Kotihoidontukihakemus - EI YMMÄRRÄ

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Tuli vaan mieleen että jos vanhempainvapaa päättyy tammikuun alussa niin miten aikaisin haen tuota?

Paperit tulee sulle kotiin. Kannattaa viedä ne sitten samantien.
Ei ole mitään muita hakusäänöjä.

KELA siis lähettää ne mulle automaattisesti jossain vaiheessa? *tyhmäkö*

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Kuntalisää maksaa kunta, ei tosin kaikki. Hakulomakkeet saa kaupungintalolta ja pitää täyttää oman kunnan kriteerit.

Sain kuntalisän sillä samalla Kelan lomakkeella kuin muutkin hoitovapaa-ajan korvaukset.

Aika erikoista, meidän kunnassa se lisä on ollut niin tarkoin varjeltu salaisuus ettei meinannut hakulomakkeitakaan löytyä kaupungintalolta :whistle: :laugh:

Missä sinä asut :)?

Kuntalisää maksaa kunta, ei tosin kaikki. Hakulomakkeet saa kaupungintalolta ja pitää täyttää oman kunnan kriteerit.

Sain kuntalisän sillä samalla Kelan lomakkeella kuin muutkin hoitovapaa-ajan korvaukset.

Aika erikoista, meidän kunnassa se lisä on ollut niin tarkoin varjeltu salaisuus ettei meinannut hakulomakkeitakaan löytyä kaupungintalolta :whistle: :laugh:

Forssassa

Forssassa

Minulla on sellainen mielikuva, ettei Forssan talous olisi kovin hyvässä jamassa. Muistanko väärin? Jossakin vaiheessa muistan lukeneeni kaupungin olleen tukialue?

Ei kai se hyvässä jamassa olekaan. Kuntalisää saa jos molemmilla vanhemmilla on vakiduuni sekä lapsella vuorohoidon tai erityishoidon tarve. Muoks, eikä varmaan parane sillä että toria rakennetaan niin maan perusteellisesti :whistle:

Minulla on sellainen mielikuva, ettei Forssan talous olisi kovin hyvässä jamassa. Muistanko väärin? Jossakin vaiheessa muistan lukeneeni kaupungin olleen tukialue?

Ei kai se hyvässä jamassa olekaan. Kuntalisää saa jos molemmilla vanhemmilla on vakiduuni sekä lapsella vuorohoidon tai erityishoidon tarve. Muoks, eikä varmaan parane sillä että toria rakennetaan niin maan perusteellisesti :whistle:

Eli työttömiä lisääntyviä perheitä kaupunki ei tue? Reilu meininki!
Ilmankos se kuntalisälappunen oli yritetty piilottaa byrokratian syövereihin :)

Eli työttömiä lisääntyviä perheitä kaupunki ei tue? Reilu meininki!
Ilmankos se kuntalisälappunen oli yritetty piilottaa byrokratian syövereihin :)

No ei tue, ei. Eikä työssäkäyviäkään, jos meinaan edes toisella on normaaliaikaan työ ja lapsi on ns.normaali. Mä kun hain sitä hakemusta ja kerroin että mies 2-vuorossa ja mä teen keikkaa 2 tai 3-vuorossa niin sanottiin suoraan, että ei kannata hakea kun ei ole vakipaikkaa. Niin ja sekin vielä että nytkin oli lehdessä juttua kuntalisästä niin siinä sanottiin kriteeriks vaan vuoro- tai erityishoito...vakkariduunin ne "unohti" mainita vissiin :whistle:

Yhteistyössä