Kotiintuloajoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ziggy Stardust
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei ole kotiintuloaikoja kun ei tuo 15 just missään käy, yleensä on sit jossain tapahtumassa tms ja sen loppumisajankohdan mukaan määritellään kotiintulo.
mut jos pitäis alkaa kotiintuloaikoja pitämään niin viikolla 22 ja viikonloppuisin todennäköisesti 24

Ok. Yhden vastauksen otoksellla, olen tiukkapipo. Meillä on kotiintuloaika vkonloppuna klo 21.

mä oon huono kyllä sanomaan tässä mitään, kun tuo Likka on yleensä aina jo 20 aikaan kotona, jos on missään koulun jälkeen ollutkaan.Siksi on helppo sanoa et voisin antaa olla tohon 24 asti, kun oikeesti ei tarvitse sellaista miettiä.

Varmaan väärä foorumi mulla, ei taida olla teini-ikäisten vanhempia täällä. :)

Viikolla kahdeksan -yhdeksän aikaan, ihan itse tulevat kun haluavat ajoissa nukkumaan. Viikonlopuilla vähän neuvotellaan... Yleensä keskustelu alkaa kun lapsi kysyy kotiintuloaikaa, minä esitän vastakysymyksen että mihin aikaan hänen mielestään olisi hyvä tulla. Yleensä päädytään puoleen yöhön, joskus saa olla myöhempäänkin. Tosin kun maalla asutaan niin joudun sitten itse hakemaan hänet. Esikoiinen on nyt 17 ja saa jo päättää itse aikansa, luotto pelaa niin kauan kun sitä ei rikota. Nuorimmainen on 14 ja samoja reittejä kasvatetaan vastuuseen omasta itsestä.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27906981:
On kyllä tosi aikaisin 15.vuotiaalle.

No ei todellakaan ole. Kyllä viimeistään ysiltä pitää olla kotona rauhoittumassa, pianhan sitten on jo nukkumaanmenoaika ja ennen sitä pitää rauhoittua, hoitaa iltatoimet yms.

[QUOTE="vieras";27906993]No ei todellakaan ole. Kyllä viimeistään ysiltä pitää olla kotona rauhoittumassa, pianhan sitten on jo nukkumaanmenoaika ja ennen sitä pitää rauhoittua, hoitaa iltatoimet yms.[/QUOTE]

Ne iltapisut ja -pesut

Ok. Yhden vastauksen otoksellla, olen tiukkapipo. Meillä on kotiintuloaika vkonloppuna klo 21.

No OLET kyllä tiukkapipo jos ysiltä pitää teinin olla jo kotona! Karsee ajatus että itellä olis ollut yhtä ahdas teini-ikä. Mä sain kyllä mennä ja tulla, olin luotettavassa seurassa, viipotettiin kaupungilla ja ties missä. Soitin kyllä kotiin jos meni liian myöhään, varsinaista aikaa ei sinänsä ollut. Sitten monesti tuli mentyä kaverille yöksi, ettei tarvinut yötämyöten tarpoa pitkää matkaa. Oli reilu peli.

Mulla oli itellä nuorena arkisin kello 20.00 ja vkl 21.00. Se oli tosi aikaseen kyllä. Itellä ei vielä oo ajankohtaista mutta jos ois niin viikolla 21.00 ja vkl 22-24.00 tuntuis tällä hetkellä hyvältä ajalta.

[QUOTE="huoh";27907012]No OLET kyllä tiukkapipo jos ysiltä pitää teinin olla jo kotona! Karsee ajatus että itellä olis ollut yhtä ahdas teini-ikä. Mä sain kyllä mennä ja tulla, olin luotettavassa seurassa, viipotettiin kaupungilla ja ties missä. Soitin kyllä kotiin jos meni liian myöhään, varsinaista aikaa ei sinänsä ollut. Sitten monesti tuli mentyä kaverille yöksi, ettei tarvinut yötämyöten tarpoa pitkää matkaa. Oli reilu peli.[/QUOTE]

Ihan normaalia. Ei ihme, että teineillä on univaikeuksia ja univelkaa ja ee-ässää vedetään litratolkulla, kun vanhemmat antavat riekkua ulkona arkisinkin vielä ysin jälkeen.

Viikolla kyllä jo puol ysi, että iltapalakin tulee syötyä aikanaan, tosin ei meillä teinit kyllä missään ole juurikaan viikolla, muutakuin harrastuksissa :)

Viikonloppuna aika on puol kymmenen ja silloinkaan ei kyllä olla missään kylillä, vaan jos jollekin kaverille menee tms. Eri asia on jos on joku konsertti tai leffa tms, niin tietysti sen keston mukaan voi olla. Me kuskataan itse autolla, että aikoja kyllä noudatetaankin hyvin. Ei mitään ongelmia ole ollut näissä.

Nyt just on teineillä molemmilla kaverit kylässä, kikattelevat niin että tänne asti kuuluu ja värjäävät toistensa hiuksia (taas) :) Ei siis huolta eikä murhetta...

Mun 16 vee pojalla ei ole minkäänlaisia kotiintuloaikoja syystä ettei poistu kotoa kun kouluun.
13 veellä kotiintuloaika viikolla klo 20 ja viikonloppuna klo 21.
Mun vanhemmilla lapsilla oli viikonloppuisin kotiintuloaika klo 23.VViikolla klo 21 oli ikää vaikka 17.

Meillä ei ole koskaan ollut käytössä kotiintuloaikoja, mutta yleensä 15v ilmoittelee miten myöhään menee ja missä liikkuu. Esikoinen varsinkin oli erittäin tunnollinen noissa ilmoitteluissaan ja yleensä keskusteltiin jo etukäteen menoista & tuloista.

Meil vasta 13v ja hänellä kotiintulo arkisin 19.30, koska silloin alkaa iltatoimet tässä talossa. Viikonloppuna voi tulla kotiin 21, jos asiasta on sovittu. Kyllä minusta nuo mainitut 21 arkena ja 23 viikonloppuna (tosin tämäkään ei meillä tule onnistumaan) ovat ihan ok ajat 15v:lle.

Yhteistyössä