Kotihoidontuesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lyytikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lyytikki

Jäsen
23.08.2007
470
0
16
Paljon teillä muilla on veroprosentti kotihoidontuen aikana?
Mulla on tähän saakka ollut kaikista kelan tuista se 20%.
No kävin vähän aikaa töissä, lopetin hoitolisän, nyt lopetin työt ja tietysti hain uudelleen hoitolisää. Se myönnettiin mulle,mutta nyt mulla menee kotihoidontuesta se lisäprosentti, eli 34 %. Siis voi vietävä. Siitä vähäsestä rahamäärästä ottavat nyt isomman, mulla jää kuussa käteen samanverran ku pelkällä kotihoidontuella ollessa :o

en jaksa parin kuukauden takia uutta verokorttia tilata ku jään kohta äippälomalle, eipähän tuu mätkyjä. Luulisin vaan että maksan ihan tarpeeksi jo sillä 20%:lla valtiolle veroja noista tuista. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Eikös lisäprosentin mukaan pitäisi mennä vain silloin jos käy töissä ja saa kotihoidontukea?Siis molempia yhtä aikaa?

no tota minäki nyt hoksasin miettiä ku annoin oman palkkakuitin sinne hakemukseen mukaan ja siitä näkyy että ne on työpaikalta maksaneet mulle tämän kuun puolella loput palkat ja lomarahat :kieh: voi että ku ne meni tän kuun puolelle. No pitääpä enskuussa kattoa että millä prosentilla ne perii veroa ku en ole missään muualla palkkakirjoilla ku kelassa :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Lyytikki:
Eikös lisäprosentin mukaan pitäisi mennä vain silloin jos käy töissä ja saa kotihoidontukea?Siis molempia yhtä aikaa?

no tota minäki nyt hoksasin miettiä ku annoin oman palkkakuitin sinne hakemukseen mukaan ja siitä näkyy että ne on työpaikalta maksaneet mulle tämän kuun puolella loput palkat ja lomarahat :kieh: voi että ku ne meni tän kuun puolelle. No pitääpä enskuussa kattoa että millä prosentilla ne perii veroa ku en ole missään muualla palkkakirjoilla ku kelassa :laugh:

Varmaan sitten tuon takia ottaneet sen lisä% mukaan.Käy kelassa ja kysy sitä ensikuun tukea mitä ottavat?

Ei kai se mene lisäprosentin mukaan, kun töissä käy. Sehän ois epäreilua, sillä onhan palkaa maksettava kotona olevalle hoitajalle. Mun käsityksen mukaan sillon ku käy töissä ja hakee kotihoidontukea, voi soittaa muutosverokoritn kotihoidontukea varten...

Korjatkaa jos oon ihan väärässä :ashamed:

Kela on aika sekava laitos.. Itse saan minimi äitiyspv rahaa -20% ja sitten kahdesta vanhemmasta n 90e hoitolisää-33%, eli lisäprosentilla siis. Kyselin Kelasta, että mistä se johtuu, niin sanoivat, että päätuloni on äitiyspv raha ja lisäansiota kun hoidan isompiakin siinä samalla, hohoi... Teen siis kahta työtä tässä meijän perheessä!! =) Tulot vain pienenee ja prosentit suurenee, tyhymää... =(