Kotidoppelereiden käyttäjät - neuvoja ?

Mä nyt uskaltauduin kuuntelemaan mahaani ja sieltähän kuului sydänääni.
Mutta tässä on nyt sellanen asia että kuului kummaltakin puolelta alhaalta sivuissa... Sydänäänet olivat myös erinlaiset,onko muilla tätä tällästä ollut vai miten onko mahdollista että kyse olisi tosiaan kaksosista..

Mulla on ultra vasta 10.4 - ja sinne asti meinaankin ihan rauhassa ootella mutta ihan kiinnostuksella ajattelin kysellä onko muillakin tällästä
kotidopplereiden kanssa ollut ?

Annu & Masu-asukki 8+0
 
Herkästi nämä dopplerit antaa kuuluviin oman sykkeesi... Vauvan syke on reilusti 120 yli ja omasi sen ali. Nivusessa ja alavatsalla on omat isot suonet ja näin saattaa olla että olet kuullut oman sykkeesi. Tosin en ole koskaan kotidoppleria käyttänyt että en voi asiasta varma olla...

 
FPI
Moi!

Kurkkaa Anuu http://www.kuuntelevauvaa.fi/tietoa.php

Siellä sanotaan, että sydänäänet kuuluis rv 10-16, riippuen sikiön paikasta, istukan paikasta jne. Syke tosiaan pitäs olla yli 120 ja kuulostaa hevosen kaviotten kapseelta, tuolla sivustolla voi myös kuunnella, miltä äänet pitäs kuulostaa!
Mä oon tilannu kans kotidopplerin, mut ei oo vielä tullu...verrataan sit kokemuksia, kunhan laite saapuu...

FPI + pikku-pepe 10+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja FPI:
Moi!

Kurkkaa Anuu http://www.kuuntelevauvaa.fi/tietoa.php

Siellä sanotaan, että sydänäänet kuuluis rv 10-16, riippuen sikiön paikasta, istukan paikasta jne. Syke tosiaan pitäs olla yli 120 ja kuulostaa hevosen kaviotten kapseelta, tuolla sivustolla voi myös kuunnella, miltä äänet pitäs kuulostaa!
Mä oon tilannu kans kotidopplerin, mut ei oo vielä tullu...verrataan sit kokemuksia, kunhan laite saapuu...

FPI + pikku-pepe 10+4
Kiitos tuosta,kuuntelin sitä missä oli 8 viikon äänet niin hiukan samaan kyllä menee minunkin nuo äänet.Ala masusta otettu ja ei ihan täysin sivuilta mutta ihan hain noita ääniä ja vertasin vielä omaani.
Innolla oottelen kun sinä saat laitteesi että miten sinulla menee tuo.Juttelin tuossa yhden kanssa juuri joka sanoi että ne voi kuulua ihan enemminkin,ihan täysin ihmiskohtaista koko juttu,ja tuntuu kyllä kieltämättä olevankin.


Annu & Masu-asukki 8+0

 
Esikkoa odottaessa sydänäänet kuulu muistaakseni rv10. Neuvolassa sillon kuunneltiin ja täti löys kahet äänet. Ei kuitenkaan ollu kun yks vauva. Ääni kuulemma kiertää kohdussa jotenkin :/ Tuuhan kertomaan ultran jälkeen oliko yks vai kaks :heart:
 
Annu82, ettet olisi sekoittanut istukan virtausääniin noita sydänääniä?
Ne kuuluvat nimittäin "vähän sieltä sun täältä" eli just vaikea paikantaa, sellaista suihkimista voi kuulua molemmin puolin vatsaa..

Tuo kotidoppleri on PALJON tehottomampi kuin neuvolan laitteet ja terveydenhoitajana sekä kotidopplerin käyttäjänä voin sanoa, että aikamoinen ihmetapaus olisit, jos oikeasti sydänäänet kuuluis viikolla 8 tuolla vehkeellä. Neuvolan laitteilla kun voivat löytyäkin 9-10 viikolla, jos oikein hyvin käy, ja se on tosiaan moninkertaisen tehokas verrattuna kotilaitteeseen.

8 viikon ikäinen alkio(tai siis 6 viikon) ei tosiaan kykene muodostamaan vielä semmoista ääntä, mikä tolla laitteella kuuluis, sehän on reilun sentin mittainen itsekin syvällä siellä kohdun uumenissa.
 
Pieniananas - Toikin menee jotenkin ihmiskohtaisesti miten neuvolassakin kuuluu,ainakin kuulemani perusteella joillakkin kuuluu ennemmin ja joillakin myöhemmin.
Kolmatta oottelen niin siitä ainakin varma ettei ole suihkimisääniä niin kuin itse nimitit niitä .
No en ole stressiä otellut.

Toivoisin että joku joka laitetta on käyttänyt tulisi kertomaan hiukan :) No katsotaan sattuukos eteen sellanen. :) :wave:
 
Niin, mie käytän kyllä kotidoppleria joka päivä omaan mahaani, rv 18+4 :D Et vaan oikeen kerro viestissäsi, että mitä haluat tietää, vastasin sinulle vain tuohon, että
"kuuluuko muilla täällä sivuissa jne." kun vähän epäselvästi asian ilmaisit. Ja kerroin, että noita istukan virtausääniä kuuluu molemmilta sivuilta, myös minulla aluksi. :)

Ja juu, neuvolassa kuuluu joillain jo 9-10 viikolla, kun itselläni esim. vasta 12 viikolla. Mutta pointti oli se, että siis koska neuvolan laitteillakaan ei vielä 8-viikolla saa kuulumaan, niin ei pitäis tuolla tehottomammalla dopplerillakaan. Ymmärretty? ;) Vaikka eihän sitä tiedä, jos vaikka olisitkin pidemmällä raskaudessa tai jotain semmoista..ja siksi kuuluukin?
Hauskaa odotusta anyway!
 
en mäkään usko tuohon että sillä noin aikases vaihees kuuluis vaikka kuulumises eroja löytyykin.. En vaa kyl jaksa uskoo siihe kun ei neuvolankaan laitteilla kuulu.. mut enpä estä jota kuta niin ajattelemasta mut enne ku kunnon ammattilainen mulle sanois et no kuuluu jo sillä ja sillä vkolla, ni sit voisin ehkä uskoa vaik sillonkin nikottelisin vähän aikaa... mut mukavaa odotusaikaa silti :)
 

Yhteistyössä