Kotidoppelerista - kysymyksia :)

Eli mulla nyt näitä jotain kysymyksiä oisi sellasilta joilla sellanen kotidoppleri on.

Eli ekan kerran kuulin sydänäänet sillä 10+6 ja sitten eilen 11+1,tuossa paketissa lukee että viikoilla 12-14 alkaisi kuulumaan mutta ihanaa sain kuulla itse enemmin,olen kyllä todella hoikkakin niin varmasti vaikuttanee asiaan myös sekin ehkä (?)

Milloin muilla on alkanut kuulumaan ?

Sitten mulla on niin että tämä vauvan sydänääni kuuluu kahdesta paikkaa mulla eli ja olen 100% varma että se on vauvan verrattuna mun sydän ääneen mutta kyllä sen hyvin ihan erottaakin ei siinä mitään.
Sitten kun löydös paikalta löytää nämä sydänäänet niin vähän kun liikuttaa doppleria niin ne katoaa ja sitten hiukan toisesta paikasta löytyy uudestaan yms tällästä ja tosiaan vakuutan että on sydänäänet. =) :heart:

Onko muilla näin myös,eli kaikuukos se sydän ääni jotenkin tuolla vai eikös se ole mahdollista ??

Annu & mussukka 11+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rinzessa:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t995913 tuolla keskustelua aiheesta

Juu kiitos,mutta oottelen että jos tulisi muitakin käyttäjiä kertomaan tähän,kun tilanne kuitenkin hiukan eri niin oisi kiva kuulla ihan näitä kokemuksia kun muut mammat on käyttänyt,muuta kiitos nyt silti =)
 
Miullakin semmoinen kotidoppleri on. Angelsoundsin. Sain sen muistaakseni kun olin 12. raskausviikolla ja heti kyllä kuului, kun etsi alavatsalta, ihan häpyluun yläpuolelta, niinkuin mulle neuvottiinkin.

Vauvelin sydänäänet erottaa omista helposti, sillä vauvalla sydän lyö tosi nopeasti, keskimäärin 140 kertaa minuutissa eli jotain 3 (?) kertaa nopeammin kuin aikuisella.

Kyllä ne vauvan sydänäänet "kaikuu" siellä kohdussa. Ja vauva saattaa liikkua just kuunteluhetkellä niin, että vaihtaa asentoa/paikkaa, joten välillä joutuu ne äänet etsimään uudestaan, kun pikkuinen lähtee karkuun :D

Dopplerilla kuulee myös vauvan liikkeet. Semmoisina tömähdyksinä ja viuh-ääninä :heart:
 
Itse ehdin muutaman kerran kokeilemaan Angel Soundsia ennen kuin vauvelin liikkeet alkoivat tuntumaan ja olisiko ollut menossa rv 13, kun äänet ensimmäisen kerran kuulin (eli heti, kun kapistuksen sain). Ja kyllä sinun pitäisi erottaa vauvan syke (130-160 krt/min) omastasi (60-90krt/min), kun melkein tuplanopeudella jyskyttää :heart: Ainakin omassa dopplerissani syke kuuluu "viuhkaisuina", ei niinkän "tykytyksinä" kuten neuvolan laitteilla.
 
Kyllä se vauvan syke kuuluu samalla tavalla kuin neuvolassa. Selvä, terävä kavioiden kopse kun dopplerin saa oikealle kohdalle. Se viuhuna kuuluu istukasta ja sen ääni voi kuulua useammastakin kohdasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scala:
Kyllä se vauvan syke kuuluu samalla tavalla kuin neuvolassa. Selvä, terävä kavioiden kopse kun dopplerin saa oikealle kohdalle. Se viuhuna kuuluu istukasta ja sen ääni voi kuulua useammastakin kohdasta.

juu juuri noin :) kiva juttu kun otetaan osaa keskusteluun,aina mukava kuulla mielipiteitä.Noin sen miekin aattelen :) ja olen ymmärtänyt ja mitä itse olen kuullut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti lpr:
Miulla ei oo kokemusta tosta koti jutusta, mutta mitä jos siulla onkin kaksi siellä masussa =) , ku kuulit noin aikasin ne äänet??!! vai ymmärsinköhän kysymyksen väärin :D
Niin sitä olen miettinyt kanssa vähän että oisikos kaksi,en yhtään tiedä,ultraan en ole päässyt vielä,se on tuossa tän viikon torstaina,en sitten tiedä,hiukan jännityksen alla olen,täytys varmaan taas tänään kotidopplerilla kuunnella,hurjan aikasin ne äänet kyllä kuulu.... olen aika hoomoilasena ollutkin asian suhteen vaikka kylläkin iloinen asiasta...

 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti lpr:
No miten kävi?? monta löyty =)

hih yksi löyty ja hyvin vahva pakkaus,viikot ei tästämänyt nimittäin olen viikoilla 10+3 vasta mutta sydänäänet kuului mun kanssa sitten kotidopplerin kautta viikosta 8 lähtien ja myös tunnen liikkeetkin jo.
Joten selitettii mulle että jos on hyvin pieni ja hoikka ihminen niin nää sydänäänet kuuluu kotidopplerilla nopeesti ja iltaisin kannattaa niitä metsästellä se oisi sellanen parhain aika yleensä sekä sittten liikeet tuntuu tosiaan samalla tavalla pienellä ja hoikalla ihmisellä aikasemmin ja tietysti vaikuttaa sekin mones lapsi tuloillaan.

Sydän lyö sellasta tahtia että huh sekä kädet ja jalat vispaa ja muutenkin hyvin liikkuva tapaus ;)

Annu & touhustiina 10+3
 

Yhteistyössä