http://www.kuuntelevauvaa.fi/Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 20:32 vieras kirjoitti:Mistähän tällaisia kotidopplereita saa ostettua? Oikosulku...
http://www.kuuntelevauvaa.fi/Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 20:32 vieras kirjoitti:Mistähän tällaisia kotidopplereita saa ostettua? Oikosulku...
Eihän se keskenmenoa estä, mutta se antaa mielenrauhan. Ja tuosta kirjoittamastasi on kahta eri tulkintaa: minun neuvolantätini mukaan turhat hätääntymiset ja juoksemiset neuvolaan ja äippäpolille ovat vähentyneet niillä, joilla kotidoppler on. Itse en esim. siksi ole ikinä juossut paniikissa kuunteluttamaan sydänääniä, jos on huolestuttanut, sillä olen kuunnellut ne kotona. Itselläni alkoi kuulua rv 9+ alkaen ja edelleen raskauden ihan loppumetreillä olen muutaman kerran kuunnellut, jos vauvalla on ollut hiljaisempi päivä. Ja ääniä ollaan myös äänitetty, joita voi sitten esittää myös lapselle tulevina vuosina.Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 20:23 mamma kirjoitti:No mä ymmärrän tuon että lapsen sydänääniä on ihana kuunnella, mut miten se kotidoppleri muka auttaa siihen että meneekö kesken vai ei. jos se on kesken mennäkseen niin se menee. Eipä siihen paljoa kerkiä tehdä, vaikka sydänääniä ei kuuluisikaan. Minusta varmaan tulis vaan ylihysteerinen jos semmoinen laite kotona ois. Joten luotan ne hommat osaavien ihmisten käsiin. Noi kotidopplerit kuulema vaan lisää vääriä hälytyksiä, kun ihmiset ei ääniä löydäkään ja syöksyvät päivystyksiin ja neuvoloihin syyttä suotta.
Oletpa aika #&%?$!*ää. Kuka tässä nyt on keskenmenoista puhunut? Vähän tuli väärään paikkaan toi sun kommentti. Liekö jotain kaunoja sulla ?Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 20:23 mamma kirjoitti:No mä ymmärrän tuon että lapsen sydänääniä on ihana kuunnella, mut miten se kotidoppleri muka auttaa siihen että meneekö kesken vai ei. jos se on kesken mennäkseen niin se menee.
Ehkäpä sitä esimerkiksi haluaa joka aamu nousta sängystä hyvällä mielellä että on aamulla kuullut vauvan sydänäänet ja on itsellä rauhallisempi olo kokopäivän. Jos sinulle ei sovi niin elä osta, minun omaa oloa se helpotti ihan hirvittävän paljon... Ja jos se vaan muidenkin mieltä helpottaa, niin eikai siinä mitään pahaa ole. Eikai kukaan nyt oletekkaan että se vauva nyt ei voi mennä kesken kun on kotidoppler. Samanlailla kun neuvolassakin kuunnellaan äänet, jokainen varmasti huokasee helpotuksesta kun kuulee vauvan voivan hyvin, samalla tavoin voi tuntea helpotusta kotona vaikka joka päivä tai sitten vaan kun on ahdistava olo on helpottavaa ja rentouttavaa keskittyä kuuntelemaan mitä masussa tapahtuu. Kyllä se minua on rauhoittanut hirveästi ja ylihysteerinen olin pikemminkin ennen kuin tuon hommasin.Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 20:23 mamma kirjoitti:No mä ymmärrän tuon että lapsen sydänääniä on ihana kuunnella, mut miten se kotidoppleri muka auttaa siihen että meneekö kesken vai ei. jos se on kesken mennäkseen niin se menee. Eipä siihen paljoa kerkiä tehdä, vaikka sydänääniä ei kuuluisikaan. Minusta varmaan tulis vaan ylihysteerinen jos semmoinen laite kotona ois. Joten luotan ne hommat osaavien ihmisten käsiin. Noi kotidopplerit kuulema vaan lisää vääriä hälytyksiä, kun ihmiset ei ääniä löydäkään ja syöksyvät päivystyksiin ja neuvoloihin syyttä suotta.
Juuri tämmöisten ajatusten ja stressausten takia EI kannata alkaa kotitohtoriksi ja hankkia semmoisia laitteita mihin jää "koukkuun".Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 20:21 odess a kirjoitti:Heippa! Meille hankittiin tuo n.rv13 ja oli kyllä mielestäni ihan hyvä ostos. Rauhoitti kummasti kuulla aina sydänäänet kun pelotti että jos vauvalla ei olekaan kaikki hyvin. Aluksi oli vähän vaikea löytää äänet kun mulla istukka edessä mutta sitten kun oppi paikan mistä "tärppää" niin helposti löytyi. =) Onhan se vähän sellasta victoria beckham- meininkiä kuunnella kotona sydänääniä mutta rauhoitti mielen useita kertoja kun pelkäsin aina että menee kesken.