Kotidopplerin käyttö

Cora85 - Ei mulle ainakaan ole sanottu että siitä mitään haittaa olisi.Kyllä mä melkein jokapv sillä kuuntelen,joskus jokatoinen pv eikä ainakaan ole tosiaan tullut mitään asiasta eteen miksi ei saisi käyttää sitä vaikka jokapv.

Rinzessa - Älä jää pikkuasioihin kiinni,saahan sitä ihmiset kysellä ;)
 
Sori, rinzessa, en huomannut toista ketjua...
Hmm... Mulla ainakin sydänäänet kuului lääkärissäkin viuhviuh -ääninä, niin ne kuului kotonakin. Onko muita viuhkijoita? Jotkut ku sanoo, et viuh-äänet tulee istukasta?
 
FPI
Joo ne viuh-äänet on istukasta ja vauvan syke on sellaista nopeaa kavionkapseen tapaista, vauvan sydän lyö 120-130 krt/min eli puolet nopeammin kuin äidillä. Dopplerillahan voi saada oman sykkeenkin kuulumaan eli kannattaa pitää esim sormet kaulavaltimolla, että erottaa sitten oman sykkeensä vauvan sykkeestä. Alussa syke löytyy parhaiten alhaalta nivusien läheltä.
 
Juu ei mulla kuulu ne viuh-viuh ääninä niin kuin tässä nyt on mainittukkin.
Noin niin FPI niitä kuvailikin käytännössä.
Mutta mulla kuuluu nivusista omat sydän äänet,eli ei vauvan,läheltä altaalta keskeltä kuului mulla ja hiukan ylempää kuului toiset äänet että kait se oli sellasta kaikumista sitten.
 
Kyllä mun mielestä myös vauvan sydänäänet aika viuh-ääniltä kuulostavat :D

Tiedän kyllä eron myös siihen istukan ääneen sillä se on aivan erillainen viuh!

Kun on kerran neuvolla kuunneltu niin tietää kyllä tasan tarkkaan että mikä siellä on se vauvan syke :heart:

Mä ainakin sain alussa ja aika pitkälle myöhemminkin äänet parhaiten esiin aivan siitä häpyluun yläpuolelta lähes keskeltä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
Kyllä mun mielestä myös vauvan sydänäänet aika viuh-ääniltä kuulostavat :D

Tiedän kyllä eron myös siihen istukan ääneen sillä se on aivan erillainen viuh!

Kun on kerran neuvolla kuunneltu niin tietää kyllä tasan tarkkaan että mikä siellä on se vauvan syke :heart:

Mä ainakin sain alussa ja aika pitkälle myöhemminkin äänet parhaiten esiin aivan siitä häpyluun yläpuolelta lähes keskeltä...

Voihan se olla että kaikilla on hiukan eri näkökanta noista äänistä,pääasia että vaavilla on hyvä olla ja sitten se että kuitenkin sen erottaa omista sydänäänistä hyvin tämän vaavin sydänäänen.


 

Yhteistyössä