Kotikonsteja? Epäsäännöllinen kierto...

jeps pitää täs joku päivä kyl testata kun saan aikaseks ostettua testin :D
vähänkö ketuttaa nyt, ku sillon joskus kp 30-40 tuhlasin varmaa vaik kui monta testiä ku olin niin varma et oisin muka ollu raskaana ku ei menkkoja näkyny :ashamed: niihin saa kyllä uppoomaan kivasti rahaa :kieh:

Moi!
Mulla tosi epäsään.kierto. tilasin ajan yksityiseltä ja heti ultras, pco. sain myös heti lääkkeet: metformin, terolut ja clomifen. 4 clomikierrosta tulin raskaaksi! Nyt kulta tuolla tuhisee päikkäreillä! Eli suosittelen hakeutumaan yksityiselle ja sitten tikuttamaan ovista. Mä alotin tikutuksen kp12! Tilaa ovistestit ja raskaustestit netistä esim.mammaksi.fi niin tulee paljon halvemmaksi! Tsemppiä! =)

Moikka, täällä yksi ketju, josta voi lukea lisää noista kotikonsteista:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1552706

Neuvoisin kyllä ilman muuta menemään ultraan sinne yksityiselle, tuo kiertojen heittely kertoo nimenomaan ovulaatiohäiriöstä ja sen taustalla usein on PCO - Itse olen aina ollut normaalipainoinen, ei ylim. karvankasvua, eikä mitään muita oireita, kuin heittelevä kierto, ja sekin vain 28-35 päivää, eli ei juuri yli 7vrk heittoja lainkaan ja niin siellä ultrassa vaan todettiin, että PCO epäily on vahva. Tosin mulle sanottiin, ettei pelkän ultran perusteella voi diagnisoida, vaan tarvitaan myös verikokeet kp. 14 ja kp 21 (Asun Hollannissa).
Niitä siis odotellessa, ensi maanantaina ja sitä seuraavana käyn antamassa labraan näytteet, ja sitten selviääkin jo enemmän.

Me ollaan siis yritetty nyt reippaasti yli vuosi ja ensimmäiset tutkimukset aloitettiin nyt viime viikolla. Multa tutkittiin ultralla kohtu ja munasarjat, teki sisätutkimuksen, ja kaikki rakenteellisesti kunnossa, mutta tosiaan on tuo PCO epäily. Mieheltä otetaan 2 sperma näytettä myös varmuuden vuoksi, että on kaikki tulokset kasassa seuraavaan lääkäriaikaan mennessä, eli joulukuussa lähtee sitten itse hoidot käyntiin.

Alkuperäinen kirjoittaja pullero-pallero:
Mulla on kyllä vakuutuskin mutta mietin vaan että korvaako se tuommosta gynetutkimusta/ultraa jos menee yksityiselle... Hmm...

Kyllä sen pitäisi korvata, sillä eihän tuo "pelkästään" lapsettomuushoito ole, jos haluaa varmistaa, että ei ole PCO'ta. Kyllähän se vaikuttaa terveyteen muutenkin, jos esim sattuu olemaan insuliinin kanssa ongelmia, ym.
Rohkeasti kehoittaisin soittamaan yksityiselle ja kysymään sieltä, että miten sen vakuutuksen kanssa, kyllä he osaavat kertoa korvaako vai ei.

Mun on pakko sanoa kun on hirveen epäsäännöllinen kierto täälläkin, että noista limoista mä en tajua mitään. Musta tuntuu et limoja tulee mitä milloinkin eikä koskaan sellai kahta viikkoa ennen kuukautisia (siis jos kuukautisista laskee ovulaation). Miten te muut tiedätte ovulaation? Ja sitten toi lämpöjuttu, mulla ne nousee ja laskee ihan miten tykkää, ei jää mitenkään ylös tai alas... Huoh, vaikeeta.

en mäkään noista limoista oo koskaan osannu sanoo mitään. en oo ikipäivänä bongannu mitään "ovislimaa". ja lämpöjen mittaus on yhtä turhan kanssa. mä oon ovista metsästäny ovulaatiotikuilla, ja sen oon plussakierroilla yhyttänyt aina kp21-25, eli tosi myöhään...

Mä en vaan millään viitsis enää aloittaa sitä hormonirumbaa uudelleen. Mutta pakko se kai on, jos toisen lapsen haluaa. Teroluthan kyllä säännöllistää kierron, mutta ei anna takeita että ovulaato no justiinsa puolivälissä, joten silloinkaan ei tiedä milloin ovuloi.