Kotihoidontuella sairausloma ja sairauspäivärahan saaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedota
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiedota

Vieras
Täällä sanottiin,että ei kannata hakea ollenkaan,mutta onneksi en uskonut ja hain. Saan 55e päivä kun laskettiin 2010 tulojen mukaan päiväraha.
Eli kyllä kannatti.

Ja miksiköhän en saisi olla sairauslomalla samallalailla kuin työssäkävijät, häh? Ei tee minusta mitään pummia. Älä sinäkään siinä tapauksessa nosta ikinä palkkaa sairausloma-ajaltasi,jooko ku et kerta salaua olla pummi.

En ole nostanutkaan, koska olen ollut sairaslomalla koko ikäni aikana 4 viikkoa tapaturman vuoksi, jolloin vakuutusyhtiö maksoi sairauspäivärahan. Silloin murtui luita. Työelämässä olen ollut 14 vuotta.

En vaan ymmärrä MISTÄ sä olet sitten lomalla, jos et töitä tee..

Toinen kateellinen ämmä paikalla :D

Kateellinen siitä, että saat kotihoidontuella olevat naiset näyttämään itsekkäiltä paskiaisilta, jotka lypsävät valtiosta irti kaiken mitä lähtee?Ymmärtäisin edes osittain, jos kotihoidontukesi sitten leikattaisiin pois tuolta ajalta, koska et lastasi hida, mutta jos ei, Kela tekee erittäin typerästi maksaessaan sinulle yhtään mitään.

Btw, saan itsekin kotihoidontukea ja saisin sairaspäivärahaakin, mutta saisin sitä, koska olen myös töissä.

Lisäosa lähteekin pois,muta kun lapset ei ole kunnallisessa hoidossa niin perusosa jää. Maksan rahoista lastenhoitajan palkan. Miä en tästä mitään kostu ettäs tiedoksi vaan. En ole omasta mielestäni ahne jos sillä rahalla saan lapsilleni hoitajan.
Pitäisiskö ne jättää ilman hoitoa vai? Kunnalliselle puolelle ei lapsia saanut vaan piti ottaa yksityinen.

Lisäosa lähteekin pois,muta kun lapset ei ole kunnallisessa hoidossa niin perusosa jää. Maksan rahoista lastenhoitajan palkan. Miä en tästä mitään kostu ettäs tiedoksi vaan. En ole omasta mielestäni ahne jos sillä rahalla saan lapsilleni hoitajan.
Pitäisiskö ne jättää ilman hoitoa vai? Kunnalliselle puolelle ei lapsia saanut vaan piti ottaa yksityinen.

Miksi et lapsia kykene itse hoitamaan, onko kätesi poikki?

Ethän sä vaan ole koskaan saaut äitiyspäivärahaa, vanhempainrahaa tai lapsilisää?

Sä taidat olla vähän yksinkertainen, jos et ymmärrä kotona lorvivan sairauspäivärahan ja lapsilisän eroa.

Kyllä mulle tulee lapsilisä siinä missä muillekin. Äitiysrahaakin tuli oikein kivasti, koska tein viimeiseen asti töitä. Äitiysloma oli äitiysloman mittainen, jonka jälkeen lähdin takaisin töihin.

Miksei koona oleva sais saada sairauspäivärahaa? Ainakaan mä en pystynyt hoitamaan lapsia kun olin sairaslomalla. Mies ei voinut jäädä pois töistä hoitamaan lapsia. Joten meidän oli pakko palkata hoitaja kun ei saatu noita kaikkia kolmea päiväkotiin niin pikaisella aikataululla. Ja kyllä se kotiäitikin voi sairastua niin ettei voi omia lapsiaan hoitaa. Itsellä oli ainakin selkä'leikkauksen jälkeen nostaminen kielletty ja meillä oli kaksi vaippaikäistä. Olis ollut päivät aika hankalia ilman hoitajaa.

Mitä lorvimista tää oikein on jos on sairas? Vai oletko oikeasti sitä mieltä,että töissä pitää käydä jos on sairas? Niin no äskenhän ilmoitit jo olevasi työntekijä kellä kieli rukseana
Sairauspäiväraha kuuluu kotihoidontuella olevalle jos on sairas. Samoin kuin lapsilisä jos on lapsi

Yhteistyössä