Kotiäitinä omakoti/rivitalossa vs. kerrostalossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pohdiskelija:
Verataanpa kahta tilannetta:

1. Äiti A omakotitalossa alueella, jos naapureissa paljon lapsia, ja puistokin alle 1km säteellä ja oma piha keinuineen ja hiekkalaatikoineen

2. Äiti B kerrostalossa, jossa ei asu muita lapsiperheitä, kerrostalon pihalla asfaltoitu parkkipaikka, lähin puisto 2km:n päässä, ei autoa, huonot bussiyhteydet, kerhotarjonta alle 3vuotiaille 0.

Kumpi äiti lähtee herkemmin töihin ja laittaa lapset hoitoon alle 3 vuotiaina?

Vanhempien lasten kohdalla olen ollut äiti B, ja lapset eivät oleet koskaan hoidossa. Paitsi että bussi kyllä kulki 2ktr/h, onko se huono?

Pienimmän lapsen kohdalla olen äiti A, ja lapsi ei ole oluut hoidossa kuin yhden kuukauden.

Nyt kaikki jo isoja tai koululaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainakin omakotitaloissa asuvilla äideillä on enemmän tekemistä kotipihallaan, kukkien hoitoa, kasvimaan laittoa ym. kesäaikaan ja lumityöt ym. talvella, niin ei välttämättä tarvitse lähteä seuran ja tekemisen puutteen vuoksi puistoihin tai kerhoihin patsastelemaan, kun saa itselleen mielekästä tekemistä ulkona sillä aikaa kun lapset leikkii keskenään. Mulla ainakin hajoaisi pää kerrostalossa kotiäitinä, kun ei olisi itselle touhuttavaa. Mutta meitä on moneen junaan, ja moni jää asemallekin...

Voi hyvän tähen. Meitä on sellaisiakin ihmisiä, jotka keksivät mielekästä tekemistä ihan sisätiloissakin, ok-talossa tai kerrostalossa.

Ainakin omakotitaloissa asuvilla äideillä on enemmän tekemistä kotipihallaan, kukkien hoitoa, kasvimaan laittoa ym. kesäaikaan ja lumityöt ym. talvella, niin ei välttämättä tarvitse lähteä seuran ja tekemisen puutteen vuoksi puistoihin tai kerhoihin patsastelemaan, kun saa itselleen mielekästä tekemistä ulkona sillä aikaa kun lapset leikkii keskenään. Mulla ainakin hajoaisi pää kerrostalossa kotiäitinä, kun ei olisi itselle touhuttavaa. Mutta meitä on moneen junaan, ja moni jää asemallekin...

Voi hyvän tähen. Meitä on sellaisiakin ihmisiä, jotka keksivät mielekästä tekemistä ihan sisätiloissakin, ok-talossa tai kerrostalossa.

Tarkoitin nyt lähinnä sitä aikaa, kun lapset olisi syytä ulkoiluttaa, aamupäivisin ja päikkäreiden jälkeen. Minusta ei ainakaan ole vain puistoihin seisoskelemaan kahdesti päivässä, haluan jotain tekemistä itsellekin. Vaikka käymme kyllä myös niissä puistoissa ja kerhoissa ja lenkeillä.

Yhteistyössä