kotihoidon tuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koska haetaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koska haetaan?

Vieras
En oo Kelan sivuilta onnistunut selvittämään, kuinka paljon ennen vanhempainloman loppua pitää kotihoidon tukea hakea, jos haluaa sen saada heti vanh.päivärahan jälkeen. Tietääkö joku?

Hakupaperit tulee esitäytettynä kotiin, kannattaa täyttää ne loppuun ja palauttaa asap kelaan niin ei tule katkoksia. Ja kannattaa huomioida myös se että kotihoidontuki maksetaan kuun viimeisenä arkipäivänä. Jos hakemuksen käsittely viivästyy niin tällä voi olla merkitystä kun suunnittelee sitä omaa talouttaan / laskujen maksamista.

Kysyisin että millonkas ne tulee? siis ne esitäytetyt paperit. Sitä on niin tottunut huolehtimaan itse, ei tahtois luottaa oikein siihen että joku tekee jotn puolestani.

Itselleni taisi tulla jo ainakin kuukautta aiemmin. Täytin netissä lomakeen, en jaksanut käsin raapustaa. Laitoin liitteineen menemään hyvissä ajoin, käsittely kesti 2kk!

Jos täytät netissä huomioi, että sitä ei keskeneräisenä tallennetua. Eli vilkaise ennen täyttämistä, onko kaikki tiedot valmiina.

Minä olin viime kesänä kesäkuun puolesta välista heinäkuun loppuun hoitovapaalla. Laitoin halemuksen Kelaan samana päivänä kun jäin kotiin (vai olisiko ollut edellinen päivä). Päätös tuli elokuun lopussa, ja rahat lokakuun lopussa, kun olin ensin soittanut kelaan muutaman toinen toistaan vihaisemman puhelun.

Eli melkeen puoli vuotta meni hakemuksen jättämisestä siihen kun sain rahat.

äippälomani loppuu kolmenviikon päästä ja jään kodinhoidon tuelle ainakin vuoden loppuun asti.hakemuksen jätin kelaan 10.4 ja päätös tuli 14.4 ja maksu maksetaan kuukausittain kuun vika päivä muistaakseni

Yhteistyössä