Kotidoppler -onko se hyvä, vai aiheuttaako stressiä sekin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kovajänis

Aktiivinen jäsen
29.11.2006
9 532
3
36
Pohtinut moisen ostamista, mutta kun pelkään että tuun entistä vauhkommaksi, eli saisi pakkomielteen kokeilla sydänääniä ihan jatkuvasti :whistle:
Ja olisin vielä vauhkompi jos en heti kuulisikaan ääniä :|

Eli kokemuksia kotidopplerista, kiitos!!

Itse raskaana ja ei tulis mieleenkään hankkia moista vempainta. Stressihän siinä tulee jos et löydä niitä ääniä. Miten ihmiset on pärjänny 10 v sitten ei ollut mitään dopplereita..

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Itse raskaana ja ei tulis mieleenkään hankkia moista vempainta. Stressihän siinä tulee jos et löydä niitä ääniä. Miten ihmiset on pärjänny 10 v sitten ei ollut mitään dopplereita..

Tota mäkin mietin, sitäpaitsi äitiysneuvolasta sanoi että tuu ihmeessä kuuntelemaan sydänäänet jos siltä tuntuu vaikkei olisikaan neuvola-aika. Tuntuu vaan että niin monella moinen vempain on raskausaikana :whistle:

Kritisointi perustuu siihen kaukaahaettuun seikkaan, että multa esim. hajotettiin hammaskiveä viime viikolla ultraäänellä. Lisäksi ultraäänellä voidaan hajottaa rasvakudosta. Käsittääkseni doppleri perustuu ultraäänellä tehtävään kaikuluotaukseen. Juu, tiedän, että se ääni on huomattavasti pienempi eikä sillä ole valtavia vaikutuksia, mutta en menisi luottamaan siihen, että jatkuva ultraäänellä ampuminen ei vaikuttaisi yhteenkään soluun.

mulla oli kotidoppler ja voin sanoa, että kyllä se rauhoitti mieltä enemmän kuin stressasi.
en silti "uskaltanut" kuunnella kovin usein, ehkä pari kertaa viikossa. aina vähän jännitti kyllä, että mitäs jos ei kuulukaan enää sydänääniä. ja olin koko alkuraskauden ihan varma, että kesken menee, mutta kun kuuntelin niitä sydänääniä kotona sängyllä maaten. tuli rauhallinen olo.

Mulla doppleri edelleen käytössä vaika viikkoja on jo 29. Rauhallinen vauva asustaa mahassa joten liikkeitä tuntuu edelleen melko harvoin. Mun mieltä doppleri on kyllä rauhoittanut, varsinkin kun tuossa joku aika sitten kävin 3:ssa eri sairaalassa kovien vatsakipujen vuoksi ennen kun löytyi laite jolla voitiin tarkastaa onko vauva vielä hengissä..