kotihoidontuki + kunnallinen päivähoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hypoteetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hypoteetti

Vieras
Oletetaan että on kolme lasta. Vanhin vaikka 5 vee, keskimmäinen 2 ja nuorin 1. Saako vanhimman lapsen viedä päivähoitoon esim. osapäiväisesti tai 10 päiväksi kuukaudessa ja olla itse samaan aikaan kotihoidontuella kotona nuorimmasta lapsesta?

Kiitos vastanneille.
oikeasti mulla ei siis ole kuin yksi lapsi ja sekin 1,5 vuotta vanha. Tuli vaan mieleen, että jos olis enemmän lapsia niin jossain vaiheessa ne olis jo niin isoja että kaipaavat leikkikavereita. Toki kerhot ja semmoset on olemassa, kuten joku mainitsikin, mutta jotenkin noin iso kaipaa ehkä jo enemmänkin sitä kaveriseuraa kuin kerran pari viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja hypoteetti:
Kiitos vastanneille.
oikeasti mulla ei siis ole kuin yksi lapsi ja sekin 1,5 vuotta vanha. Tuli vaan mieleen, että jos olis enemmän lapsia niin jossain vaiheessa ne olis jo niin isoja että kaipaavat leikkikavereita. Toki kerhot ja semmoset on olemassa, kuten joku mainitsikin, mutta jotenkin noin iso kaipaa ehkä jo enemmänkin sitä kaveriseuraa kuin kerran pari viikossa.

Kaipaa, mutta löytyyhän sitä muualtakin, ja kerhokavereita ja muita kavereita voi pyytää kylään. Meillä onnistunut ihan hyvin 5v. kotonaolo ilman päiväkotia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hypoteetti:
Kiitos vastanneille.

Kaipaa, mutta löytyyhän sitä muualtakin, ja kerhokavereita ja muita kavereita voi pyytää kylään. Meillä onnistunut ihan hyvin 5v. kotonaolo ilman päiväkotia.

Ja tuleehan se myös fiksummaksi pitää se 5 vee kotona kuin saada kotihoidontukea ja maksaa saman verran päivähoitomaksua.

Mulla on kaksi lasta 1v ja 4v ja vanhempi käy kaksi kertaa viikossa kerhossa ja joskus ollaan käyty avoimessa päiväkodissa. Käydään tosiaan lisäksi myös leikkipuistossa. Yksi arkipäivä ollaan kotona ja tehdään kotitöitä ja viikonloppuna ulkoillaan koko perheen voimin tai käydään jossakin. Meillä ei ole kaivattu päiväkotia ainakaan vielä...

Yhteistyössä