kotihoidontuki, työssäkäynti ja liiton rahat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietääkö kukaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietääkö kukaan

Vieras
eli jos haen lapsista kotihoidontukea ja olen samalla osa-aikaisena töissä mutta tulorajat eivät täyty eli saisin täyden kotihoidontuen. niin tarviiko niitä ilmoittaa kelalle?

ja onko pakko olla työttömänä eli hakea liitosta rahaa niiltä päiviltä kunei ole töissä? haluaisin säästää ne päivät tilanteeseen et en saakkaan töitä!

Ei ole pakko olla työttömänä, mut sitten kun ilmottaudut, tuo sinun osa-aikainen työsi katsotaan osaksi liitonpäivien rahan muodotusta. Eli jos nyt saisit "täydet rahat", saatat saada myöhemmin vähemmän rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Ei ole pakko olla työttömänä, mut sitten kun ilmottaudut, tuo sinun osa-aikainen työsi katsotaan osaksi liitonpäivien rahan muodotusta. Eli jos nyt saisit "täydet rahat", saatat saada myöhemmin vähemmän rahaa.

Joo tän mä sain katkerasti kokea! Ei olisi kannattanut missään tapauksessa mennä osa-aikatöihin kun kakkosta odotin, putos työttämyystuki monta sataa sen takia :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja eli:
eli siis osa-aikatyö kotihoidontuella ei kannata?

No miten sen nyt ottaa? Kyllä mun ainakin kannatti tehdä se 4-8 työvuoroa kuukaudessa kuin olla tekemättä. Tosin mulla vakiduuni odotti toisessa paikassa, eli ei tullut itkään liiton rahat edes mieleen.

jaa-a vaikea valinta...

pelkällä kotihoidontuella en pärjää
jos meen osa-aikatöihin niin liiton raha tippuu sit joskus tulevaisuudessa
mut jos oon nyt osa-aika töissä niin saan olla pikkuisen kanssa kotona.

mitä tekis..

Yhteistyössä