Kotimaan kesälomakohteita pienten lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja LOmaaaaOdotellessa
  • Ensimmäinen viesti
LOmaaaaOdotellessa
Sataa vettä ja loskaa on polviin asti, joten aloin suunnitella kesälomaa. Suositelkaa ympäri Suomen mukavia paikkoja, missä voi vierailla alle 3-vuotiaiden kanssa. Maatilamatkailukohteita tms. Huvipuistoissa ei taida olla mitään tuon ikäisille.. Leirintä/karavaanialueita missä on lapsille puuhaa jne. Tai linkkejä missä näitä on.. Kiitos.

Naantali camping ja muumimaailma :)

Mussalo camping on todella kiva paikka ja soveltui loistavasti myös lapsiperheille. Myös taikayöcamping oli kiva.

Karppilammen tila oli todella mukava paikka viettää lasten kanssa päivää, joten sitäkin voin suositella. Joskaan en tiedä onko siellä yöpymismahdollisuutta...mutta yöpyä voi vaikka sitten Turun ruissalossa (Ruissalo camping).

Käykää ihmeessä Kuusamon Suurpetokeskuksessa! Itse paikka, ja kahvila ei ole mitenkään huippulaadukkaat, mutta ne karhut... Jäi kyllä mieleen! Siitä sitten onkin enää vähän matkaa Kuusamoon, missä voi yöpyä.

Me suunniteltiin jos lähdettäisi kesällä pariksi yöksi mannilan maatilamatkailuun (vaikutti tosi kivalta paikalta ainakin nettisivujen perusteella) Sieltä käsin meinattiin käydä sitten kesämaassa, se on aivan siinä lähellä.

Ap
Viime kesänä käytiin tuolla Taikayö Campingissa, ja siellä sisäleikkitila oli lukossa ja ulkona oli yksi risa keinu. Eläimiä kyllä oli pupuja, poni ja lampaita. Meinasin laittaa alueelle palautetta, että esitteestä voisi poistaa ne lapsille-merkinnät, mutta jäi tekemättä. OLISI ollut kyllä kiva paikka jos leikkivälineet olisi olleet kunnossa..

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ti-Ti Nalle talo Ikaalisten kylpylän vieressä. Ei olla ite käyty, mut naapurit suositteli ja meillä se on nyt suunnitelmissa.
Viime kesänä täälläkin, päästiin eteiseen asti, kun esikoinen alkoi karjua nallen nähtyään.. Onneksi ei ehditty ostaa 9e lippuja :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Viime kesänä käytiin tuolla Taikayö Campingissa, ja siellä sisäleikkitila oli lukossa ja ulkona oli yksi risa keinu. Eläimiä kyllä oli pupuja, poni ja lampaita. Meinasin laittaa alueelle palautetta, että esitteestä voisi poistaa ne lapsille-merkinnät, mutta jäi tekemättä. OLISI ollut kyllä kiva paikka jos leikkivälineet olisi olleet kunnossa..
Hei mekin oltiin viime kesänä! Ja just tuo sama kokemus, me oltiin vielä 3 yötä, oli vähän tiukka keksiä tekemistä kun olin laskenut meinostetun leikkihuoneen ja -paikkojen varaan. Järvikin oli niin viileä ettei kauheasti uitu. Soudettiin kerran.

vieras
Ti-Ti Nalle talo Ikaalisten kylpylän vieressä. Ei olla ite käyty, mut naapurit suositteli ja meillä se on nyt suunnitelmissa.
Viime kesänä täälläkin, päästiin eteiseen asti, kun esikoinen alkoi karjua nallen nähtyään.. Onneksi ei ehditty ostaa 9e lippuja :D
:D

vieras
Muumimaailma on kyllä tosi ihana. Olimme siellä viime kesänä, jolloin tytöt 3 ja 1v. Nyt sama kohde tulevalle kesälle. Huvipuistoista Power Parkissa pienille paljon laitteita.

Me mistään sisäleikkitilasta edes tiedetty mitään :)

Ei siellä ollut lapsille muuta kuin se keinu, mutta meillä oli niin paljon muuta puuhaa ettei lapset kaivanneetkaan mitään virikkeitä sen enempää, kuin mitä itse järjestimme. Lapset kävivät uimassa, teimme yhdessä ruokaa, grillattiin makkaraa ja käytiin alkuillasta jopa siinä karaokessa (lapsetkin saivat laulaa), ennen kuin paikalle saapui enempi humalaisia.

Paikka oli siisri ja myös humalaiset käyttäytyivät siististi. Jotta me tykättiin kyllä :)

.............
Lahdessa on hieno perhepuisto,j oka on ilmainen. Lisäksi sen vieressä on pieni kotieläintila, jossa ihan tarpeeksi eläimiä taaperoiden tarpeeseen. Uimarannat ja kivat vesiurut vielä boonuksena. Hyvä lomapaikka.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Karppilammen tila oli todella mukava paikka viettää lasten kanssa päivää, joten sitäkin voin suositella. Joskaan en tiedä onko siellä yöpymismahdollisuutta...mutta yöpyä voi vaikka sitten Turun ruissalossa (Ruissalo camping).
Ja jos Turussa innostuu kauemminkin olemaan niin Vepsään vesibussilla, Kuralan kylämäkeen (pieni sisään pääsymaksu), seikkailupuistoon (ilmainen) ja juhannukseksi valmistuu Suomen suurin vesipuisto tohon keskustan liepeille ja jos on kylmä voi pulahtaa caribiaan

Ja jos Turussa innostuu kauemminkin olemaan niin Vepsään vesibussilla, Kuralan kylämäkeen (pieni sisään pääsymaksu), seikkailupuistoon (ilmainen) ja juhannukseksi valmistuu Suomen suurin vesipuisto tohon keskustan liepeille ja jos on kylmä voi pulahtaa caribiaan
Siis mikä vesipuisto?!? Mä mistään mitään oo kuullukaan!

Ja tuo Vepsä on ihan ykkönen! Mennään sinne taas kesällä :heart:

Ap
Me mistään sisäleikkitilasta edes tiedetty mitään :)

Ei siellä ollut lapsille muuta kuin se keinu, mutta meillä oli niin paljon muuta puuhaa ettei lapset kaivanneetkaan mitään virikkeitä sen enempää, kuin mitä itse järjestimme. Lapset kävivät uimassa, teimme yhdessä ruokaa, grillattiin makkaraa ja käytiin alkuillasta jopa siinä karaokessa (lapsetkin saivat laulaa), ennen kuin paikalle saapui enempi humalaisia.

Paikka oli siisri ja myös humalaiset käyttäytyivät siististi. Jotta me tykättiin kyllä :)
Meidän lapset oli viime kesänä 5kk ja 1v 10kk.. Eivät laulaneet eivätkä uineet :)
Ehjät keinut olisi ollut kivat edes.

Itse voin suositella Haapamäen Veturipuistoa, missä leiriydytään veturien joukossa.. pienille oli pomppulinnaa ym.

vieras
Impivaaraan rakennetaan vesipuisto
Jukupark Oy aikoo avata Impivaaraan vesipuiston kesäkuussa 2010....

On siellä uimahallin vieressä jo putket valmiina luikumäkiin ja just yks päivä oli turkkarissa että aikataulussa, valmistuu juhannukseksi

veera
Jukupark Oy on aloittanut Turun Impivaaraan suunnittelemansa vesipuiston maanrakennustyöt. Kohteen pitäisi olla valmis ensi vuoden juhannuksena.
Toimitusjohtaja Hannu Hellman pitää aikataulua kireänä, mutta realistisena.
- Maanrakennustyöt vievät aikaa pari kuukautta. Sen jälkeen siirrytään altaiden ja vesiliukumäkien pohjatöihin. Lopuksi keskitytään itse liukumäkiin ja muuhun infraan, kertoo Hellman.
Noin viiden miljoonan euron investoinnin myötä Turkuun syntyy Suomen suurin vesipuisto. Hellmanin mukaan tämä tarkoittaa, että 2,5 hehtaarin laajuiselle alueelle syntyy allaskokonaisuus, jota reunustaa 12 erikokoista vesiliukumäkitornia.
Hellman korostaa, että kohde on tarkoitettu koko perheelle. Vesipuiston ensimmäisen vuoden kävijätavoitteeksi on asetettu 100 000 asiakasta.

Impivaaraan rakennetaan vesipuisto
Jukupark Oy aikoo avata Impivaaraan vesipuiston kesäkuussa 2010....

On siellä uimahallin vieressä jo putket valmiina luikumäkiin ja just yks päivä oli turkkarissa että aikataulussa, valmistuu juhannukseksi
Eikä...miksei mulle ollu moiset uutiset korviin kantautuneet. Noh, onneksi nyt kantautui :D

vieras
Eikä...miksei mulle ollu moiset uutiset korviin kantautuneet. Noh, onneksi nyt kantautui :D
KGV .. http://www.jukupark.fi/tmp_jukupark_turku_site_0.asp?lang=1&sua=13&q=y&s=661

HUH mitkä hinnasto, ei ihan jokapäivänen kohde sit kuitenkaan

pari ehotusta
Ouluun jos eksytte, niin Vauhtipuistossa on vempeleitä ja kotieläinpihaa. Lähellä on myös Nallikari Camping, siisti leirintäalue merenrannassa. Lämpimällä kelillä voi pulahtaa mereen ja kylmemällä vieressä olevaan Eedenin kylpylään. Oulun lähistöllä (n 50km) on myös iki-ihana Hailuoto. Lautta vie ilmaiseksi saareen, siellä on mm. poro- ja emutarhat, leipomo ja Marjaniemessä majakka-hotelli. Hiekkarantoja silminkantamattomiin.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja pari ehotusta:
Ouluun jos eksytte, niin Vauhtipuistossa on vempeleitä ja kotieläinpihaa. Lähellä on myös Nallikari Camping, siisti leirintäalue merenrannassa. Lämpimällä kelillä voi pulahtaa mereen ja kylmemällä vieressä olevaan Eedenin kylpylään. Oulun lähistöllä (n 50km) on myös iki-ihana Hailuoto. Lautta vie ilmaiseksi saareen, siellä on mm. poro- ja emutarhat, leipomo ja Marjaniemessä majakka-hotelli. Hiekkarantoja silminkantamattomiin.
Kiitos vinkeistä, ja kyllä olen kirjaimellisesti kerran eksynyt ouluun :) Ennen kun oli mitään navigaattoreita..

TilkkuTyttö
Kas, täällähän oli hyvä ketju mulle.

Oon miettinyt että mitäs sitä kesällä tekis Suomen kesälomalla, mieluummin Keski ja Etelä Suomen alueella, jotain ei hirveän kallista...kun yöpyäkkin aina pitäis. Minkä hintasia nuo leirintä alueet yleensä on, onko niissä jotain mökkejä tms? En nyt jaksa Googlettaa :D

leppis
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja ehdottomasti pitäkää lomanne vasta elokuussa! Aivan täydellistä lomailla kun suurin osa ihmisistä on jo lomaillut ja perhekohteissa on runsaasti tilaa. :)
Aivan! me olemme lomailleet juurikin näin joka vuosi, kun lapset eivät vielä ole koulussa, niin ei tarvitse koulun lomien mukaan lomailla. Myös talvilomalla ollaan off-season lomilla, jos siis mennään jonnekin. Halvempaa on ja ilman kauheaa väentungosta!

Yhteistyössä