Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostus heräsi...:eli mitenkä teillä tapahtuu tämä verotus homma ja mitenkä vaikuttaa kotihoidontukeen?eli kuinka paljon saa tienata jne...
No verotus tapahtuu samaan tapaan, kuin missä tahansa "yritystoiminnassa", eli olet verottajalle "tilivelvollinen" saamistasi tuloista ja täyttelet verottajalle veroilmoituksen vuosittain. JOS siis teet hommaa y-tunnuksella. Se, ottaako sitä tai haluaako tehdä "vilunkia", eli tienata pimeästi, on jokaisen sitten omassa harkinnassa ja päätettävissä. Itse kotihoidon tukeenhan tulot ei vaikuta ( tuskin viet esittelyjen ajaksi lasta kunnalliseen hoitoon ), mutta siihen lisäosaan kyllä ja tietysti muihin tulojen mukaan laskettaviin etuuksiin. Eli kelahan sen sitten laskee, minkä verran saat tienata ja minkä verran saat sitten sitä lisäosaa. Sitä en nyt just muista, että päteekö se tuohon kht:n lisäosaankin, että jos tulot muuttuu +20%, niin sitten täytyy ilmoittaa kelalle. Mä kun en itse saa sitä lisäosaa ollenkaan ( tai mitään muitakaan nuita kelan etuuksia, mihin tulot vaikuttaa ).
Mutta minuun voi ottaa yhteyttä edelleen, jos homma tai tuotteet kiinnostaa...