kotihoidossa olevien lasten menovinkit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitipäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitipäiti

Vieras
Moni märisee et pitäis järjestää enempi kotilapsille kerhoja tms.
Miksi ihmeessä?
Onhan toki yli 3-vuotiaille varhaiskasvatus-kerhot.
Perhe on valinnut lastaan rakastaen parhaimman mahdollisen hoidon,kotihoidon, niin miksi pitäisi olla joku paikka mihin "työntää" se lapsi/lapset?
Miksi äidit ette hyödynnä erilaisia kerhoja?Niitähän on pilvin pimein tarjolla,ottakaapa selvää.
ja jos ei ihan joka kolkasta kerhoa tai vastaavaa löydy niin kyllähän aikuinen osaa kehitellä päivään sisältöä.Ei se niin extremeä aina tarvii olla.

Niin...no aika paljon riippuu kyllä paikkakunnasta esim.tuo mainitsemasi VALTAVA kerhotarjonta :) . Niin se vaan on, että kun vaihtelu vähän virkistäisi niin äitiä kuin lastakin niin sen takia tässä varmaan "märistään" ;) :D . Ja ainakin minun mielikuvitukseni ja tekemisen keksiminen on rajallinen... :whistle:

No tällä paikka kunnalla ei ole yhden yhtä kerhoa alle 4vuotiaille! joten siinä sun valtavat tarjontas,jos stadissa asut niin en yhtään ihmettelekkään kirjoitustasi,mutta täällä maalla kaikki ei ole kuin kaupungissa.

Alkuperäinen kirjoittaja dsf:
No tällä paikka kunnalla ei ole yhden yhtä kerhoa alle 4vuotiaille! joten siinä sun valtavat tarjontas,jos stadissa asut niin en yhtään ihmettelekkään kirjoitustasi,mutta täällä maalla kaikki ei ole kuin kaupungissa.

asun kaukana pääkaupunkiseudulta(onneksi)
Kyllä sitä toimintaa ja aktiviteettaja löytyy varmasti siitä pienimmästäkin kuntapahasesta.

Alkuperäinen kirjoittaja dsf:
ja 4-vuotiaasta ylöspäin on vain 1 kerho ja sekin ihan normaali kerho! ei minkäänlaista vauvauintia,muskari,loru ja leikki kerhoja ei mitään!

Osaatko itse laulaa?
Jos luonnistuu niin pidä itse laulutuokioita.
Ja kehittele lorupussi lapsille.Toimii varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja äitipäiti:
Moni märisee et pitäis järjestää enempi kotilapsille kerhoja tms.
Miksi ihmeessä?
Onhan toki yli 3-vuotiaille varhaiskasvatus-kerhot.
Perhe on valinnut lastaan rakastaen parhaimman mahdollisen hoidon,kotihoidon, niin miksi pitäisi olla joku paikka mihin "työntää" se lapsi/lapset?
Miksi äidit ette hyödynnä erilaisia kerhoja?Niitähän on pilvin pimein tarjolla,ottakaapa selvää.
ja jos ei ihan joka kolkasta kerhoa tai vastaavaa löydy niin kyllähän aikuinen osaa kehitellä päivään sisältöä.Ei se niin extremeä aina tarvii olla.

Nyt täytyy sanoa että hieman ristiriitainen kirjoitus:ensin ihmettelet miksi kotona oleville lapsille pitäisi ylipäätään olla mitään kerhoja/aktiviteetteja.
Sitten toisessa kappaleessa kuitenkin patistelet äitejä viemään lapsensa kerhoon.Pointtisi jäi nyt hämärään.

kyllä meilläkin päin löytyy jos jonkinlaista kerhoa ja harrastusta ym, mutta tottahan se on että hirveesti riippuu sitä missä asuu...että ei sovi yleistää... ja voihan sitä puuhaa keksiä kotonakin, mutta lapsiseura on se mitä tuon ikäinen usein kaipaa...

Mun mielestä joka paikkakunnalla sais olla joku kerho tms. jotta ÄIDIT ei syrjääntyis tai mahdolliset koti-isät. Eli perhekahvila tai avoin päiväkoti. Alle kolmivuotiaille ei mielestäni mikään kerho, mihin hänet jätetään ole millään lailla pakollinen.

Meillä alkoi nyt reilu 3v käymään tanssileikissä ja muskarissa, puoli tuntia ja 45min. kerralla on nuo. Ei mun mielestä tarvi välttämättä olla mikään kerho, jossa askarrellaan ym. vaan voi olla myös tuollasta toimintaa, jossa opitaan vähän olemaan ryhmässä ja kuuntelemaan neuvoja. Askartelut ym. "kerhotoiminnat" hoidetaan kotona ja avoimessa päiväkodissa, kun porukalla käydään siellä.

Periaatteessa täytyy vaan elää niin mahdollisuuksilla mitä on, jos paikkakunnalla ei oo ku yks kerho niin lapsi sitten sinne, jos hänet johonkin haluaa. Mutta jos on vaihtoehtoja, niin tarviiko sen olla kerho? Voiko se olla vaikka muskari?

Yhteistyössä