Kotihoidontuki ja osa-aikatyö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos teen muutaman tunnin viikossa töitä niin mitenhän vaikuttaa tukeen? Nouseekohan verotus paljon? Mietin vaan hyötyykö rahallisesti mitään jos vaan muutaman tunnin viikossa tekis..

Siihen perusosaanhan se ei vaikuta millään tavalla. Mä en edes hakenut sitä hoitolisää koska aion tehdä kuukaudessa muutaman päivän töitä. Ja olis ollut kyllä siinä hilkulla olisinko muutenkaan sitä saanut.

kotihoidontuessa osa-aikainen työ vaikuttaa ainoastaan hoitorahan osuuteen joka siis on verrannollinen tuloihin.
itse kyllä hyödyn rahallisesti viikonlopputyössä käymisestä, kotihoidontuesta saan sen perusosan+kuntalisän.

mite tuo verotus,onko siinä joku raja,milloin alkavat periin veroja lisäprossan mukaan?Vai pysyykö sekin samana? Mulla sama tilanne ja mietin,että pitääkö nuiden ennakonpidätysten takia ilmoittaa kelaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
mite tuo verotus,onko siinä joku raja,milloin alkavat periin veroja lisäprossan mukaan?Vai pysyykö sekin samana? Mulla sama tilanne ja mietin,että pitääkö nuiden ennakonpidätysten takia ilmoittaa kelaan.

tee muutosverokortti. toinen sosiaalisille etuuksille ja toinen palkalle.

Jos kotihoidon tukea saava saa tuen lisäksi palkkaa tai muuta veronalaista etuutta, kuten vanhempainpäivärahaa, palkan verokorttia käytettäessä kotihoidon tukea verotetaan sivutulon veroprosentin mukaan. Tämän voi välttää hankkimalla veroviranomaiselta muutosverokortin kotihoidon tukea varten.

Yhteistyössä