kotihoidontuki + yksityisenhoidontuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja byrokratiaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

byrokratiaa

Vieras
yritin etsiä kelan sivuilta ja en löytänyt mitään jarkevää vastausta.
kysymys kuuluu - minulla on 4 lasta. 6,5,3,1 vuotiaat. Syksyllä esikoinen lähtee kouluun, toinen eskariin jaminulla olis mahdollisuus ottaa 2 hoitolasta itselleni, saisin nämä pienemmät pidettyä kotona, sekä mielelläni ottaisin 2 lasta tänne jtka sitä hoitopaikkaa tarvitsevat.

asiaan - saanko minä samalla kotihoidontukea omistani jos olisin yksityinen pph? tai jos aloittaisin kunnalla, saisinko silloinkin?

kotihoidontukeen on oikeus kaikilla ketkä hoitavat alle 3 v.lapsensa kotona...paitsi jos saat jotain etuutta kuten työttömyyskorvausta, tai puolisosi saa työttömyyskorvausta. Samaan perheeseen ei kahta etuutta makseta yhtäaikaa...itse en tiennyt tätäkään kun luulin voivani jäädä kotiin hoitovapaalle vauvan kaa miehen jäätyä just työttömäks...mutta eipä voikaan

en kerinnyt päivällä vastaan.. mutta kyllä mä saan kht ja mun mies sai viime vuonna kelan maksamaa peruspäivärahaa.. eikä kela siihen mitään sanonu.mut jos mä ottaisin 2 hoitolasta, niin eikö kela kato sitä tuloks?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kotihoidontukeen on oikeus kaikilla ketkä hoitavat alle 3 v.lapsensa kotona...paitsi jos saat jotain etuutta kuten työttömyyskorvausta, tai puolisosi saa työttömyyskorvausta. Samaan perheeseen ei kahta etuutta makseta yhtäaikaa...itse en tiennyt tätäkään kun luulin voivani jäädä kotiin hoitovapaalle vauvan kaa miehen jäätyä just työttömäks...mutta eipä voikaan

Ai miksei voi?

Yhteistyössä