kotihoidontuki ja hoitopaikat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hm

Vieras
Minulla sellainen tilanne, että hain lapsille hoitopaikkoja ajoissa sillä hain tamimkuussa alkavaan kouluun. Ja lapset saivatkin hoitopaikat ja minä pääsi kouluun. Lapset eivät ole vielä aloittaneet hoidossa, mutta paikat ovat olleet jo valmiina. Nyt kelasta tuli ilmoitus että kotihoidontukeni on lakkautettu 1.11.alkaen! Meneekö tämä todellakin näin? :O Siis lapset olleet kotihoidossa edelleen...

Alkuperäinen kirjoittaja halvalla ei saa hyvää:
miten päivähoitopaikka on myönnetty, siis mistä päivästä alkaen ?

Ne on myönnetty tuosta päivästä alkaen... Eli se todella menee noin...? :(

Voi ei... En todella tajunnut että se vaikuttaa kotihoidontukeen kun en ole vielä lapsia hoitoon vienyt, vasta tammikuussa oli tarkoitus :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Voi ei... En todella tajunnut että se vaikuttaa kotihoidontukeen kun en ole vielä lapsia hoitoon vienyt, vasta tammikuussa oli tarkoitus :/

No mä kyllä ottaisin nyt ekana yhteyden kelaan. Ethän maksujakaan vielä ole maksanut vaan se on vaan "varattuna" eikö? Järjen mukaan korjaavat tilanteen kun ilmoitat asian...(meneekö kaikki aina sitten järjen mukaan, mutta pitäis...)

minulla kävi aikoinaan esikoisen kanssa sama "moka" - kotihoidon tuki lakkautettiin hoitopaikan myöntämispäivästä alkaen, vaikka tarve hoidolle alkoi myöhemmin.
minä sain asian korjattua niin, että marssin päiväkodin johtajan juttusille,joka kirjoitti minulle vapaamuotoisen lapun josta kävi ilmi, että lapseni aloittaa päiväkodissa vasta XX päivänä.
vein tuon lapun kelaan ja sain kht normaalisti sitten tuohon aloituspäivään asti.

eiköhän sinultakin ap onnistu tuo tapa =)

noin se menee juu koska kht:n ei ole oikeutta lapsella jolle on myönnetty kunnallinen hoitopaikka, vaikka ei sitä käyttäisikään. mun tuki lakkautettiin 1.12 alkaen koska noille on myönnetty siitä päivästä lukien kunnallinen hoitopaikka.

noin se menee juu koska kht:n ei ole oikeutta lapsella jolle on myönnetty kunnallinen hoitopaikka, vaikka ei sitä käyttäisikään. mun tuki lakkautettiin 1.12 alkaen koska noille on myönnetty siitä päivästä lukien kunnallinen hoitopaikka.

minulla on erilainen kokemus asiasta, lue ylempää :)

Alkuperäinen kirjoittaja namu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No mä kyllä ottaisin nyt ekana yhteyden kelaan. Ethän maksujakaan vielä ole maksanut vaan se on vaan "varattuna" eikö? Järjen mukaan korjaavat tilanteen kun ilmoitat asian...(meneekö kaikki aina sitten järjen mukaan, mutta pitäis...)

Joo en ole maksuja maksanut kun ei lapset ole vielä päivääkään ollut hoidossa. Tosiaan ajattelin ajoissa olla asialla ja varattuna nuo paikat ovat vasta olleet.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
minulla kävi aikoinaan esikoisen kanssa sama "moka" - kotihoidon tuki lakkautettiin hoitopaikan myöntämispäivästä alkaen, vaikka tarve hoidolle alkoi myöhemmin.
minä sain asian korjattua niin, että marssin päiväkodin johtajan juttusille,joka kirjoitti minulle vapaamuotoisen lapun josta kävi ilmi, että lapseni aloittaa päiväkodissa vasta XX päivänä.
vein tuon lapun kelaan ja sain kht normaalisti sitten tuohon aloituspäivään asti.

eiköhän sinultakin ap onnistu tuo tapa =)

Huh, toivottavasti minullakin onnistuisi noin! :) Kiitos neuvosta!!