T
työssä käyvä
Vieras
Saan palkkaa työstäni ja nyt lapsemme hoidetaan kotihoidossa, eli saan kotihoidontuen . Tietääkö joku miten siinä on verotus? Kelan sivuilta en löytänyt..
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:mä maksan 20% ja aina tulee myös mätkyjä. t 7v kotona maannut laiska äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:mä maksan 20% ja aina tulee myös mätkyjä. t 7v kotona maannut laiska äiti
laiskan lisäksi taidat olla tyhmä, jos tiedät saavasi mätkyjä, etkä silti viitsi hakea muutosverokorttia. Ei kela pidätä 20, jos tilaa sosiaalietuutta varten kortin
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti-88:Minulle sanottiin kelasta että minun veroprosentti olisi 13% mutta olen antanut viedä 20% mukaan. Nähtäväksi jää saanko mätkyjä vai palautuksia. Toivotaan kuitenkin parasta.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti-88:Minulle sanottiin kelasta että minun veroprosentti olisi 13% mutta olen antanut viedä 20% mukaan. Nähtäväksi jää saanko mätkyjä vai palautuksia. Toivotaan kuitenkin parasta.![]()
Siis sulla on ilmeisesti palkkaa varten laskettu prosentti 13, mut kela nostaa sen 20 prosenttiin. Joillakin se riittää, toisilla ei. Riippuu tulon määrästä ja vähennyksistä. Mä olen aina hakenut muutoskortin kelaa varten, koska en halua arvailla tuleeko mätkyjä vai ei. Ei ole ylimääräistä rahaa maksella mätkyjä, eikä ollut varsinkaan silloin kun olin hoitovapaalla.
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:mä maksan 20% ja aina tulee myös mätkyjä. t 7v kotona maannut laiska äiti
laiskan lisäksi taidat olla tyhmä, jos tiedät saavasi mätkyjä, etkä silti viitsi hakea muutosverokorttia. Ei kela pidätä 20, jos tilaa sosiaalietuutta varten kortin
voi voi, omapa on häpeäni.. jos tilaan sosiaali etuutta varten kortin, niin prosentti on pienempi, joten saan vain enemmän mätkyjä?mikäs järki siinä on?
Kotiäiti-88:
Minulle sanottiin kelasta että minun veroprosentti olisi 13% mutta olen antanut viedä 20% mukaan. Nähtäväksi jää saanko mätkyjä vai palautuksia. Toivotaan kuitenkin parasta.
Siis sulla on ilmeisesti palkkaa varten laskettu prosentti 13, mut kela nostaa sen 20 prosenttiin. Joillakin se riittää, toisilla ei. Riippuu tulon määrästä ja vähennyksistä. Mä olen aina hakenut muutoskortin kelaa varten, koska en halua arvailla tuleeko mätkyjä vai ei. Ei ole ylimääräistä rahaa maksella mätkyjä, eikä ollut varsinkaan silloin kun olin hoitovapaalla.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti-88:Minulle sanottiin kelasta että minun veroprosentti olisi 13% mutta olen antanut viedä 20% mukaan. Nähtäväksi jää saanko mätkyjä vai palautuksia. Toivotaan kuitenkin parasta.![]()
Eikä kela mitään nostele jos sinne toimittaa verokortin!!!!!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti-88:Minulle sanottiin kelasta että minun veroprosentti olisi 13% mutta olen antanut viedä 20% mukaan. Nähtäväksi jää saanko mätkyjä vai palautuksia. Toivotaan kuitenkin parasta.![]()
Eikä kela mitään nostele jos sinne toimittaa verokortin!!!!!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:mä maksan 20% ja aina tulee myös mätkyjä. t 7v kotona maannut laiska äiti
voi voi, omapa on häpeäni.. jos tilaan sosiaali etuutta varten kortin, niin prosentti on pienempi, joten saan vain enemmän mätkyjä?mikäs järki siinä on?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis miten niin pienempi prosentti? mistä sä sen tiedät, jos et ole uutta korttia tilannut? saattaisit yllättyä, jos tilaisit uuden kortin, koska hyvin todennäköisesti se olisi suurempi prosentti.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei niin, jos sinne toimittaa sosiaalietuutta varten lasketun verokortin, mut useimmat ei toimita mitään, vaan antavat kelan käyttää palkan verokorttia, jolloin pidätys on vähintään 20. Mun muutoskortti kelaa varten on aina ollut tosi pieni, alle 10, koska on niin paljon asuntolainan korkoja.
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:tämä on mielestäni omituista, koska kun mä olin kotihoidon tuella niin veroprosenttini oli 13% ja silti sain joka vuosi muutaman kympin takas...
Eli millä hiivatin perusteella toinen saa prosentiksi 13 ja palautuksia ja toisella on prosentti 20 ja saa mätkyjä...
Voisko joku selittää tän mulle???
muoks. siis mun ainut tulo oli tuo kht ja ei ole mitään vähennyksiä
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:mä maksan 20% ja aina tulee myös mätkyjä. t 7v kotona maannut laiska äiti
tämä on mielestäni omituista, koska kun mä olin kotihoidon tuella niin veroprosenttini oli 13% ja silti sain joka vuosi muutaman kympin takas...
Eli millä hiivatin perusteella toinen saa prosentiksi 13 ja palautuksia ja toisella on prosentti 20 ja saa mätkyjä...
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:Alkuperäinen kirjoittaja vicy:tämä on mielestäni omituista, koska kun mä olin kotihoidon tuella niin veroprosenttini oli 13% ja silti sain joka vuosi muutaman kympin takas...
koko vuosi kotihoidontuella, ei vanhempainrahalla?
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja vicy:Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:mä maksan 20% ja aina tulee myös mätkyjä. t 7v kotona maannut laiska äiti
tämä on mielestäni omituista, koska kun mä olin kotihoidon tuella niin veroprosenttini oli 13% ja silti sain joka vuosi muutaman kympin takas...
Nii.... Esim tuollaiset yli 200 000 lainaa vaikuttaa prossaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sanokaas miten kannattaisi toimia kun jään puolessa välissä vuotta äitiyslomalle ja prossa pitäisi saada sille ajalle mahd. matalaksi? Maksanko nyt korkeampaa prosenttia työtuloista vai onko tukien verotuksessa joku minimiprossa joka otetaan aina? Aivan pihalla tästä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sanokaas miten kannattaisi toimia kun jään puolessa välissä vuotta äitiyslomalle ja prossa pitäisi saada sille ajalle mahd. matalaksi? Maksanko nyt korkeampaa prosenttia työtuloista vai onko tukien verotuksessa joku minimiprossa joka otetaan aina? Aivan pihalla tästä.
Anna nyt pidättää enemmän kuin pitäisi, niin loppuvuodelle tulee pienempi prosentti. Hae kelaa varten oma kortti, niin menee oikein. ei tukien verotuksessa ole mitään minimiprosenttia, jos hakee muutoskortin sosiaalietuutta varten. JOs ei hae, niin kela pidättää vähintään 20.
mene vero.fi sivuille ja etsi sieltä veroprosenttilaskuri. Syötä sinne sun palkkatiedot ja äitiyspäivärahan määrä, niin näet mitä pitäisi maksaa veroa. Sano sen jälkeen palkanlaskijalle, et pidättää sun palkasta nyt alkuvuonna liikaa eli nostat sitä prosenttia vähän. sitten haet kelaa varten oman kortin kun jäät äitiyslomalle. kun olet maksanut nyt alkuvuonna palkasta liikaa, niin prosentti pienenee loppuvuodelle