverotuksen ulkopuolelle. Vähäisen liiketoiminnan raja määräytyy 1.1.2004 alkaen tilikauden liikevaihdon perusteella. Myyjä ei ole verovelvollinen, jos
arvonlisäverolaissa tarkoitettu tilikauden liikevaihto on enintään 8 500 euroa.

Jos myyjän tilikausi on lyhempi tai pitempi kuin 12 kuukautta, tilikauden liikevaihtona pidetään määrää, joka saadaan, kun myyjän tilikauden liikevaihto kerrotaan luvulla 12 ja jaetaan tilikauden kuukausien lukumäärällä. Kuukausiksi luetaan täydet kalenterikuukaudet.

Niiden verovelvollisten, jotka eivät ole kirjanpitovelvollisia tai joiden arvonlisäverokausi on kalenterivuosi, tilikausi on kalenterivuosi.

Vähäisen liiketoiminnan harjoittajan on etukäteen itse arvioitava, ylittääkö hänen tilikauden myyntinsä 8 500 euron rajan vai ei. Jos hän arvioi rajan ylittyvän, hänen tulee antaa verohallinnolle
perustamisilmoitus.

Verovelvollisen on annettava valvontailmoitus ja maksettava vero kuukausittain oma-aloitteisesti. Perustamisilmoituksia on saatavana verohallinnon toimipisteistä, TE-keskuksista ja internet-osoitteesta www.vero.fi.

Myyjän harjoittaman toiminnan yritysmuodolla ei ole merkitystä, joten raja koskee luonnollisten henkilöiden lisäksi mm. yhtymiä ja yhtiöitä. Rajaa ei kuitenkaan sovelleta kuntiin, kuntayhtymiin, Ahvenanmaan maakuntaan eikä sellaisiin ulkomaalaisiin, joilla ei ole Suomessa kiinteää toimipaikkaa.

 
TTA tta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2006 klo 13:55 Tittamaari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2006 klo 00:06 hä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2006 klo 22:14 Mymmeli kirjoitti:
No voi juukeli, eikö nyt mene kaaliin; Se 8500? on LIIKEVAIHTO ei tulot, tsiisus :p

Miettikääs nyt vähän, ei täällä kenelläkään ole verovapaata tuloa 8500 euroon asti!
Kellä sit ei oo menny kaaliin et 8500e on liikevaihto? :\|
Kaikkihan täällä puhuu alle 8500?:n tuloista mikä on ihan eri asia kuin liikevaihto...

Niin moni varmasti sen aattelee.
Myyntiä saa esim. olla n.700 e kuussa, jotta pysy alle alv. rajan.

Itsellä alkaa pikkuhiljaa tuo raja häämöttämään.
Tosin olen jo koko ajan ilmoittanut verottajalle "tekemiseni", vaikka en ole vielä alv. velvollinen.
 

Yhteistyössä