kotihoidontuki + liitonpäiväraha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tuli yhtäkkiä mieleen kun olen osa-aika työssä eli saan liitolta joskus aina lisäksi päivärahaa ja nyt jäin 2 kk kotihoidontuelle niin voinkohan saada siihen lisäksi päivärahaa? kun saan minimi kotihoidontuen enkä siihen sitä lisäosaa.
vai vaikuttaako siihen se että palaan elokuussa taas töihin..

Jos saat kotihoidontukea et voi saada samaan aikaan tyttömyyspäivärahaa. Joko tai.
Eli olet joko työtön, jolloin et saa kotihoidontukea, tai sitten saat sen tuen muttet ole työmarkkinoiden käytettävissä etkä oikeutettu päivärahaan.

voit.Pitää olla työkkärissä työtön työnhakija.Ja ota huomioon että kodinhoitotuki vähennetään liiton rahoista.Paitsi että kuntalisää ei.Ah,tätä byrokratiaa,ota siitä selvää..;D

niin siis tarkoitin juuri että se kotihoidontuki vähennettäisiin siitä liiton rahasta kun en saa mitään kuntalisiä tai lisäosaa siihen kotihoidontukeen..pitääpä ruveta ottaan selvää. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
voit.Pitää olla työkkärissä työtön työnhakija.Ja ota huomioon että kodinhoitotuki vähennetään liiton rahoista.Paitsi että kuntalisää ei.Ah,tätä byrokratiaa,ota siitä selvää..;D

miten muuten kun saa kotihoidontukea ja päivärahaa niin pitääkö lähtä töihin jos jotain ilmaantuu? nimittäin tiedän että omassa työpaikassani on kiirettä ja soittavat mut kyllä takasin jos työnhakijana olen.

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Voihan sen kotihoidontuen siirtää miehelle.

no sitten mun täytys lähtee töihin kun mulla on vakipaikka josta olen nyt vain kesän kotona ettei meidän ekaluokkalaisen tarvitse olla yksin kesää kotona ja nuorimmainen on alle 3v.

Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Jos saat kotihoidontukea et voi saada samaan aikaan tyttömyyspäivärahaa. Joko tai.
Eli olet joko työtön, jolloin et saa kotihoidontukea, tai sitten saat sen tuen muttet ole työmarkkinoiden käytettävissä etkä oikeutettu päivärahaan.

Voi itku että jokaiseen ketjuun joku aina huutelee niiiin väärää tietoa.

Siis todellakin saat samaan aikaan sekä liiton päivärähään ja kotihoidontukea. Ainoa on se että päivärahoista vähennetään kotihoidontuen määrä, eli rahaa et saa yhtään enempää kuin jos olist pelkälläpäivärahalla. PAITSI jos asut kunnassa joka maksaa kuntalisää, sitä ei nimittäin vähennetä.

Minä olin reilu vuosi sitten juuri liiton päivärahoilla, sain lisäksi siis kotihoidontuen+kuntalisän.

Yhteistyössä