kotihoito lapsille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mirva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mirva"

Vieras
Kuulin tuttavaltani,joka asuu pohjanmaalla,että siellä olisi lastenhoitopaikkojen suhteen sellainen systeemi,että jos sinulla on kolme tai siitä enemmän lapsia niin saat valita joko päiväkodin tai saat hoitajan kotiin?jos otat hoitajan kotiin niin se maksaa yhtää paljon ,kuin jos veisit päiväkotiin. Kertokaas muut joilla on tietoa tästä asiasta eli onko se siis mahdollista? eikös kaikki silloin valitsisi kotihoidon lapsille jos siihen olisi mahdollisuus ja onko tosiaan tällaisia kuntia olemassa jotka pystyvät tarjota tällaista palvelua?

[QUOTE="mirva";24313791]Kuulin tuttavaltani,joka asuu pohjanmaalla,että siellä olisi lastenhoitopaikkojen suhteen sellainen systeemi,että jos sinulla on kolme tai siitä enemmän lapsia niin saat valita joko päiväkodin tai saat hoitajan kotiin?jos otat hoitajan kotiin niin se maksaa yhtää paljon ,kuin jos veisit päiväkotiin. Kertokaas muut joilla on tietoa tästä asiasta eli onko se siis mahdollista? eikös kaikki silloin valitsisi kotihoidon lapsille jos siihen olisi mahdollisuus ja onko tosiaan tällaisia kuntia olemassa jotka pystyvät tarjota tällaista palvelua?[/QUOTE]

No, kotiin voi palkata pph ihan missä vaan :). 4,5 lasta taitaa olla se maksimi ja 4 lasta riittää. Yleistähän on myös sellainen tapa, että useampi perhe palkkaa lastenhoitajan kotiin. Lapset ovat aina vuorollaan hoidossa toistensa kotona. PPH kiertää. On siis sellaisia perhepäivähoitajia, jotka mielellään hoitavat lapsia näin. Oma koti pysyy siistinä jne. Kannattaa kysyä omasta kunnasta tätä!

Pohjanmaalla kaupungissa missä asun, pitäisi olla kolme alle kouluikäistä lasta saadakseen hoitajan kotiin. Sittenkin se on mun käsittääkseni harkinnanvarainen juttu. Joku ei ole saanut, koska lapsille oli kaupugilla osoittaa hoitopaikat. Itse ajattelin tuota vaihtoehtoa aluksi, mutta sitten hylkäsin, koska en oikeastaan halua, että vieras ihminen häärää kodissani, lisäksi tuntisin että kotini pitäisi olla siistissä kunnossa joka aamu, kun tuo hoitaja saapuu ja samoin kokisin, että ruoka ja sen esivalmistelu veisi liikaa lapsiltani illasta aikaa. Ja jospa tuon kaupungin osoittaman hoitajan kanssa ei synkkaisi minulla tai lapsilla...

Yhteistyössä