kotihoidontuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiits
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:D mun on ystävä velkaa 40e. Hän on kotihoidontuella. Kyselin eilen tekstiviestillä että maksaako se sen! Näin kuului viesti: En pysty maksamaan nyt kun ei ole rahaa. Menen sossuun 5päivä ja katotaan jos sieltä jotain saan.

Ärsyttävää kun joutuu kerjäämään omiaan pois, ja sitten toinen vielä valehtelee. Oli viimeinen kerta kun hänelle lainasin :(

Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Kaikille on vika päivä maksupäivä lastenhoidontuessa, kurjasti ystäväsi teki. :/

nooh omapahan vikani kun lainasin. Onneksi ei ole isommasta summasta kyse, vaikka kyllä se 40e:kin on rahaa. kyllä minä sen tiedän JOSKUS saavani :D karhuan vaikka hautaan asti. Hän on pojan kummi, niin eipä se siitä mihinkään katoa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kiits:
Kaikille on vika päivä maksupäivä lastenhoidontuessa, kurjasti ystäväsi teki. :/

nooh omapahan vikani kun lainasin. Onneksi ei ole isommasta summasta kyse, vaikka kyllä se 40e:kin on rahaa. kyllä minä sen tiedän JOSKUS saavani :D karhuan vaikka hautaan asti. Hän on pojan kummi, niin eipä se siitä mihinkään katoa ;)

Tai jos se on niinkin lapsellinen, että vetoaa pian että nyt hän on ostanut sen ja sen arvoisen joululahjan pojallesi - vaikkapa 50euron lego laatikon tms..
Ja sanoo pian että nyt ollaan sujut, unohdetaan velka kokonaan...
No, joo..

Alkuperäinen kirjoittaja - - :
Mitenkäs paljon se on se minimi- kotihoidontuki jota maksetaan esim. opiskelijalle (siis jos on ennen äitiyslomaa pelkästään opiskellut) ?

eipä hajuakaan :) en tiedä ystävänikään summista, mutta jos lainaa ja lupaa maksaa niin sen myös tehkön.

Mitenkäs paljon se on se minimi- kotihoidontuki jota maksetaan esim. opiskelijalle (siis jos on ennen äitiyslomaa pelkästään opiskellut) ?

Kotihoidontuki on kaikille sama, siihen hoitolisä määräytyy tulojen mukaan...mitä pienemmät perheen tulot sitä isompi hoitolisä...kuitenkin korkeintaan n.160?. Minimiäitiyspäiväraha on 15,20?/pvä
muoks.vitsi kun osais kirjottaa ekalla kertaa oikein :D

Juu, tuota äitiyspäivärahaahan saan sen ruhtinaaliset 15,20? per pvä.Mut entäs se itse kotihoidontuki - miten paljon se sitten on ?
Ei noista kelan sivuista ota selvää kun jatkuvasti viitataan johonkin sivulle ja on aina noita poikkeuksia.
Siksi kyselen.

Juu, tuota äitiyspäivärahaahan saan sen ruhtinaaliset 15,20? per pvä.Mut entäs se itse kotihoidontuki - miten paljon se sitten on ?
Ei noista kelan sivuista ota selvää kun jatkuvasti viitataan johonkin sivulle ja on aina noita poikkeuksia.
Siksi kyselen.

Se on n.290?/kk

Hyvä sääntö on, että lainausta puoli ja toisin kannattaa välttää viimeiseen asti kavereiden keskuudessa. Siinä menee välit niin helposti pilalle.

Siksi kyselen.

Hoitoraha kaikille noin 300e ja sitten voi saada hoitolisää johon vaikuttaa tuo hoitoraha ja miehen (jos on) tulot.Maksimissaan sitä maksetaan noin 160e.

Siksi kyselen.

Mä saan 360e mut siihen tulee n.100e lisäosaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hyvä sääntö on, että lainausta puoli ja toisin kannattaa välttää viimeiseen asti kavereiden keskuudessa. Siinä menee välit niin helposti pilalle.

Ei mulla ainakaan ollut sydäntä sanoa etten lainaa kun toisilta rahat ja ruoka loppu. Kyse kun kuitenkin on muistakin kuin vain tästä yhdestä ihmisestä, kyllä aikuinen aina jostain jotain suuhunpantavaa saa mutta mitenkä lapset.

Yhteistyössä