Kotileipurit hoi! Voisko tällainen kakku onnistua? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli sunnuntaina juhlitaan tyttären synttäreitä, joissa värimaailmana violetti. Haluaisin violettia siis kakkuun, ja pohdin juustokakun tekemistä ilman liivatetta.
Onnistuukohan, jos tekisin pohjan perus digestivestä, ja sitten se täytehässäkkä tuorejuustoa, kermaa, mustikkasurvosta? Pysyykö se noilla kasassa ilman liivatetta vai pitäiskö siihen keksiä vielä jotain...?
Help me, vähän meni taas viime tippaan tämä, en ehdi tekee koekakkua. :D

Koska perheessä on vegejä. :) Ja muutenkin liivate on vähän jotenkin ällöä.. :D
Tein viimeksi suklaakakun ilman liivatetta, ja se onnistui loistavasti. Silloin kaiketi se sula suklaa piti kakun kasassa. Nyt en tiedä millä korvaisin. Ehkä valkosuklaa tuossa kans voisi toimia?
-ap

Vähän erilainen kuin suunnitelmasi, mutta oheisella reseptillä olen tehnyt nopean juustokakun usein ja aina onnistunut. Ohjeesta poiketen olen itsekin käyttänyt pohjassa välillä digestive- tai kaurakeksejä, toimii!

https://www.k-ruoka.fi/reseptit/minttuinen-mustikka-juustotorttu

Kiitos reseptistä! Kiva kuulla että toimii! Olisin vaan toivonut siitä itse kakusta violettia, siis siitä täytteestä. :D JOten pohdin jos ne mustikat laittaisi siihen täytteen sekaan ainakin väriä tuomaan..

Tee joku uunissa paistettava juustokakku, niin ei tarvitse liivatetta.

.... ja siis vastaus kysymykseen: kestää kyllä, jos teet sellaisen kohtuu matalan version. Ei siis onnistu mikään viiden sentin korkeus.

Tee joku uunissa paistettava juustokakku, niin ei tarvitse liivatetta.

.... ja siis vastaus kysymykseen: kestää kyllä, jos teet sellaisen kohtuu matalan version. Ei siis onnistu mikään viiden sentin korkeus.

Kiitos vastauksestasi. Pohdin vielä tuota uunitettavaa kakkua kans. :)
Joo, en korkeaa uskaltaisikaan tehdä.. Voiskohan sula valkosuklaa vielä auttaa sitä jämäköitymään?

Kiitos vastauksestasi. Pohdin vielä tuota uunitettavaa kakkua kans. :)
Joo, en korkeaa uskaltaisikaan tehdä.. Voiskohan sula valkosuklaa vielä auttaa sitä jämäköitymään?
Jämäköittää vähän, mutta en usko, että paljoakaan korkeutta sillä saa.
Kokeile joku tuon tyyppinen: http://www.maku.fi/reseptit/amerikkalainen-mustikka-juustokakku-american-blueberry-cheesecake

Jos haluat siistimmän violetin, niin jätä mustikat päältä pois ja sekoita itse taikinaan mustikkasurvosta.

Yhteistyössä