kotihoidon tuki loppuu, kun lapsi täyttää 3v, minä päivänä työkkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hei";27465555]mutta siis virallinen työttömyyspäivä, onko se juurikin se synttäripäivä vai vasta seuraava vai edellinen jo?[/QUOTE]

Katso mikä on viimeinen päivä kun saat kh-tukea. Siitä seuraava päivä on mielöestäni se viimeinen työkkäriin-ilmoittautumispäivä.

Seuraava päivä mun käsittääkseni..Voit käydä kyllä heti siel työkkärissä,kerrot siellä milloin lapsi täyttää sen 3v. ja siit päivästä lähtien alat työnhakijaksi..Kela vie sit ensimäisestä pvärahasta sen 5 päivää. Saat myös sit jokaisesta lapsesta lapsikorotuksen.

Mä just odotan päätöstä kelalta,tosin oon vaan tän kuun loppuun työkkärinlistalla,ku alkaa äitiysloma.

Eikös sinne työkkäriin kannattais ilmottautua työnhakijaks jo pari viikkoa ennen lapsen syntymäpäivää? Kuluis karenssi sitten ensin pois ja alkais työttömyysturva juosta heti kun lapsi täyttää sen 3 vuotta...

[QUOTE="hei";27465555]mutta siis virallinen työttömyyspäivä, onko se juurikin se synttäripäivä vai vasta seuraava vai edellinen jo?[/QUOTE]

itseasiassa se on eka kh-päivä. eli nyt on ihan sama milloin menet.

[QUOTE="hmmm";27465690]ei mene näin. kotihoidontuellakin voi saada työttömyyskorvausta. kh-tuki vähennetään kyllä siitä, mutta esim. kuntalisää ei.[/QUOTE]

Ok, sit se menee vähän erilailla, kun kokoaikaisen palkkatyön päättyessä. Mutta silloinhan on sit ilmeisesti velvollisuus vastaanottaa työtä, jos kotihoidon tuella saa työttömyyskorvausta?

Ok, sit se menee vähän erilailla, kun kokoaikaisen palkkatyön päättyessä. Mutta silloinhan on sit ilmeisesti velvollisuus vastaanottaa työtä, jos kotihoidon tuella saa työttömyyskorvausta?

Joo, toki. Mutta siis mun alalla on ainakin niin huono työtilanne ettei pekoa. Ja onhan aina mahdollisuus jättää työ ottamatta ja ottaa se karenssi.

Siis mulla on määräaikainen työsuhde päättynyt äitiyslomaan ja oon jäänyt vanhempainvapaan jälkeen työttömäksi.

[QUOTE="tyhmä";27465757]en ole ikinä saanut työttömyyskorvausta. Kertokaas, miten nää hommat menee? Voiko työttömyyskorvausta ja kh-tukea saada yhtäaikaa.[/QUOTE]

kh-tuki vähennetään siitä, mutta kuntalisää ei eli voit saada molemmista paikoista yhtä aikaa, mutta et samaa rahaa kahta kertaa.

[QUOTE="hmmm";27465753]Joo, toki. Mutta siis mun alalla on ainakin niin huono työtilanne ettei pekoa. Ja onhan aina mahdollisuus jättää työ ottamatta ja ottaa se karenssi.

Siis mulla on määräaikainen työsuhde päättynyt äitiyslomaan ja oon jäänyt vanhempainvapaan jälkeen työttömäksi.[/QUOTE]

Jep. Eikä ehkä tule karenssiakaan, jos kysymys on pienestä pätkästä työtä, koska siinähän on vissiin joku aika, ettei tarvii ihan seuraavana päivänä pystyä menemään töihin vaan voi järjestää ensin lapsen/lapsien päivähoidon yms. käytännön asiat kuntoon. Itse en näitä koukeroita lapsettomana niin tarkkaan tiedä, mutta muistelen, että joku tuttu olisi tuohon lastenhoitoon vedoten välttynyt karenssilta.

Yhteistyössä