kotihoidontuki ja työttömyys

• Viestiketjun aloittaja "Tia"
  • Ensimmäinen viesti
"Tia"
Olen jäämässä pian työttömäksi ja haen liitosta työttömyyskorvausta, onko haettava tuota kotihoidontukea kelalta? Siis, että huomioiko liitto sen vaikka sitä ei hakisi?

hihku
Mä saan liiton korvauksia ja kotihoidontukea. Se tuki vähennetään siitä. Mun mielestä sillai on pakko hakea, ellei sitten lapsi ole hoidossa. Joka tapauksessa saa saman summan, nyt vaan osa tulee kelalta.

"Tia"
Niin, siis teidän, että jos molempia maksetaan toinen vähennetään toisesta. Ajattelinkin että onko kotihoidontukea pakko hakea, ottaako liitto sen automaattisesti huomioon? Olisi helpompi saada raha vain yhdestä paikasta...

[QUOTE="Tia";25357084]Niin, siis teidän, että jos molempia maksetaan toinen vähennetään toisesta. Ajattelinkin että onko kotihoidontukea pakko hakea, ottaako liitto sen automaattisesti huomioon? Olisi helpompi saada raha vain yhdestä paikasta...[/QUOTE]

Mulle on sanottu, että on pakko hakea. Liitto ei halua maksaa sitä Kelan osuutta tai jotain muuta merkillistä.

Neljän äiti
Mun mielestä nykyään molemmat kerryttää eläkettä. Itse hain aikoinaan molempia, koska jos olis tarjottu jotain ihan ääliötä työpaikkaa, jita en olis voinut ottaa ja olisin joutunut karenssiin, ja sit olisin kuitenkin saanut senhän sen khtn.

• Tykkää
Reactions: Evakko
faafs
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän äiti;25357158:
Mun mielestä nykyään molemmat kerryttää eläkettä. Itse hain aikoinaan molempia, koska jos olis tarjottu jotain ihan ääliötä työpaikkaa, jita en olis voinut ottaa ja olisin joutunut karenssiin, ja sit olisin kuitenkin saanut senhän sen khtn.
Kiva jos olin väärässä =) Tulee muutama euro lisää omaan eläkkeeseen :D

Yhteistyössä