Kotigastronomi jyllää :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Asiakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostus heräsi...:
eli mitenkä teillä tapahtuu tämä verotus homma ja mitenkä vaikuttaa kotihoidontukeen?eli kuinka paljon saa tienata jne...

No verotus tapahtuu samaan tapaan, kuin missä tahansa "yritystoiminnassa", eli olet verottajalle "tilivelvollinen" saamistasi tuloista ja täyttelet verottajalle veroilmoituksen vuosittain. JOS siis teet hommaa y-tunnuksella. Se, ottaako sitä tai haluaako tehdä "vilunkia", eli tienata pimeästi, on jokaisen sitten omassa harkinnassa ja päätettävissä. Itse kotihoidon tukeenhan tulot ei vaikuta ( tuskin viet esittelyjen ajaksi lasta kunnalliseen hoitoon ), mutta siihen lisäosaan kyllä ja tietysti muihin tulojen mukaan laskettaviin etuuksiin. Eli kelahan sen sitten laskee, minkä verran saat tienata ja minkä verran saat sitten sitä lisäosaa. Sitä en nyt just muista, että päteekö se tuohon kht:n lisäosaankin, että jos tulot muuttuu +20%, niin sitten täytyy ilmoittaa kelalle. Mä kun en itse saa sitä lisäosaa ollenkaan ( tai mitään muitakaan nuita kelan etuuksia, mihin tulot vaikuttaa ).

Mutta minuun voi ottaa yhteyttä edelleen, jos homma tai tuotteet kiinnostaa... ;)

tais tulla samaan aikaan nuo meidän viestit...eli jos alkaisin pitämään noita kutsuja ei tulot vaikuttais varmaan meikäläiseen kun saan norm. kotihoidontuen,en hoitolisää kun miehen tulot ylittää rajan

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Nuo teet on ilmeisesti puruteetä? Ei siis pusseissa?

"Puruja" ( = irtoteetä, eli pieneksi rouhittuja teelehtiä, yrttejä tms. mitä niissä mausta riippuen sitten onkin ) ovat ja on sellasissa aromitiiviissä paperipusseissa, ei yksittäisiä teepusseja, eli sitä voi laittaa esim. sellaseen "palloon" joka sitten laitetaan teeveteen likoamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:
Muaki kiinnostaa..kävin kesällä kattoo sivuja mutta asia jäi sitte. Kiinnosti tuotteet itessään ja mietin jopa jälleenmyyntiä :wave:

No saapiko sinulle laittaa y:tä tai sähköpostia? ;)

Laittelen sitten myöhemmin - nyt on kuitenkin pakko lähtee kauppareissulle! Palaan illemmalla sitten tosiaan asiaan. Mutta sillä aikaa saa kyllä laitella vaikka y:tä tulemaan tännekin päin.

Alkuperäinen kirjoittaja khalawah:
Alkuperäinen kirjoittaja ei varaa ylellisyyksiin:
Aika arvokkaat hinnat -vaikka kuinka olisivat tuoreita mausteita.. Vaniljakreemijauhe 500g 7,50 kun lähikaupasta saa saman satsin hintaan 5,10..

Laskitko että saa saman määrän valmista vaniljakreemiä? :)

paljon siitä kaupan kreemijauheesta tulee ja paljon tulee tuosta kotigastronomin jauheesta sitä valmista?

ohops, unohtu kirjautua...

Aika arvokkaat hinnat -vaikka kuinka olisivat tuoreita mausteita.. Vaniljakreemijauhe 500g 7,50 kun lähikaupasta saa saman satsin hintaan 5,10..

No itse asiassa kotigastronomien tuotteen ohje on:Sekoita 1 dl jauhetta ja 2½ dl vettä ja tämän mitä itse käytän on 1 osa jauhetta ja 3 osaa vettä.. Että hyvä pointti tuokin vielä!

No itse asiassa kotigastronomien tuotteen ohje on:Sekoita 1 dl jauhetta ja 2½ dl vettä ja tämän mitä itse käytän on 1 osa jauhetta ja 3 osaa vettä.. Että hyvä pointti tuokin vielä!

Joo ja sitten se ero, että maistuuko samalle, niissä kun on eroja.. 1/4-sekoitussuhteella ei minun mielestäni kovin tuhtia tavaraa voi olla. Pitäis varmaan maistaa molempia :D

Joo ja sitten se ero, että maistuuko samalle, niissä kun on eroja.. 1/4-sekoitussuhteella ei minun mielestäni kovin tuhtia tavaraa voi olla. Pitäis varmaan maistaa molempia :D
Samaa tavaraa käyttävät leipomossa ja samalla sekoitussuhteella. Vertailin tuossa noita koostumuksiakin ja eipä näytä suuresti eroa olevan. Veikkaan että maussa tulisi suuremmat erot jos jommassakummassa käytettäisiin oikeaa vanilliinia mutta kumpikin pelaa vaan vanilja-aromeilla näemmä. Köyhälle kelpaa tämäkin -ja mausteita jos tahtoo todella tuoreina niin nehän kasvattaa itse siemenistä siltä osin kuin pystyy.. Kotigastronomien sivuilta en äkkiseltään löytänyt kilohintoja oikein millekään mausteelle ym joten vertailu muihin (kauppojen valikoimiin) on tehty hankalaksi. Onnistuuhan se toki jos näkee vähän vaivaa.

Samaa tavaraa käyttävät leipomossa ja samalla sekoitussuhteella. Vertailin tuossa noita koostumuksiakin ja eipä näytä suuresti eroa olevan. Veikkaan että maussa tulisi suuremmat erot jos jommassakummassa käytettäisiin oikeaa vanilliinia mutta kumpikin pelaa vaan vanilja-aromeilla näemmä. Köyhälle kelpaa tämäkin -ja mausteita jos tahtoo todella tuoreina niin nehän kasvattaa itse siemenistä siltä osin kuin pystyy.. Kotigastronomien sivuilta en äkkiseltään löytänyt kilohintoja oikein millekään mausteelle ym joten vertailu muihin (kauppojen valikoimiin) on tehty hankalaksi. Onnistuuhan se toki jos näkee vähän vaivaa.

Meillä ainakin käytetään ihan leipomoon tarkoitettua jauhetta, jonka sekoitussuhde on 330g/1000g eli 1/3.

Toki hintakin merkitsee, mutta mausteissa ei niin älyttömästi, kun käyttö on suht. vähäistä grammoissa ja tuoreus ratkaisee enemmän
:)

Kotigastronomin sekoituksesta tulee kyllä aika tiukkaa tavaraa, lisään kyllä siihen lisää vettä jos kakun tai tortun väliin laitan. Olen myös jälleenmyyjä, mutta en pidä kutsuja, keräilen vaan tutuilta tilauksia. Saa ainakin omat tuotteet edullisemmin. Kun siitä kuitenkin joutuu aina tuon vuosimaksun maksamaan.

Yhteistyössä