Kotiäitinä olo ahdistaa niin paljon-sisältää valitusta ja paljon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emppuli

Vieras
Eli olen ollut esikoisen syntymästä saakka kotona,pian 6v.Välillä olin puoli vuotta töissä ennen kuopuksen syntymää.Nyt oli tarkoitus palata töihin,vaan elämä teki yllätyksen ja kolmas lapsi tulossa.
Ja mua ahdistaa niin paljon,etten saa enää mistään otetta!Lapsen tulo sinänsä on iloista,mutta tämä kotiäitinä olo-en jaksaisi enää yhtään!!
Joka aamu kun herään,alkaa miettiminen mitä tehdä tänään,lähden väkipakolla puistoon seisomaan/luistelemaan tms. lasten kanssa ja tympäisee,tympäisee niin paljon että lapsetkin saavat siitä osansa,valitettavasti.
Kaikki ystävät ovat jo menneet töihin,ei ole juttuseuraa puistossakaan.Mies joutuu sitten kuuntelemaan valitukseni.Mieskin matkustaa paljon,ja on tälläkin hetkellä reissussa Euroopassa.Ja tuntuu että pää hajoaa,aivosolut kuolee pikku hiljaa kun elämä pyörii lasten ympärillä.Kun olisi edes ystäviä,mutta kun ei.Sukulaisetkin satojen kilometrien päässä.
Miten ihmeessä tätä jaksaa vielä pari vuotta ainakin?
Mitä te muut pitkään kotona olleet äidit teette lasten kanssa?Kesällähän ei ole ongelmaa,mutta tämä talvi on niin ällöttävä..
Kaipaa kohtalotovereita,vinkkejä,piristystä,mitä vaan joka saa ajatukset pois tästä olotilasta ja taas nauttimaan lasten kanssa olosta!

Oletko käynyt missään perhekerhoissa, avoimessa päiväkodissa tms..? Onko sinulla kotiäitiystäviä, joidan kanssa voisitte kehitellä yhdessä jotain ainakin silloin tällöin?

Oletko koskaan ollut erossa lapsista esim. viikonloppua? ajattelin, jos saisit hieman muuta ajateltavaa kuin koti/lapset :). Ja nuo kerhot ovat ainakin meillä päin tosi kivoja, että suosittelen..

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Oletko koskaan ollut erossa lapsista esim. viikonloppua? ajattelin, jos saisit hieman muuta ajateltavaa kuin koti/lapset :). Ja nuo kerhot ovat ainakin meillä päin tosi kivoja, että suosittelen..

saa traumoja

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

En ole ollut koskaan.Ei ole hoitoapua ollut saatavilla.Pian 6-vuotiaammekaan ei ole kuuna päivänä ollut hoidossa.Minä olen aina lasten kanssa.Emme ole miehenkään kanssa käyneet 5 vuoteen missään kahden..

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä:
Ja miten tulit "vahingossa" raskaaksi? älä naurata, hei...

Ehkäisy, usko tai älä, PETTÄÄ joskus.
Eihän edes sterilisaatio ole 100% varma...

Ylempään enempää kommentoimatta totean,etteivät ehäisypillerit ainakaan ole 100% varmoja.

Älä mene puistoon tai mihinkään missä ahdistaa. Ole kotona ja tee sitä mistä nautit. Lapset ovat varmasti onnellisempia iloisen äidin kanssa kotona vaikka leipomassa joka päivä kuin että vihaisen äidin kanssa luistelemassa tai tekemässä niitä juttuja mitkä jotkut ihmiset väittävät kuuluvan hyvään äitiyteen. Lapsilla on hyvä olla sillioin kun sinä olet onnellinen, teitte sitten mitä tahansa.

voi että nauti hyvä ihminen! Ei ne lapset ole este sille, että elämä vois olla kivaa. tapaa ystäviä, leivotte yhdissä, lukekaa, nauti päivän rauhallisista hetkistä. Lähde lenkille tai shoppailemaan, kun mies tulee kotiin. Joskus kaipaat näitä aikoja varmasti :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
sä kerkeet mennä sit ku lapset on isoja
mikä kiire nyt

Ei tässä "menohalua" ole,en vaan jaksa tätä samaa joka päivä,ja se ahdistaa,kun taas heijastuu lapsiin.Kolme-neljä vuotta meni hienosti mutta nyt tuntuu että jotain muutakin saisi välillä olla ajateltavaa,nimenomaan että jaksasi touhuta lasten kanssa.

onko sulla omaa aikaa iltaisin? Käytä se johonkin mikä piristää OMAA mieltäsi. Jaksat sitten paremmin. Tee jotain oikein rentouttavaa ja vaadi vähintään yksi ihan oma ilta viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä mene puistoon tai mihinkään missä ahdistaa. Ole kotona ja tee sitä mistä nautit. Lapset ovat varmasti onnellisempia iloisen äidin kanssa kotona vaikka leipomassa joka päivä kuin että vihaisen äidin kanssa luistelemassa tai tekemässä niitä juttuja mitkä jotkut ihmiset väittävät kuuluvan hyvään äitiyteen. Lapsilla on hyvä olla sillioin kun sinä olet onnellinen, teitte sitten mitä tahansa.

Leivotaan kyllä ja koitan keksiä tekemistä,mutta toisaalta pidän ulkoilua tärkeänä.Kun esikoinen oli pieni,saatoimme olla tuntikausia puistossa,siinä se aika meni muiden äitien kanssa.Uudella asuinalueella en ole tutustunut kehenkään,täällä kun ei edes tervehditä puistossa,joka on kyllä outoa noin sivuhuomiona..

Ja pakko ei oo mennä joka päivä ulos, jos ei huvita. Meillä lapset leikkii välillä kivasti keskenään niin jää mullekin vähän omaa aikaa vaikka surffailla täällä netissä. Toinen henkireikä mulla on kerran viikossa jumppa, mihin en tosin joka kerta pääse, mut se tuntuu helpottavan tätä arkirumbaa. Itse olen ollu kotona kohta yhdeksän vuotta...ja välillä kyllä tympäisee vähän enemmänkin.